Zeb RS 438 Till Salu!
Info och bilder på Zeb finns i artiklen Veckans hingst nr 10
Säljes gärna till dig som är bruksintresserad.
Han är SPTF-reggad, men ej kvalad.
Priset är förhandlingsbart, om han bara kan få vara till nytta!
Här är han tyvärr överflödig pga släktskap med stona.
RING för mer info
0480-520 84 eller 0708-125703
putt…

Önskar jag hade en stallplats till (hyr in min häst i ett stall) Skulle gärna ha ett par och din fina kille liknar min. Vad du än gör så kastrera honom inte!! Det dyker upp någon. Ta med honom på fler utställningar och skriv i katalogen att han är till salu.
Jag skulle just tala om att nu brinner det i knutarna! Han kommer KASTRERAS om han inte år såld (eller att det åtminstone finns någon seriöst intresserad) när veterinären kommer hit i september och kastrerar halvblodsgrabbarna härute!
Jag tänker inte utsätta mig själv för fler förödmjukelser med 39:or i protokollet! För det är inget att hymla med, det är bara att läsa innantill i webstamboken.
Intresserad? Ge mig ett bud!
Anna! Jag har skickat meddelande till dig!
Puttar upp, med tillägget att kastrationshotet numera är borta. Detta pga att jag numera bara har ett sto som han är besläktad med, eftersom vi tragiskt förlorade ett av våra fina ston härom veckan… Så skulle han inte bli såld så har han en fru här, i det nya sto vi har köpt (men inte hämtat än). Vi skulle gärna behålla honom egentligen, men HAN skulle nog trivas ännu bättre hos en ny ägare som har tid att låta honom arbeta och helst även har ston som vill bli hans fruar…
I nuläget är vi öppna även för andra förslag, utöver försäljning, såsom utleasing över avelssäsongen (gärna över vintern också, förmånligt), byte eller "lånbyte" över säsongen med annan likvärdig avelshingst (färg oviktig).
Jag tycker Zeb är en helläcker kille, hade vi ej redan köpt en svart hingst, så kanske……
Hur har det gått?
Nästan komiskt att denna tråd puttas upp just idag, för han åker troligtvis iväg i morgon till sin nya ägare! :D
Dvs, om lastbilen han ska åka med kan ta sig hit innan jag sätter mig på tåget för att åka mot Uppsala och Hippocampusdagarna….
Han är alltså såld nu, äntligen! Till en familj som jag tror blir perfekt för honom! Så slipper han gå här och vara frusterad och understimulerad.

Vad kul för dig Anna.
Men synd för mig…som hade hoppats på att han skulle finnas kvar när jag vunnit på Lotto.
#9 Framförallt är det roligt för Zeb. Han har varit mitt stora dåliga samvete det senaste året, eftersom jag inte hunnit med att ägna mig åt honom nånting och jag inte heller har haft några ston till honom.