Köpa sto?
Hittade en annons om ett sto med såå himla bra stam till salu. Priset är så sjukt billigt också. Någon som vill ha en skitfin stam på ett sto så slå till!
Varför finns alla intressanta hästar så långt ner i Sverige jämt
.
jaG Hr själv köpt dottern till ddenna häst.mamman verkar trelig dock är det något fel på hennes svans.
men klipper man av en del av svansen så växer de nog ut igen, då ägaren varit sjuk har han inte kunnat göra så mycke med henne.
Men det verkar vara ett trevligt sto och hon är också betäckt dock inte med en godkänd hingst.

De två var till salu i Skåne (Klippan har jag för mig) för nåt år sedan - kommer ihåg annonsen.
#2 vad kul att hon har hamnat hos dig! Hoppas du kommer ut och visar henne, hon 'låter' superfin 
japp hon kommer att visas! va sugen på mamman med men eftersom båda e betäckta kändes de att de skulle bli lite förmycket hästar här.
Ja de har tidigare varit till salu i skåne.

Vem är hon betäckt med? är mamman betäckt med samma hingst? *nyfiken*
mitt sto gick med en hingst innan hon gick med samma hingst som mamman så tro inte de blev betäcka med samma då mitt sto verkar högdräktig nu. Men mamman är betäckt med en hingst som heter ruben o är fux hittade i han i webstamboken

Tråkigt att stona är betäckta med en icke godkänd hingst.
ja de är mycket tråkigt då de har en sån fin stam.
Men letar förbrillt efter en fin hingst till sommaren o betäcka henne med
Även om hon nu är betäckt med icke godkänd hingst har hon många år på sej att få fina godkända avkommor. Vore synd om detta sto skulle vandra runt då hon har en väldigt fin stam. Finns ju lite hästhandlare på shetlandsponnyer där dom gärna vill tjäna ett par tusen på att sälja vidare och risken är väl att hon hamnar på nåt sånt ställe för att sen säljas igen.
#1 Jag vet ett företag som kör mellan skåne och stockholm varje vecka och som tar 1500 kr för detta. Då har du ändå en billig ponny. Om du kan hämta runt sthlm eller betalar företaget för att köra en bit till…
har sj köpt mitt minishettis sto av honom, dock ha hon ingen stam, köpte henne när min kompis köpte dotter till detta stoet.. Även min e betäckt med Ruben..
När jag såg detta sto så verkade hon va en trevlig individ, o hon såg jättefin ut när vi var där o hämtade våra, dock e d väl bara svansen då som inte e så fin just nu men den blir ju bättre.. Både jag o min kompis ha väl vatt inne på att ta hennen med men då ekonomin o så inte räcker går det inte..
Bifogar bild på stoet (Furunäs Lassie)..På bilden e d hon som står närmast kameran.. fick bilden när jag mailade på hästarna av ägaren.
vill bara påpeka att lassie e finare i verkligheten än på bilden, bilden är tagen -06
vill också säga att jag tycker det är ganska viktigt att hon blir såld fort till någon som hon får komma in i värmen hos då denna man inte har skydd till sina hästar
jo precis hon e mkt finare i verkligheten.. o på bilden ser man även hennes svans. dock tro ja at bilden e nyare än fr 06, kan vara att datum ej e ändrat på kameran.. då han som ägt dom inte ha ägt fr 06.. kan tänka mig att dn e tagen november/december 08 eftersom alla 3 stona e med på bild o den bruna ministoet hade han bara haft sen i november 08..

Hon är såld.
till vem?
undra också till vem?

Synd annars hade jag varit väldigt intresserad.

Jag hoppas det är någon här inne som lagt beslag på henne
så att hon hamnar hos en 'riktig' shetlandsmänniska.

Det finns säkert "riktiga" shetlandsmänniskor mer än här inne.
#20 Där håller jag fullständigt med dej!

#20 jojo det vet jag också, mitt inlägg var inte menat som du tolkade det (tror jag - för nu när du skrev så, så ser jag ju själv att mitt inlägg låter knasigt).
Jag vill att hon ska hamna hos någon som kan ta till vara på henne, och här inne är trots allt många som har koll på stammen, har vett att betäcka med gdk hingst, intresserade av utställningar/bruks osv.
hoppas med hon fått det bra då jag ska visa hennes dotter timotej i sommar så hoppas jag ju på o få se hennes mor med lite meriter med.
fick just mejl från lassies förra ägare o det var någon i örebro som hade köpt henne

#24: Jag hoppas verkligen att hon hamnar hos någon som tar väl hand om henne och utnyttjar hennes potential i avelsboxen. Skulle du få fram någon ytterligare information får du gärna PM:a mig!
#11 men vad har hänt med svansen? Har honkliat bort den? eksem? mask?.
Annars mycket trevliga ponnysar =)
#25 ja får jag de så pm:ar jag dej, lassies dotter kommer ni få se till sommaren på utställningari alla fall

#27: Härligt! 
#26ja vet inte riktigt ägaren sa något som fick mej i skratt angående svansen…men jag tro de kan varit någon ohyra eller något
d va väl hingsten som gjort nåt med svansen som lassie gick med men vet inte heller redit då han även fick mig i skratt.. tro med de ha vatt nån ohyra som pälsätare eller nåt som hon inte blivit behandlat för..
Hoppas hon fär det bra i sitt nya hem där man tar till vara på henne..
Hon var ju även betäckt med en islandshingst o fick ett föl även med den

tycker iaf att det inte ser ut som exem då hade nog inte svansroten varit så pass orörd som den är. Det kan ju va någon unghäst eller föll som tuggat på den.
Så såg en av mina hästar ut ett år efter betäckning hos hingst. Såg inte klok ut
#32 ja de sägs ju att de har varit en hingst som betäckt henne o att sperma kommit på svansen men jag tycker de låter konstigt kn de verkligen bli så då?
#33 Det låter inte rimligt. Sperma fräter ju knappast…
Olinda som vi köpte, hade typ sådan svans också. Vet ej vad det kan bero på, men när hon bott hos oss ett tag så växte svansen ut. Kanske någon form av mineralbrist?
Delad glädje är dubbel glädje :)
#33 Här hade stoet nog fastnat i något eller blivit attackerad av hingsten
Har ett sto här hemma som också ser ut så i sin svans, funderade på om det kan vara fölis som tuggat på den?
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#36 Föl kan göra "underverk" med en svans väldigt fort
Veritas odium paretFörvånad
Jag hade en fölunge här för 5-6 år sen som hade som specialitet att bita tag i svansen på de andra hästarna och när de försökte springa undan så åkte han kana efter. Jättekul tyckte han men det tyckte inte svansarna.
Amor vincit omnia 
ja för jag fick mej ett gått skratt då ägaren sa att hingsten hade gjort de
Lycka till med henne Emma 

#1 Men det gillar jag! Jag bor ju har nere ;)