Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 766 ggr
zettan
0

God morgon 19 feb

Go morgon

Brr vad kallt. Jag sitter kvar här under täcket och fyser. Svinkallt känns det som idag. De drar från fönstret.
Strac bär de av till jobbet sen blir de stallet i kväll. Igår hann jag träna hästarna i dagsljus de var riktigt skönt. Men idag blir de mörker träning igen.

Hoppas alla får en bra dag

IdaS-A
0

satt bara och väntade på din morgontråd Sandra haha :)

Ska jobba strax, lång dag idag ända till 17.30. Ska ev. titta på häst idag (ridhäst) Ha en bra dag

sanne
0

Go morgon !

här har det kommit lite snö i natt, men det är inte så många minusgrader nu ivf.. skönt. men all snö som ligger här på berget kommer väl vara kvar fram till juni..

redan Torsdag, o i morgon är ju kort dag så är ytterligare en vecka över.. !

nu är det dax o väcka barnen o iväg men hoppas alla får en bra dag !

zettan
0

#1 haha vågade du inte starta en själv Flört. Vad ska du nu titta på för ridhäst?

IdaS-A
0

#3 nej det är ditt jobb! e:Robin z

zettan
0

#4 haha nu har jag fått jobbet också Flört. Jasså du nöjer dig inte med dom små Tungan ute

IdaS-A
0

#5 Dom hoppar för dåligt! Tungan ute

Hanna-D
0

God morgon

Sista dagen på jobbet denna vecka, sedan bär det av till Göteborg! Längtar… Ska bli skönt att byta miljö en stund.

Ha en bra dag!

Stall-Stjarna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag =)

Barnen lämnade på dagis, pållarna ute i hagen o äter frukost hö, stallet är mockat o klart för insläpp ikväll. Idag får alla pållar vila för jag ska bla till bvc med min stora tös på "språk utvecklingskontroll".

Längtar till imorgon för då bär det av till stan, närmare bestämt horse showen Skrattande i gbg. Hoppas på att göra många fynd på mässan =)

Önskar alla 2 och 4benta en trevlig dag =)

Skickar med en bild på Ella när vi tolkade sist =)

ingrid
0

God morgon!

En trevlig morgon vaknade av att jag fick ett sms där det stod att jag hade fribiljetter till mässan, var bara att ringa när jag kommer dit. Glad

Tänk att man annars betalar för att gå in och handla….Obestämd Imorgon blir det granskande och på söndag blir det prutande.

#7 Allt redo Skrattande Ska bli kanonkul! Kommer fler shetlandsmänniskor på fredag dessutom Glad

Hovgarden
0

God morgon!

Var magsjuk i förrgår och börjar väl återhämta mig… Kallt häroch molningt. Blir väl att sitta här framför datorn, fixa det nödvändigaste i stallet o sova…

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Hanna-D
0

#9 Ska bli så roligt!

SaraDoos
0

Här i min del av Skåne snöar det - och det LIGGER KVAR! Vitt och fint :) Var i stallet tidigt, så det är mockat å klart så kan jag göra annat där i kväll. Får se om det slutar snöa, annars får jag täcka Salsa i morgon, hon blir alldeles krullig i pälsen av fukten och hur snyggt är det när man ska på utställning.

Charlotte-J
0

God förmiddag!

Här singlar det ner en och annan snöflinga och det är några - grader, härligt! Ska snart ut och packa ur höet som vi hämtade igår kväll. Sen blir det det vanliga, posta paket Glad

Imorgon ska vi hämta hem Mangold som varit hos en kompis på kolla ett par månader. Han ska nu hem och "matchas" och tränas inför avelsvärderingen, det ska bli kul.

Annars är allt lugnt och en ny inbjudan har trillat in till Hästmässan i Nacka, måste försöka åka nån av dagarna även fast det krockar lite med Frillesås. Det löser sig säkert.

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Hemkommen från England igen och väntar på att inspirationen till att skriva en artikel om resan ska infinna sig. Efter stressande och jagande av tåg, tunnelbana, buss och taxi är det lite avkopplande att sitta framför skrivbordet idag måste jag erkänna. Ett grönt England har bytts mot ett vitt Skåne.

#7 och 9 Ha det så trevligt! Ingrid, grimmor och grimskaft till bra priser är alltid intressant så köp gärna ett gäng till mig också :-)

icansson
0

god morgon!

varit ute o tittat till mitt sto men inget föl idag heller…

ha en bra dag alla

Mandah
0

God morgon.!

