Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett21-föreningsfrågor-övriga
Läst 1235 ggr
JoannaHaake
0

Vill du köra dressyrprogram?

Om du har intresse i att träna dressyr program för ridhus och senare även utomhus dressyr så anordnar både sala ortens ryttarförening www.sorf.nu och eskilstuna ortens ryttarförening.så kallad pay and drive/ride med möjlighet att köra innomhus programmet inför en dressyr domare och få det hela poängsatt.

Ett jätte kul inslag i den tråkiga vintern för både ponnyer och kuskar.

Välkommna!

UG
0

Toppen att du påminner om detta! Eskilstunas Pay & drive propp finner ni här. (till höger på sidan)

JoannaHaake
0

Jag har redan anm mig till båda med två st och jag hoppas att det blir många starter hos båda klubbarna för det här är verkligen jätte kul,och det behövs träningstävlingar för oss kuskar också.Så ställ upp och då visa att vi är många som uppskattar klubbarnas ansträngningar för oss kuskar.

JoannaHaake
0

putt

Ahnna
0

Jag hade gärna ställt upp i liknande träningstävlingar om det hade funnits något närmare hemmet. Glad Hoppas att någon klubb häromkring börjar med samma sak.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Joystick
0

På Surf är det en Pay and drive den 21 februari.

Jag ska vara med med nordisen Krutrök.

Joystick är ju bara bäbis än så länge

Anna-Carin

Ahnna
0

#5 Surf?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Margareta
0

Bra tips!

Numer pensionär i Nynäshamn

HannaNikolina
0

Umeå RF har pay & drive 21 feb och 5 april.

Jag gjorde dressyrdebut där med ena ponnyn förra helgen, men jag har ingen aning om vilka poäng som är bra/dåliga/normala i kördressyr - kan ni inte berätta lite om hur skalan brukar användas?

Om man får en viss procent, kan man jämföra det rakt av med samma procent i riden dressyr eller är det ena värt mer än det andra?

Vilka poäng brukar ni få, när är ni nöjda, vad har vinnarna i klassen, osv

Joystick
0

#6 Surf?= södra ume ryttarförening

Fast turligt nog är de inte jag som rattar bil och transport för då hade vi åkt fel

enligt #8 så är de ju på Hippologum…

Nåja till Ume ska vi i allafall. Å jag pluggar programm för glatta livet och hoppas slippa snöstorm nå mer nu..

De blir tävlingsdebut för mig och Krutrök

Anna-Carin

Frida-E
0

Hade varit jättekul att prova att köra Nalle på programkörning i Eskilstuna, är ju jättenära och bra men vet inte om jag vågar… Visst kan han mina kommandon utan och innan men vi har ju aldrig mer än lullat runt på grusvägarna här hemma…

UG
0

#10 Men då är det verkligen dags att du anmäler! Dags för Nalle och dig att ta nästa trappsteg tycker jag!

#8 160 poäng är max, fick du 80 eller mer är det godkännt. I körsammanhang burkar man räkna straff istället för poäng. Har jag fått 50 straff så har jag fått 110 poäng eftersom 160-50=110. Man vill få så låga straff som möjligt eftersom det genererar höga poäng på "pluskontot" - är du med?

HannaNikolina
0

Tack UG, men så lång är jag med. Det jag funderar på är vad som räknas som "bra". Om jag får tex 96 poäng = 60%, är det då likvärdigt med om jag hade fått 60% på en rid-dressyrtävling? Är det lika lätt/svårt att få tex en 8 i körning som i ridning?

I rid-dressyr brukar man ju säga att 60% är godkänt, men i körning är det tydligen 50% - det var därför jag började fundera på hur skalan används.

#9 - japp det är på hippologum, inte surf. Vore ju snopet om du körde till fel ställe!

Chirak-96
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle gärna anmäla mig och min shettis men jag har ingen groom. Kan man låna en groom på plats eller måste man ha med egen??

HannaNikolina
0

#13 - kolla med arrangören om det krävs groom! Det är ju ingen tävling utan bara banträning. Jag körde utan groom, men fick då inga poäng på punkten för "presentation".

Ninnii
0

Hur lång tid tar det att åka från Skara, Skövde upp till Eskilstuna! Skulle vara roligt att vara med!

HannaNikolina
0

Jag tipsar om att Södra Umeå Ryttarförening kommer ha en Pay & Drive dressyr (samt ev precision) nu på söndag 1 mars

Glad

Joystick
0

Vi kommer nog inte iväg på någon Pay and Drive i år och första tävlingen på säsongen är också borta för min och Krutröks del..

Anna-Carin

HannaNikolina
0

Nej vad tråkigt… Varför då?

h00jff
0

Synd att man bor så långt bort!

jalla
0

Skulle bott lite närmare Gråter

h00jff
0

#15 Ca 24 mil från Skara och drygt 23 mil från Skövde, en bit med andra ord…

Ninnii
0

Oj det var ju en bit.

Joystick
0

#18 Jag har inte möjlighet att träna så mycket som vi behöver för att kunna vara med och tävla eller träna.

Har varit och är mycket i den del av livet som inte rör hästarna som tyvärr måste få ta ytterligare tid och energi.

Å eftersom Krutrök är en häst som verkligen gör själ för sitt namn. Han har helt enkelt kopiösa mängder med energi så krävs det träning för att hantera den energin på ett vettigt och säkert sätt

Anna-Carin

HannaNikolina
0

#23, vad tråkigt! Men jag kan tänka mig att Krutrök behöver en del jobb för att sköta sig…

Hoppas att du får mer tid att träna framöver så att ni kan komma igång till lite senare i säsongen i alla fall! Kanske vi ses på lägret i Villvattnet igen? :)

Joystick
0

Krutrök ja. ARBETSNARKOMAN som tycker de är såå tråkigt att skritta å ändå tråkigare att stå stilla.. Som lyckligast när han får jobba varje dag å allra helst så som han fick gå i Villvattnet i somras då med 2 lektionspass per dag med tillhörande uppvärmning och avskrittning..

Villvattnet är vi inbokade på läger 1. Å NÅN tävling SKA vi vara med på i år.. Annars blir jag vansinnig..

Anna-Carin