God morgon 26 feb
God morgon
Här blåser de ute men de är någon plusgrad. Har precis gått upp och ska snart bege mig till bussen och åka till jobbet.
Efter jobbet blir de frissan idag så de hinns nog inte med så mkt häst i kväll. Men ska dit och mocka och borsta på dom lite.
Ha en bra dag
Godmorgon! Ska alldeles strax ut och fodra för att sedan åka till jobbet. Idag kommer lilla bebisen Svea och hälsar på mig på jobbet en timme när pappa Marcus ska till tandläkaren. Jag tror hon kommer att få en rolig dag. Eller bebis och bebis… hon är ett år nu vår lilltjej.

#0 GRATTIS i efterskott!!
Börjar jobba strax, efter jobbet ska jag på dressyr kurs med hunden och göra stallet.

God Morgon!
Idag är det städdag, hmm, detta trista evighetsarbete…. Men jag får tänka på något kul under tiden, som kommande utställningar, fölningar och dyl. så går det lite lättare.
Sedan ska alla räkningar betalas…..
När det är gjort ska jag förhoppnngsvis hinna ägna mig åt pållarna en stund. De står på kö när jag visar mej med borsten i hagen och alla vill komma först.
Lille Bonus ska få en liten promenad oxå, han blir så glad när vi går en sväng och är redan riktigt duktig på att följa, efter bara några få gånger.
Han är nyfiken och framåt och det märks att han tycker det är kul och spännande att få komma ut och se sig om.
Ha en riktigt bra dag alla!
God Morgon
Full fart idag, städning, mockning mm. Ska ikväll iväg och titta på Adde Malmberg och äta supé, fint värre.
Det har regnat både igår och inatt och ska regna idag. Typiskt,hagarna som var så fina, nu hinner inte regnet tränga ner i marken och det börjar bli lite blött.
Idag kommer hingsten vi ska leasa i sommar
. han ska dock ej användas på Rosa, till henne letar jag fortfarande.
Till er alla er bra dag

God morgon!
Trodde igår att Gardenia skulle kasta sitt föl
Hon råkade komma utanför de stigar de trampat upp i snön och när hon kände att hon inte hade "fast mark" under fötterna så fick hon panik och skuttade så gott hon kunde åt det håll som huvudet pekade (dvs bort från stigen…) när jag kallade vände hon och även om hon "bara" skuttat ca 50 m i djup (ca en meter) snö, så var hon helt vettskrämd i blicken och näsborrar stora som tefat… Efter att ha borstat henne en stund lugnade hon ner sig och kunde återgå till att stå och klia sin kompis… Jag hade andan i halsen länge och tittade till henne flera gånger under dagen, tempade henne på kvällen och tittade till henne ytterligare en gång senare på kvällen, men allt verkar lugnt *phu* I morse verkade allt som vanligt och jag hoppas att hon och fölet inte fått några men…
Idag ska jag till Boden en sväng och i eftermiddag ska jag baka kanelbullar och energigifflar *mums*
Hoppas alla får en riktigt bra dag!
God morgon!
När jag kom ut i stallet idag var det skönt att se Hessa lite piggare, febern hade gått ner men hon har svårt att lyfta halsen. Hon fick ner fenadynet bra med mycket betfor och det gick lätt att spruta penicillinet. Så nu är hon ute en stund med kompisarna. Jobb och sedan hästpyssel ikväll. Längtar efter svaret på Balottes blodprov och se om hon är dräktig.
Ha en bra dag alla!

Godmorgon !
Har jobbat lite nu på morgonen ,ska ägna dagen åt att pyssla om mina små sjuklingar som har feber o förskylda .
ska även försöka hinna med det vanliga i hushållet under dagen ,springer ut till hästarna mellan varven ,klappar ,kelar ,pratar o ger dom mat .
Det är fördelen med att ha dom precis utanför dörren ,
Ha det så länge !

Igår avmaskade vi ena flocken av ston, 43 stycken. Klippte skägget under hakan, redde ut dom värsta trollflätorna, och gav Tokosel.
Äntligen har vi hittat en smart lösning. Vi samlar alla stona utanför hagen (också inhängnad) sen gör vi en lång smal korridor av grindar och låter dom gå en och en igenom. Mycket smidigt.
Förhoppningsvis ska det gå lättare och lättare vecka efter vecka för Tokosel ska dom ju ha en gång i veckan.
Idag är det ministonas och ungstonas tur

God förmiddag!
Här i Skåne är det regn som gäller idag. Trist. Sitter på jobb. Blir inget speciellt gjort i kväll utöver mockning och det där vanliga pysslandet. Hoppas på fint väder i helgen när jag är ledig så jag kan träna Salsa lite mer. Och få hjälp med att bygga en enkel släpa.

#8 Det tog en liten stund va? 

#10 nja, 2,5 timme så inte så farligt. 
God eftermiddag
Har varit hos tandläkaren idag - inga hål eller tandsten, så glad! Med 300 kr rabatt blev det inte så dyrt heller, men det bästa är att jag inte behöver gå dit på två år nu!
#8 Blandar ni med vatten och sprutar i munnen? Jag tycker det tar lång tid med 12 hästar… 
#5 Tror inte att du behöver vara orolig Elisabeth, krävs mer än så för en kastning (annars skulle Gazette kasta varje gång hon ser en älg…)

God eftermiddag även om det regnar och blåser här.
Precis hemkommen efter har gjort mitt körprov för C-Körkort och jag KLARÀDE det :-)
Så nu är jag glad , har nu både BE och C skönt , men attans vad nervös jag har varit hela dagen :-)

#13: Grattis Gonkan! 
#13 GRATTIS!
Veritas odium paretFörvånad

#12 Nä, det blev för slabbigt. Vi blandade med en handfull müsli och det var mkt uppskattat hos tanterna 
Fast vi fick göra en liten extra hage innanför grindarna så inte dom som redan fått sitt kom åt mûslin i hinken.

STORT GRATTIS GONKAN !!!!!!!!!
det var på tiden
gubben hälsar oxå..
#13 Grattis!! Vad skönt!!
Delad glädje är dubbel glädje :)
#13 Grattis Gonkan, starkt jobbat!
13: Gratis Gonkan, vad roligt! 
Grattis Gonkan!

# 13 Grattis.

#14,15,17,18,19.,20,21 och 22 TACK SÅ MYCKET
Det var inte lätt och vet i attan om jag skulle göra om det *S*
Tack Fredrik ;-) , du vet jag är lite seg startad ibland ;-)..
Grattis Gonkan!

#13 GRATTIS! Den satt långt inne - men vad skönt att ha det avklarat!

#24 Tack så mycket , så nu är det bara att sätta fart på sambon och pappan och bygga färdigt min lastbil så jag kan flänga runt med ännu fler hästar *S*
#25 Ja verkligen - så nu så fort sambon är färdig så kan man ju ta med sig fler på tävlingarna på travet ;-)