Ska snart äta lite, sen ut till stallet och rida ut idag, :) Jag o en kompis, en liten lång runda i skogen o bara skritta :)

VeronicaP
0

#7 Välkommen till rätt sida av Sverige Oskyldig. Ja jag får se om jag har tid att köra upp och handla lite , är ju utställning på lördag och söndag är fullbokad alla redan men bandy match med Adam och kalas för Albin ..  I morgon fredag så är det körskola, hästfixeri osv så det är lite svårt att få tiden att räcka till men annars gör ju jag alltid fina fynd där på mässan :-)

Pyttis
0

God em!

Här faller lite mera snöflingor,-6 och även en solgnutta så sparkföret är perfekt här. Blev lite åka spark med en mini vid sidan, motion åt både pålle och matteSkrattande Blir som "barn på nytt" när man kan åka FORT med sparkCool

Hanna-D
0

#17 Tack Glad Hoppas vi ses där.

ThiffannyJ
0

God em här med!

Hem kommen från stallet, ska på möte i dag kl 15 och man bör ju passera en dusch innan. Det är inte så poppis att lukta häst på arbets möten, undrar varför? Flört

Har fixat med pållarna och har haft fin-fint stuteribesök i dag. Lite rundvandring i hagarna och lite prat! Det är alltid kul!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Ninnii
0

God eftermiddag!

Nu är det bara en dag kvar, sen ska vi till GBG horse show. Längtar tills i morgon. Vi har biljetter till bägge showerna. Ska bli så roligt!

I eftermiddag tänkte jag tömköra Bll, i morgon får han ju stå, på lördag ska vi på träning för Yngve Käll(SM och VM medaljör i par, häst) Det ska bli jätte kul, men jag är faktiskt lite nervös inför det. Hoppas det blir bra iallafall.

Nu ska jag försöka få Matilda att vila middag lite!

Ha det gott!

shettismaffian
0

God eftermiddag !

Ny verkad häst har man fått idag de va skönt, i kväll ska jag ut och titta till nyförvärvet som tyvärr står på ett annat stall men men det får funka så länge.

Idag har solen tittat fram var riktigt skönt, tittat på släpet och insett att det är dags att sätta fart med det, så det blir klart.

Sjukskriven är man också ett par dagar, kommer klättra på väggarna , tur man har hästarna att titta till då.

Sköt om er och ha en bra dag

polgara
0

God afton!!!

Har inte varti häro skrivit på ett tag, det har varit full rulle med allt.

Blev opererad i Tisdags så jag sitter bara uppe korta stunder, lite ont gör det.

Hästarna mår iaf bra (har varit o tittat till dom).

Nu väntar vi på att det ska bli barmark så vi kan hämta hem lilla hästen som Marica har köpt, eller iaf tingat.

Milla
0

God kväll!
Äntligen så är jag klar för idag. Först jobb till 17,30 sen hem ut med hundarna, sen vidare till Willys och veckohandla, sen hem och in med varorna och sen iväg med Simme till stan och sen hem och fixa middag till mig och en liten runda med hundarna och nu sitter jag här och är helt färdig.

Här i skåneland snöar det för fullt och skiten lägger sig också och rena isgatan är det utanför vårt ställe så jag sitter och håller stenhårt i ratten och tårarna rinner och jag skäller och kryper fram i max 40 kg/h. JAG HATAR VINTER!

Får se hur det blir i morgon, ska ju jobba så ev. får Christoffer köra mig till jobb och sen hämta mig när jag har slutat, ja jag vet att jag är fjantig men jag är livsfarlig att ha bakom ratten vid sånt väglag.

Hoppas att töserna fixar Milli tills jag har slutat då jag slutar 17,30 i morgon också.

Ska kolla runt lite innan jag däckar på kudden.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Maliiin
0

Go kväll!

Då var snart denna dagen slut! Tiden har verkligen gått långsamt idag. Har suttit nästan hela dagen å väntat på att telefonen ska ringa.

Johan fick idag tummen avhuggen av en grävmaskinsskopa så han har legat i Linköping å opererats nu i 10 timmar. De är inte klara än med honom men ska snart lägga ner för dagen å sen imorgon väntar ännu en operation. Usch! Stackarn!

Inte precis vad som behövdes nu när vi håller på att avsluta vårat förhållande. Men det är bara å hålla humöret uppe å hjälpa honom å ge honom det stöd han behöver! Ingen förtjänar å bli av med tummen inte!

Annars har dagen varit kall å grå! Pållarna har vilat. Får se om det blir något med dem imorn.

Hovgarden
0

#25 Fy så hemskt!!! Hoppas det går bra med tummen… Förstår att det är jobbigt om man ska bryta oxå..

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Maliiin
0

#26 Ja nu är ja här i Linköping och besöker honom. Så tummen har de stiftat dit och de tror att han ska kunna använda den om han verkligen kämpar för det. Men de vet ju så klart in te helt säkert.

Dessvärre får han stanna här 8 dagar=( Stackarn! Men han har eget rum , tv, massa godis å håller modet uppe så det är tur det!