Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 933 ggr
SHV-Pysen
0

Halka

Såhär i halktiderna blir man faktiskt lite avundsjuk på hästarna som har brodd. De kan ju gå överallt! Jag känner inte direkt för att köpa brodd till mina egna fötter, så jag ska väl inte klaga när det faktiskt finns lösning.

Men man kan gått säga att Pysen har bättre fäste än mig, nu när han har brodd. Förr var det han som höll på att bryta benen hela tiden. Själv ramlade jag baklänges rakt ner i en snöhög när jag skulle ta sats och slänga upp den tunga westernsadeln på hästen. Tur att det var en snäll häst! Och blåmärken från att halka har jag också!

Hur går det för er i istiderna?

AnnaLundin
0

Jag har faktiskt haft broddar till mig själv, varför halka runt när det finns hjälpmedel som fungerar?

Just nu har jag inga som är hela, men jag kommer skaffa nya när jag känner att behov finns.

fuxar
0

Det finns broddar att köpa som man skruvar i sulan på kängorna, man får med ett bits till skruvdragaren. Dom är bra.

niare
0

jag har broddsar som man sätter under sulan alltså inget skruvande eller något, utan fästet knyts på ovansidan. finns att köpa på apoteket :)

Hanna-D
0

Har inte så halt här, kängor med rejält mönster räcker faktiskt. Varför inte brodda sig själv om det hjälper? Det skulle jag gjort.

Silenos
0

När det är som värst isgata här har jag faktiskt hjälm när jag går till/från hagen med våra stora hästar.

Ahnna
0

Jag halkade rakt ner i snön två gånger igår, på grund av att mina stallskor är alldeles för hala. De har grova mönster, men sulorna är i någon form av hårdgummi som blir som silikon mot snön när det fryser på. Minsta lilla backe gör att man tappar fotfästet direkt! Så lagom roligt när man landar med ena foten i backen och benet böjer sig så att det knäet får ta upp hela ens vikt… Undrar hur länge till mina redan glappande korsband håller? Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

shettismaffian
0

Usch ja, jag halkade på väg till jobbet igår. Vart sittande i dryga 20 min på marken. Men idiot som man är så gick jag till jobbet då det var närmare dit än hem och jobbade fast jag hade ont. Tillslut tvingades jag till sjukhus där röntgen visade en höftkula som hoppat ur led och korsledband i knät som sträkts. Ja så nu får man ta det lite lugnt.

Så jag ska göra som andra här köpa broddar, kanske en kudde där bak me Oskyldig

Undra egentligen varför man är så noga med sina djur men glömmer bort sig själv i sånna här lägen, man broddar och fixar med hästarna men själv halkar man runt.

VeronicaP
0

Finns ju sådana *Broddar* som man kan knyta på eller trä på skorna att köpa på apoteket bla.

I norge använder de det ofta där min faster bodde för annas kunde man ju inte gå upp för vägarna till husen *S* Man bara halkade ner igen annars.

Annalena
0

Det finns ett skomärke som heter "icebugs" de kan jag rekommendera. Ganska dyra men bra, här finns de på sportaffären.