Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 455 ggr
zettan
0

God morgon 27 feb

God morgon

Idag har jag sovmorgon då jag ska på en kurs hela dagen idag. De handlar om synskadedes rättigheter ute i vårt arbetsliv. De ska bli mkt intressant. Både försäkringskassan, arbetsförmedlingen samt SRF (Stnskadades riks förbund) ska vara med. Hoppas kunna få tips och råd om min arbets situation. Så här blir de skolbänken hela dagen. Sen till kvällen blir de borstning av fällande shettisar.

Ha en bra dag alla

Anette
0

God Morgon!

Här  Uddevalla, har vi efter ett par dagar med mildväder fått kallt igen -8 grader, träden är klädda med vacker rimfrost och solen är på GGlad

Här blir en lugn dag då det är dags att jobba ett par nätter igen. En promenad med Bonus är allt som står på schemat eftersom det inte blev av i går.

Mulla
0

GoMorron!

Här är det fruset och tråkväder, men snön är på väg att tina bort så hoppas det fortsätter så idag med.

Idag ska jag försöka mej på att jobba efter nästan en hel veckas sjuka. Har blivit skitförkyld IGEN. Vet inte vilken gång i ordningen det är nu! Har aldrig varit sjuk så här mkt över en ända vinter..

Fick sms i morse av min chef; han sa att jag var tvungen att ta med omklädningskläder till stallet då det tydligen går smittor i länet!!!! Usch sånt är så otäckt. Så det blir att vara extra försiktig i fortsättningen. Har ingen aning om vad för smittor det handlar om men tänkte uppdatera mej när jag kommer till jobbet!

Ha en bra dag.

VeronicaP
0

Morrn morrn. Här har det också blivit minus idag igen .

Ska snart köra iväg till tandläkarn , hade tid idag men ska även klaga på en stifttand som jag satte i förra året den gick av(stiftet) i söndags när jag körde hem från utställningen , måste väl finnas garanti för sådant också borde ju hålla mer än i ett år i allafall kan jag ju tycka.

Midlingur
0

Godmorgon,

Vaknade nyss. Ska till stallet idag, sedan så ska jag inte göra så mycket mer. Min sambo har spelning i Malmö, men jag tror jag skippar det.

Ha en bra dag alla!

helenep
0

God Morgon

En alldelles strålande vinterdag med sol från en blå himmel, underbart.

Idag ska vi släppa ihop hingsten och lillen vi håller tummarna att det går bra.

Stona blev lite till sig igår när han anlände, undrar om någon egentligen av dem är dräktig.

I em hämtar vi ett extra barn för avlastning i ordinarie familjehem.

Camilla har "stalljouren" idag så jag får lite semester.

Önskar resten av er er bra dag med lite sol

SaraDoos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

plusgrader och ganska grådassigt i min del av Skåne idag. Men så skönt att det är fredag och hela helgen framför sig :)

Igår var det Arizettes tur att bli av med lite päls (taget med mobilen, därav kvalitén)

sanne
0

va fin hon är Sara, lik sin mor :)

efter gårdagens översvämning i stallet är det nu en ishinna över hela golvet. hoppas vi får ordning på det så hästarna kan få komma in i natt..

jobbar ett par timmar till o sen ska jag försöka få ut de vattendränkta bäddarna i stallet… suck..

ha en bra dag !

Mija
0

God förmiddag!

Här skiner solen och småblåser, men det är riktigt fint ute.

I eftermiddag ska jag och lilltjejen upp till stallet för att pyssla med pållarna, Gonda ska få en genomgång av lilltösen och borstas och putsas och pussas på Glad, sedan ska jag ta tag i de andra pållarna, de fäller i massor nu, huga vad päls det är överallt nu, småfåglarna är överlyckliga över pälsen som blir "över", de flyger med näbbarna fulla, vårtecken om nåt.

Ha det gott alla!