Vi är omringade!!
Bilderna ät tagna från sovrumsfönstret då vi inte vågar oss ut. Så då förstår ni att dom är nära!
Amor vincit omnia 
Larvpotta….
De är räddare för dig än du för dom…går du ut försvinner dom förmodligen ganska kvickt!!

Jag har hellre älgar här än de två vargar som stryker runt husen. I natt hade de legat bakom maskinhallen ca 100m från lösdriften. En jägare var här idag och de har spårat dem och följt deras väg genom skogarna och över isarna. En av dem har blivit av med ena hunden. Jag såg spår i nysnön på vägen brevid huset för någon vecka sedan och kunde inte förstå hur en hund kunde ha sådana stora tassar men nu vet jag…
#4 Jag vet inte hur det är med dig, men jag kaxar inte med någon med två meter i mankhöjd!
lurvponnyn.vimeddjur.se
Vi har varit ute flera gånger och tänkt att dom skulle bli rädda och springa iväg, men det som händer är att dom börjar gå upp emot oss istället så vi är inte ute mer än nödvändigt. Hästarna är i alla fall inplockade nu och jag hoppas damerna på lösdriften stannar i sin hage. Dom är inte alls tillfreds med att Älgarna står precis utanför hagen.
Amor vincit omnia 
Det är säkert ingen fara
För några år sedan hade jag två älgar som kom och vilade bredvid mina hästar varje dag. Hästarna på insidan av staketet och älgarna på utsidan. De verkade uppskatta varandras sällskap, såg rätt häftigt ut! Jag lyckades komma ca 5-10 meter nära dem innan de sprang till skogs. Tyvärr försvann båda älgarna för gott vid älgjakten, förmodligen någon som sköt dem 
Gå ni lugnt ut och ta in era hästar, älgarna kommer säkert att bege sig iväg då ni dyker upp. Se bara till att inte överraska dem!
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***
#7 Ajdå, om älgarna är så orädda är det nog bäst att se upp. Tur att ni fått in hästarna 
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***
#6 Jag är inte rädd för älgar. Det är inga djur som anfaller människor utan vidare…….för övrigt tror jag Lotta förstod att jag var kaxig med glimten i ögat…….

tycker vildsvin är bramkt läskigare än älgar jag.
Amor vincit omnia 

hemma stryker älgarna ett 20-tal meter från hästhagarna och skiter fullkomligt i att vi går ut på gården.
vi brukar bara prata ordentligt högt och lugnt och metodiskt i samma ordning som vanligt ta in hästarna.
det enda jag är extra noga med såna ggr är att se till att ingen häst blir kvar ute själv, för då kan det bli åka av, har jag märkt.
medarbetare på djurskydd.ifokus
#10 Det var inte meningen att du skulle ta illa upp. Ursäkta om du gjorde det.
Skulle väl förmodligen lagt till en "
" i slutet av mitt meddelande.
lurvponnyn.vimeddjur.se
usch, här är en till som är rädd för älgar. Dom är ju så stora.
Det låter som att det är fjolingar ni har på gården, dom brukar inte ha vett att springa iväg alla gånger.
Fjolingarna brukar samlas i flock också. Men låter lite tidigt med 6 stycken fjolingar också
mamman brukar ju inte stöta bort dom förrän det är dags att kalva igen.
Ni får kolla igenom hagarna så ingen av älgarna har sabbat tråden någonstans.
asså ta med dej grytor o slå på dom o skrik =P då lär dom ju bli rädda, annars kan du väl ringa till nån jägare i närheten o be dom skjuta luftskott? då lär dom ju sticka sålänge dom inte vill hammna på tallriken. om det vore ettåringar får man förstå dom, för dom är förvirrade och bortstötta från sin mamma o vet inte riktigt vad dom ska göra
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Usch gillar inte heller älgar. Än så länge håller de sig i skogen häromkring. men man stöter på dem på promenader. Dom är RIKTIGT STORA när man möter dem.
Vi har tre älgar i skogen bakom stallet, de håller sig ett par meter från staketet och står och glor på hingstarna (som blänger tillbaks). De försvinner om man går emot dem.
För ett par år sedan stannade en av distriktsveterinärerna här ute vid vår ena vinterhage och såg när Emil och Epus jagade två älgar, först lite försiktigt i trav och sedan var det fullt ös när dom märkte att älgarna var rädda för dem
Älgarna hade sprungit ett tag och sedan gjort ett elegant hopp över elstaketet (130 cm högt, duktiga hoppare!)