Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1959 ggr
HannaDolly
0

Börjes shettistäcken

Är Börjes täcken små eller stora i storlekarna? ska ha ett regntäcke, min shettis brukar ha stl. 95 på sin täcken ska jag köpa ett i 105 till henne då?

Tack för svar !!  :)

Silenos
0

De är ganska stora i storleken.

Frida-E
0

Jag upplever dem inte speciellt stora i storlekarna, har 85 på de hästar som brukar ha 85 i täcken och 95 på den som drar 95 cm. Inga konstigheter.. Glad

[Rebecka]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 håller med.. upplever inet heller några konstigheter

linlan
0

håller med #2 och #3, tycker att dom är som andra täcken. Har 105 på min pålle och har täcke därfifrån som är 105 och de passar :)

LilleBell
0

Håller med övriga och tycker storlekarna på börjes är helt okey :)

dranto
0

Verkar som att de har bättrat sig på storlekarna. Köpte täcken för ett antal år sen och hästarna (shettisar) drunknade i dem.

Måste säga att de har förbättrat lev.tiden också. Beställde i onsdags och fick hämta ut det idag. Det va väldigt snabbt må jag säga.

exitingsvillemo
0

jag är jättenöjd med mina börjes täcken. Storlekarna är riktigt bra och passar aldeles utmärkt.

95 har jag till minsta stoet, sitter hur bra som helst. Är faktiskt impad att det är så pass bra passform i bogen och övriga kroppen =)

SofieN
0

Storleken är bra, men passformen har varit sådär på mina hästar. Men det är betydligt bättre nu än vad det var förr i alla fall.

HannaDolly
0

Så ni tycker att jag ska köpa ett 95 då eftersom att hon brukar ha det? Hon är ju ganska nett och fin eller va man ska säga ;)

Tack för alla svar !!

ThiffannyJ
0

Måste säga att jag aldrigt haft problem med börjes storlekar. Har täcken som köptes in på Elmia typ 93-94 som sitter bra än, och de är flitigt använda! Jag har haft 85 cm till våra minisar.

Däremot så förra året så vann vi bruna fleace från Börjes, och de var de största jag varit med om! 95 cm var för stort för mina som normalt har 105. Mamma fick sy om den och flytta på bogspännerna så de satt någotlunda.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Majja12
0

Jag har två rosa regntäcken, stl.95, som jag köpt från Börjes för ca 2-3 år sedan och de är rätt så stora jämfört med t ex täcke från Hansbo i samma storlek.

Ni som upplever att de blivit bättre i storlekarna, fr o m när (ungefär) började de ha bättre storlekar? Är intresserad då jag kan tänka mig att beställa därifrån igen ifall passformen blivit bättre sedan jag sist beställde täcken därifrån (tror det var hösten -06). Såg för ett tag sedan att de sänkt priset på regntäcke mini Tungan ute

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

Charlotte-J
0

#10 Har också ett sånt brunt storlek 105 cm och det passar jättebra på Elsas C-Ponny som är 134 cm. Flört

Amor vincit omnia Kyss

SannaHolmgren
0

Jag har en ponny som passar i både 95 och 105 beroende på hur de är utformade el tillverkare. Köpte börjes ljusgröna shettistäcke 95, men kommer beställa 105 om det blir aktuellt igen.

Maliiin
0

Vad gäller utetäckena från börjes så tycker ja de är ganska normala i storlekarna. Däremot tycker jag det är ganska värdelöst eftersom det saknar bogveck å svansskydd.

Även jag har ett brunt fleecetäcke i strl 95 cm å det är stort som sagt! Tungan ute

Ninnii
0

Jag är inte jätte nöjd med börjes täcken, tycker de är stora i storleken. speciellt det bruna täcket ni pratat om.

Frida-E
0

Håller med om fleecetäckena, de flesta är helt värdelösa i storlekarna, men som sagt regntäckena tycker jag absolut är värda sitt pris.

sus-sharon
0

jag har börjestäcken till alla mina hästar och är supernöjd med dem allihopa (regn-, som vinter- och fleece).

dessutom ett plus att de är så himla plånboksvänliga:)

medarbetare på djurskydd.ifokus

HannaDolly
0

okej tack för alla svar

var på Horse Show igår skulle köpt det gröna regntäcket men det var ju inte fleccefodrat, sen i katalogen skulle det finnas ett grått regntäcke men det hittade inte jag på mässan i deras butik . :/ ngn annan som gjorde det? i så fall var jag blind :P

Så det blev ett nytt grått fleccetäcke, i stl. 85 då 95 var slut och 105 såg gigantiskt ut !!

h00jff
0

Börjes flugtäcke är stort i storleken, särskilt halsen är enormt bred… De övriga täckena har jag inte haft så jag vet inte hur de är!

ThiffannyJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta täcke köpte jag i Globen (2007) för 100:- på Börjes. Tycker det duger alldeles utmärkt att ha i hagen efter en kör runda.

www.minishetland.com

h00jff
0

#20 Vad heter det täcket? Det är inte minitäckena utan jag antar att det är ett sådant som finns ner till storlek 105?! Minitäckena har inga bogveck hos Börje (tyvärr).

ThiffannyJ
0

#21 Det är ett 85 cm täcke. De hade massor 2007. Vet ej vad de heter, men man köpte den i ett typ "sov säcks fodral" Det var i hoprullat. Vet ej om det var ett tillfälligt parti kanske.

www.minishetland.com

Mmia
0

#3 Liten undran bara, så stort nosludd är det inte ivägen för hästens syn Flört  Jag skulle bli tokig om jag hade en sån stor muff i nyllet.

Har sett fler som använder så stora men har aldrig fått någon förklaring varför dom måste vara så stora Oskyldig