Inget pass ?
Om man har en häst som skulle bli utdömd men att den inte har nått pass.Hur gör dem då ?Skaffar man ett pass till hästen innan avlivning eller hur går det till ? Har funderat på hur dem gör för det finns nog rätt så många som inte har skaffat pass åt sina hästar 
ingen aning… Varför är inte pass ordnat?
Jag bara funderade allmänt.
OM hästen måste avlivas akut ur djurskydssynpunkt så måste den avlivas… men jag har ingen aning om hur det är annars….
okej,nån annan kanske vet ?
#1 är det inte jättemånga som väntar på sina pass?

Du kan aldrig nekas avlivning av en häst , men du kanske inte kan göra det på ett slakteri , men vetrinärerna får ju göra det..
Svensk lantbrukstjänst som utför avlivningar och hämtar kroppar kräver inget pass på hästar. Det står om du läser på deras hemsida. De finns i hela Sverige, uppdelade på distrikt.

Som #7 säger: Nödslakten här kräver inte pass. Däremot så tog jag själv och skickade in passet till stambokföraren, tillsammans med en kopia på nödslaktkvittot, så att han kunde makulera passet och registrera ponnyn som död.
Om hästar utan pass måste tas bort, nekar slakterierna i allmänhet. Dom får inte ta emot passlösa hästar, det går inte ens att få hästarna avlivade i transporten vid ett slakteri, det är vad dom har att rätta sig efter.
Däremot som sagts ovan är det svensk lantbruks tjänst som kan ordna både avlivning och ta hand om kroppen, MEN då får man betala för det , alltså inget betalt för ev. kött, kroppen bränns på en särskild station.
Försäkringen däremot ställer upp om man har den livförsäkrad, livbeloppet betalas ut om man skickar kopia på kvittot, åtminstone var det så åt oss, däremot betalas inget för omhändertagande av kroppen och avlivning.
Okej,tack för svaren.Min syster berättade om att det ska bli nått nytt pass ?Att dem som inte har skafat nåt ännu har till år 2009 ? nån som vet ?