Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 7000 ggr
JuliaOlsson
0

Tvåspann

Är det någon här inne som kör sina hästar i par? Skulle vara jätte roligt att se lite bilder. Dels på ekipaget, men även den utrustning ni använder.

Ranni
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kopplade för två av mina minisar framför släden på julafton, och tog med mig en tomte, så for vi och tomtade på byn! Hur skoj som helst!!! Min utrustning törs jag knappt nämna härute. En av de två selarna(inte parselar!) är förstor, men knyter och knyter så sitter den på iaf… Parstången är hemmagjord av björk, lagd som ett T mot släden. Jag ska väl göra en bättre och snyggare senare, men tillsvidare får detta duga. Och parselar e beställt!! :)

SofieBroden
0

Vilken underbar bild men tomten som vinkar och glada barn :) Tänk o man haft snö i Skåne så man kunde slädat lite :)

Ellinor Johansson
0

Vilken helt underbar bild!

Du har inte bara en tomte på släden du har ju en lite tomte nisse också.Glad

AnnaLundin
0

#1 - Åh, precis en sån släde skulle jag vilja ha, var har du hittat den? Eller hur har du gjort den?

Jag har ju numera två svarta ungefär lika stora ston som borde gå att köra par med, så nån gång ska jag bannemig lära mig det!!

Sotingetroll
0

Åh va fina ni blev! Tjejerna är så duktiga verkligen! :D Synd att jag inte kunde vara med och åka med er!

AnTeX
0

Hej!

Jag kan ta och Fota nästa gång när jag är ute i stallet när det är ljust när jag kör par…

/Ponnyexpressen

entill
0

Här en bild på ett av våra par. Mor och dotter på kuskbocken och mor och dotter framför vagnen.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Ranni
0

#4 Denna släde hittade jag hos en av grannarna, som hade i sin tur hittat den på en sk "bonnauktion" . Den har "get och bock" och ett flak över, och e smal och väldigt lätt och behändig!

TACK alla som gillade bilden!

bjornbarup
0

En bild på hästarna, groom och mig när vi var på MILA-mässan. De var så duktiga trots musik, människor och stoj!

/Björn

Zebben
0

#9 Oh, nu saknar jag min vagn. Körde ju mkt par och tävlade en del. Men har lagt ner körningen nu sedan några år. Hade likadan vagn som Du har och så en till dressyren. Fint!

[Tjiwi]
0

Kan inte låta bli att visa er en bild på mitt par….fast de är russ…!!

SofiaChristina
0

Jätte fina bilder allihopa.

[Teddy]
0

Å här kommer mina gossar!

[Tjiwi]
0

#13 Du måste ut och tävla med sötnosarna…..Flört