Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettgodkända-hingstar
Läst 753 ggr
sanne
0

ang.generalmönstringen

nu börjar jag bli konfunderad… Vissa säger att anmäla ska vara inne i Mars andra i Maj..

Men det har ju inte ens kommit kallelse !! Hur ska man då veta hur man ska skicka o vad mm.. eller ska man skriva något själv o skicka in ??

Någon som är mer insatt i detta kanske kan säga hur man ska göra..Kris, Hanna el någon som sitter i SSS styrelse, ni kanske vet mer ?!

Vore väldigt tacksam för svar !

Annette
0

Information finns på sidan 21 i SP nr 4 2008. Sista anmdag är 15 maj enligt den artikeln.

RebeckaSvensson
0

15 maj är det anmälan ska vara inne. Vi i avelskommittén håller på med kallelsen som ska skickas ut så den kommer inom en inte alltför avlägsen framtid att skickas till berörda parter.

Hovgarden
0

#2 Bra för det var ju ganska tidigt den ändå skulle var inte :) ska ha två hingstra med så jag är as nervös!!!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

sanne
0

Tack så jätte mkt för info, då blev jag lite lugnare !

Anette
0

Har oxå undrat lite… Va bra att den är på G! =O)

Kris_J
0

0 + 5 Ganska intressant fenomen att ni inte har sett informationen i tidningen. Det får man fundera på vad det kommer sig, ni är säkert inte ensamma om detta.Obestämd

Har ni någin idé själva vad det beror på?

Men som sagts ovan anmälan skall vara inne om 3 månader så det är gott om tid.Cool

Veritas odium paretFörvånad

RebeckaSvensson
0

#6 Jag som tyckte att vi skrev så bra i förra tidningen så att informationen skulle vara ute tidigt Obestämd

VeronicaP
0

#7 Jag har sett det i allafall :-)

Men visst är det så att de som visas nu i april , de som godkändes som 3 åringar och visas nu på den centrala avelsvärderingen inte behöver visas på generalmönstringen ? .

Så har jag fattat det som.

Kris_J
0

#7 Precis! Och tji fick….

Veritas odium paretFörvånad

annie
0

# 8 och 9

Jag som inte ännu riktigt förstår alla turer med hingstars avelsvärderingar osv. Om en hingst blivit godkänd GII -08 (äldre än 3 år) och är godkänd t o m -09, på vad ska den då visas i år? Avelsvärdering eller generalmönstring…. Obestämd

VeronicaP
0

Jag är nästan säker på att det är GM för var den äldre än 3 när den godkändes så har du väl gjort bruksprov alla redan …

sanne
0

Jo då jag har allt läst infon i tidningen, men när man börjar höra massa olika så börjar man ju undra. Men ursäkta då.

Jag tror faktiskt inte att jag är ensam om att undra.

Men nu vet jag ju att det är Maj som gäller så det är ju bra att man kan ställa sina dumma frågor här,

carl-gustaf
0

Till generalmönstringen kommer kallelse att sändas till de hingstar som är berättigade att delta. Övriga behöver ej bry sig. Cool

sanne
0

#13 Det är väl bra? hur man nu vill se detFlört