Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett19-om-sajten
Läst 739 ggr
runas
0

länka?

Jag hör till kategorin data okunnig, kan väldigt lite men använder den ändå Flört

Undrar nu hur gör man för att bifoga länk i sitt inlägg?

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Annette
0

Jag brukar högerklicka på adressen, kopiera och sedan klistra in i tråden. Gör ett mellanslag direkt efter länken så fungerar den.

runas
0

Tack! Ska testa.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Majja12
0

Jag brukar också göra så som #1 skriver. Har sett flera här som länkar där det bara står "länk" eller "häst" eller nåt annat. Hur gör man för att få till en sådan länk? Ibland när jag har kopierat och klistrat in en länk har den blivit riktigt låång.

Hoppas att ni förstår vad jag menar Flört

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

SannaHolmgren
0

Skriv ett ord du vill klistra in länken i. Markera ordet.  Ta sedan fram sidan du ska länka till. Kopiera adressen. Gå tillbaka till inlägget. Ovanför i skrivrutan precis till höger om nummerlistan  finns en kort kedja. Ser ut som en liggande smal åtta.  Klicka på den, klistra in länk, eller skriv in webadressen om den är kort. Ex:

JUF HEMSIDA adressen är www.juf.se

Välj infoga länk.

Hoppas du fattar, jag har svårt att förklara.

SannaHolmgren
0

Glöm inte att skriva med http:// som ju går automatiskt när du kopierar och klistrar in.

Annette
0

#3 Jag som är så dålig på att förklara ;) Skall göra ett försök.

Då kopierar man länkadressen, markerar ordet man vill ha som länk, klickar på länken som finns i verktygsfältet ovanför inläggsrutan (till höger om sifferlistan), klistrar in länkadressen och klickar på skapa länk.

Hoppas jag fick med det rätt nu.

Majja12
0

Google

Jag testar…

Majja12
0

Skäms …hmmm… gör ett nytt försök…

Google

Majja12
0

Jag lyckades Skrattande …men vad konstig länken ser ut, jag skrev Google, men slutet av ordet försvann Obestämd

Majja12
0

Tack ni snälla som tagit er tid att förklara!!! Skrattande Skrattande