Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 29-icke-hästrelaterat
Läst 904 ggr
sanne
0

OT. Är du skrockfull ??

Är du skråckfull ? Har du otur som idag.. fredagen den 13e ? lägger du nycklar på bordet ? vågar gå under stegar mm..

vore kul o höra er hur ni gör när det komemr till gamla sägner..

sanne
0

Själv går jag inte under stegar.. varför vet jag inte.. men Fredagen den 13e har alltid varit en tur dag för mig, fast ibland tänker man lite på det.

Har ont av när folk lägger nycklarna på bordet, o tror aldrig jag gör det själv..

helenep
0

Lite skrockfull är jag, tex  inga nycklar på bordet, ej ställa skor på bordet(då får man gråta innan kväll), går inte under stegar. Säkert fler som jag inte kommer på just nu……

Hovgarden
0

Nej inte skrockfull bara när dte gäller fredagen den 13. Min sambo däremot vill att man ska säga skitjakt när han går ut o jagar :D

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

IdaS-A
0

nej.. Lägger alltid nycklar på bordet, tänker inte ens på det men folk brukar påpeka detta för mig :)

Hanna-D
0

Nej det kan jag inte påstå.

#2 Har aldrig hört att man inte ska ställa skor på bordet, vad "händer" då?

dranto
0

Är inte nå skrockfull o kan gå under stegar, lägga nycklar på bordet mm. Men har fått "lära mig" under alla år med gubben att man inte får lägga nycklar på bordet :)

maggan
0

Å Nej nu påminnde du mig om att det är fredagen den 13e.

Jag är nog lite skrockfull, inga skor eller nycklar på bordet här inte.

maggan
0

#8   Fredagen den 13e oktober står det är otursdag. Vilken tur!

Så i dag är det lungt.

VeronicaP
0

Nej jag är inte skrockfull, jag lägger nycklar på bordet , ställer skor på bordet om jag ska putsa till dem tex .

Fast går inte under stegar här hemma om det inte är den till *rännet* för man vet ju aldrig vad man får i huvudet annars för är här en stege upp så står väl oftast P på den då ;-)

Fast nog har man väl sagt peppar peppar ta i trä några gånger *S* men det är väl mest gammal vana när man säger något ..

Jag är ju alltid lite klumpig och vissa dagar skulle man ju inte gått upp ur sängen sen om det är fredagen den 13 eller den 11 spelar ingen roll ;-)

helenep
0

#5 Har alltid hört att om man ställer skor på bordet får man gråta innan det blir kväll

Antar att det egentligen beror på att det inte är så hygieniskt att ställa skor på bordet

Maliiin
0

Ja å en vän planerade att inte kliva ur sängarna idag:p Men bestämde oss för att de nog inte va nån bra idé.

Men fredagen den 13:e är ju lite sådär! Man är på sin vakt.

Nycklarna lägger ja verkligen jämt på bordet! Vart ja än är:p

zettan
0

jag är väl inte jätte skråckfull. Men har ofta otur på fredagen den 13:e. Idag har jag skurit mig Tungan ute kört på hälsenan men en tung postbur Tungan ute vågar knappt tänka tanken på vart dagen ska sluta

PP
0

Nej, skrockfull är jag inte. Jag är ju född fredagen den 13:e. Cool

(Fast det kanske rent av stärkte en del skrockfulla i sin övertygelse..? Obestämd)

Midlingur
0

Är inte alls skrockfull.

pinkish
0

jag tycker inte om den 13:e vilken dag det än är.. idag har det varit mycket.. börjar dagen med att krypa in genom bakluckan i bilen jämte en hund bur och över en säck hästfoder för min bil hade frusit ihop, haha tur min kille inte hunnit åka för han fick dra utifrån och jag putta innifrån haha.. sen när jag skulle till stallet nu i eftermiddag blev jag stannad av polisen o fick blåsa… o just idag när jag glömde min plånbok hemma med KÖRKORTET.. men han bara skrattade o så fick jag åka haha… ingen bra dag..

jag går inte på a-brunnar om jagser det..

min pappa lägger inte nycklar på bordet.. han skriker om jag gör det haha

icansson
0

nej jag är inte ett dugg skrockfull. Kan i o för sig ha mina misstankar om att fredag den 13:e är en dålig dag men de har varit en bra dag för mej så.

SofiaChristina
0

Nej, jag är inte alls skrockfull.

MalinLarsson
0

Lite skrockfull är jag allt, som när en svart katt korsar vägen eller man vill ju inte gärna slå sönder en spegel, även fast man egentligen vet att inget händer… eller?! Tungan ute

Tur att man inte är allt för  skrockfull detta året då vi har två fredagen den 13 på raden!!

Hanna-D
0

Statiskt sett så händer det inte fler olyckor fredag den 13:e än någon annan dag.