Timothy V.st. Gherhoof
Hejsan!!! jag undrar om det e någon som har en häst efter Timothy V st Gherhoof?
Jag har 3 stycken efter honom.
Amor vincit omnia 

Har också tre stycken efter honom, 2 ston och en hingst.
Har ett sto efter honom.

Har ett barnbarn.
Jag träffade Timothy i lördags.

Jeg har en hingst som er 4 år

snart…. kanske… ska kolla på en Timothy-dotter på söndag!
Jag sköter en dotter till honom, Ekskogens Hedwig!

ni som har hästar efter honom hur e dom i humöret?
Hedwig är super"mild", snäll mot allt och alla. När hon var liten så var hon blyg men nu är hon alltid glad och framåt. 

Alla mina är helmysiga och snälla på alla sätt och vis.
Mina 3 är jättetrevliga och 1 av dom (han är avelshingst) han är en superbra barnponny och hanteras och rids av en 8 åring. Snällare häst får man leta efter.
Amor vincit omnia 
Min dotter äger Almnäs Kitty e. Timothy. Kitty är helt underbar i temperamentet. Hon så snäll mot både djur och människor. Minifölen älskar henne och far som illrar under magen på henne.

Jag har ett sto efter Timothy, det som Fia skriver om i #7 - Ekskogens Hedwig. Världens snällaste ponny! En av dem iaf 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Instämmer med övriga - Våran Haganäs Pippinette alias "Pippi" har också ett gudomligt sätt ! Hon är världens snällaste ponny! 
Jag har ett sto efter honom och ett som har honom som morfar. Båda svartskäckar.

Våra ston Linnestofta eternal flame & Ytterhalls Felice är underbart snälla. Båda har Timothy som far.
Vi har ett tvåårigt sto efter honom, som bara är hur social, snäll och mysig som helst. Väldigt bra i huvudet.

bara jag då som har världens surkärring efter honom
#19 Din "surkärring " har väl en mamma…..
#20 Precis vad jag tänkte skriva!
#19 Pappan har ju inget med uppfostran och uppväxten att göra (såvida den inte växt upp med sin pappa också vilket jag inte tror) + att miljön och vi människor spelar in, hur den behandlats tidigare osv. Borde ju rimligtvis finnas en anledning till att hon är sur.

ja men det e världens snällaste ponny snällare får man leta efter! å hon har alltid haft det bra men hon e susrast när hon tränas hårt. å när hon ska tävla fast då e hon väldigt laddad.
Vad fick dig att fundera att hennes surhet skulle komma just från pappan?

mamman e det snällaste som finns
#23 fast jag tolkade det mer som "jag har en surkärring e Timothy" alltså efter som i e. Hade det varit ett sto det handlade om hade hon kunnat skriva: "jag har en surkärring u XX". Jag tolkade det inte som "jag har en surkärring, det har hon efter pappan".

Jag måste citera Morgan Jonsson, Hingsten och stoet gör fölet, uppfödaren och ägaren gör hästen. Maria.
# 22 Om hon är sur när du tränar henne hårt kanske hon är sur för att hon har ont eller på något annat sätt inte tycker om situationen.
Taggade inför ett lopp är en annan sak tycker jag
#26 Håller fullständigt med, så är det ju, går inte att bortförklara

man brukar säga att det e 30 % av hingsten å 50 % stoet å 20% ägare/ uppfödare
Jag tror att temperament kan ärvas från båda föräldrarna men uppfostran är ju mer av stoet och ägaren…
Så om du letar efter lynnesfel så tror jag mer att ägaren/tidigare ägare har hanterat hästen felaktigt…
Om jag hade en pålle som var sur och inte gillade det vi gjorde tillsammans skulle jag ta mig en funderare. Jag har min pållar för att det ska vara positivt i mitt och deras liv.
Min åsikt Ska jag träna pållarna eller hundarna ska alla inblandade tycka att det är kul, när alla parter tycker att det är roligt presterar man på topp.
Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser alla dessa godhjärtade ponnyer som gör allt för sina små ryttare.