Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 433 ggr
Annette
0

God Morgon 25 Oktober

Aj, jag slog mig nog mer än vad jag märkte när jag ramlade nerför trappan igår. Hoppas det ledar upp sig under dagen.

Mitt varierande liv består även idag av löv.

Hanna-D
0

God morgon!

Vaknade vid 5-snåret i morse, pigg och kunde inte somna om. Har betalat räkningar, skickat i väg min "inackordering", matat hästar och hund och nu sitter jag här Flört

Varför vaknar man alltid så tidigt när man är ledig? Och när man ska arbeta är man dödstrött…

VeronicaP
0

God Morgon

Men Hanna då , själv så orkade jag knappt släpa mig upp ur sängen jag , känner mig mer död än levande idag , men man ska nog kunna släpa sig igenom denna dagen med. Ska jobba snart och sen är det dags för att besiktiga bilen..

Ellinor Johansson
0

# 0 Om du är sugen på mer löv har jag några till dig……………….

[Anna-N]
0

God Morgon!
#1. Vilken energi på ledig dag….Flört

Här är det uppehåll idag. Måste vara nått allvarligt med Kung Bore. Det har regnat ständigt i en vecka nu! Behöver jag säga att man verkligen längtar efter kallt o snö?. Imorse var det bara +2 när jag var ut till hästarna.

SannaHolmgren
0

Idag är två tredjedelar av mina barn sjuka, typiskt. Jag som är ledig och så är det fint väder. Typiskt, då får jag göra nåt hemma istället, kratta löv eller så.Fundersam

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

#1 Tänk om man varit så pigg så man fick pluggat en massa i morse.

Kallt idag, fortfarande bara 3 plusgrader här. Inget regn iaf, tror nog att allt kom igår när vi rodde för när vi bar ut båten så började det ösa ner. Snacka om att man var blöt sedan.

Dagens tenta är skriven och godkänd. Bara sätta igång med pluggandet inför fredagens…

Sehvrin
0

#6 har du också tenta på fredag? Lycka till =)

Jag ska plugga till kemitentan som jag har på fredag, och så har jag ju kendoträning idag också, alltid lika trevligt =) Tentan är jag dock lite tveksam till om jag kommer klara (hoppade in efter halva kursen, och har pluggat lite dåligt, dock läste jag ungefär samma sak i våras) men om jag inte klarar den nu kommer jag klara den efter jul (schemat för nästa period är rätt glest, perfekt för mig som måste plugga igen två eller tre kurser =)

En annan sak som jag måste göra idag är städa köket, gjorde nåt dumt igår som resulterade i läsk på golvet (det är fortfarande kladdigt, trots att jag försökte torka upp igår)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

RebeckaSvensson
0

#7 Ja, det har jag. Inte haft varken tentor eller duggor på 10 veckor, men nu kommer alla samtidigt. Aningen konstig planering.

Vad är det för kemikurs du läser? Lycka Till med tentan!

Sehvrin
0

#8 Jag läser allmän kemi 2 (handlar om jämvikter, elektrokemi, termodynamik mm (mycket fysikalisk kemi, alltså))

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

RebeckaSvensson
0

#9 Intressant kurs! Har läst både allmän och fysikalisk kemi och även om det var en del att plugga på så var det intressanta kurser.

Sasser
0

Goddag!!

Min dag började klockan 6 med sång av barnen:) Jag fyller år:) Skyndade mig till mamma med alla barn vid 8 för att sedan vänta in veterinär och nödslakten:(….Ville inte ha barnen hemma då. Nu var det inte min häst men det känns jä…gt iaf då den stått hos mig ett längre tag…

Har varit ut och chippat söta russ och nu sitter jag här. Har massa skoljobb att göra och en tvätthög utan desslike.

Den enda tröst nu är iaf att det inte regnar. Det har varit mkt på slutet. 2 personer har hoppat framför tåget inom loppet av 3 dagar, varav en bekant. Man blir märkbart tagen av sådana händelser speciellt när man har järnvägen gåendes igenom tomten….

Skall ev. köpa flygbiljetter idag…beror på… Vi ska om allt blir som vi tänkt oss åka till Moskva. Ja på semester…..kombinerat med hockey VM april-maj. Det skulle bara vara en sån höjdare.

Ha en bra dag!!

Hanna-D
0

#11 Grattis på födelsedagen!

Blev det inget Hippocampus för dig?

Lauth
0

God eftermiddag.

Har precis satt i mig min lunch och är fylld av energi till att jobba eller kanske inte nej.

Har i alla fall varit duktig och införskaffat det sista inför halloweenutställningarna.

Cattis
0

G'dag!

Har idag haft Miljö o Hälsa på inspektion. Inga anmärkningar, så skönt att ha det gjort. Nu dröjer det två år innan de kommer nästa gång.
Min kommun har börjat med att inspektera alla staket som finns, så att alla trådar är sträckta då många hagar är så pass dåliga att hästarna tar sig ut. Men mina hagar dög åt dem iaf och det är man ju tacksam för. :-)

Skönt var det att träffa en kontrollant som har samma inställning som jag till detta med ligghallar. Hon tyckte det var himla onödigt med så många kvadratmetrar under tak för djur som har så mkt tät barrskog att ta skydd under.
Jag skulle inte vilja vara inspektör - hon skulle direkt efter hon varit hos mig åka och omhänderta ett antal hundar och katter som vanvårdades. Och hon skulle åka o möta polisen samt ngn från länsstyrelsen som skulle vara med då hon hämtade djuren.
Det är SJUKT att djurägarna har så mkt rättigheter att djuren hinner fara så illa innan de har rätt att ta djuren ifrån ägaren. Jag tycker att djurägarens rättigheter är förbrukade då den vanvårdat sina djur. Det borde vara lättare att få djurförbud tycker jag.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

maggan
0

God em. Har varit i stallet en sväng väntar nu på barn och barnbarn med hemgjord pizza som Kenneth gjort. "firar" att jag fyller 51 år urrrrk!Förvånad         #11 GRATTIS!!!

VeronicaP
0

#11 GRATTIS

RebeckaSvensson
0

#11 Grattis!

Sasser
0

Tackar…jag känner mig sååå gammal:)Gråter