godmorgon *hutter* 27 oktober
regn regn regn… har blåst en massa inatt… sovit lite… ska jobba… känner mig seeeeeeeeeg.
morrn, det är tiiidigt… min flickvän fyller år, så jag ska gå och köpa tårta på bageriet när de öppnar… *gäsp*
fick mitt slutbetyg i Foto A (komvux) igår också och jag är mycket nöjd med mitt MVG! :D så skulle jag få för mig att bli fotograf så har jag tagit ett bra första steg!
i övrigt är det bara jobb jobb jobb som gäller. vem vet, en smärre storm kanske skulle liva upp det hela.
God morgon! Ja…här blåser det…mycket, fast inte alls lika mycket som i Hallad, Småland.
Blir jobb som vanligt idag….

God Morgon. Här har vi ström ännu. Blir nog inte så farligt här.
Men det går nog inte att köra löv idag. Får ta lite inomhusarbeten istället.
Här är det också rätt blåsigt men någon storm är det inte, än! Hoppas att det inte blåser massor imorgon när det bär iväg till Västerås på utställning. Man vill ju inte riskera att hamna i diket med bil och transport.
Amor vincit omnia 
Godmorgon! Här regnar och regnar det iall oändlighet, men ingen blåst att tala om än iaf! Är 10 grader varmt, så vi ska väl klara oss från snö oxå.
morrn morrn, mycket blåst.lite regn dock inte alls som när gudrun tittade hit.
Ska iväg och jobba nu så vi höres och synes senare!! Ni som inte ska iväg idag ta en bra bok och stanna i sängen!!!!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God morgon alla.
Nu har stormvindarna börjat visa sig här sedan ett par timmar tillbaka men de är fortfarande på upptrappning.
Kan tala om att jag är väldigt glad att den kom först nu på morgonen och inte i går kväll som tidigare utlovat.
Hade mina funderingar i går…Mina går ute dygnet runt. Vid t.ex storm, vad tror ni hästarna själva föredrar? Instängda eller ute med möjlighet att gå in? Vilket de givetvis inte gör då de inte ser om rovdjuren då kryper på dem… :)
Beslöt att ha mina ute och har haft koll både på dem och vädret.

Morrn morrn här blåser det utav bara f*n och sen lite regn på det så är det fulländat. Här hemma har staketet runt gödselstacken vält på ena sidan , har varit ute och lagat tråd som blåst sönder.
Fick köra sonen till skolan då bussen inte kom och det var väl trogligtvis för att på väg 117 så hade det först vält en lastbil mellan trönninge och Eldsberga och även en mellan ELdsberga och Andersfält på samma väg . Den lastbilen som hade vält här mellan Eldsberga och Andersfält hade även varit med om olyckan där den andra lastbilen vält hm men den hade de lyckats dra upp men den hann ju inte mer än några kilometer så låg den igen och nu så står den still i allfall så den ska väl inte kunna välta mer idag får man ju hoppas …
#8. Men fy vilket elände. Såg på TV:n från Halmstad o det gällde att hålla i hatten!. Hoppas det inte blir nga större skador.
Här är det vindstilla o efter en natt med hällregn så har det klarnat upp o solen försökte kika fram. Är glad så länge blåst o regn håller sig borta.
Önskar er en trevlig fredag o God morgon,förresten!
Morron!
Inte så mycket vind här ännu , men ett par dm snö har det kommit i natt (och det snöar fortfarande)
Morgon
Idag är det dags för tenta, önskar att jag slapp
(eller ännu hellre att jag hade pluggat bättre…) Så jag är inte särskilt glad idag…..
En positiv sak med idag är att jag ska åka hemhem efter tentan och min syster ska också hemhem, så det blir en trevlig helg i alla fall =) Fast sen har vi ju stormen, och jag blir inte förvånad om jag får en strömlös helg
tur att vi har vedspis i köket, så att det är varmt nånstans i huset, även om strömmen går

Bara regn här vid Upplandskusten än så länge..
Vi har ju dessutom fått nya el ledningar, så det borde vara lungt med strömavbrotten i vinter. Förra året hade vi strömavbrott i 4 dagar över JUL.!! Det blev till att läsa julklappsrim med stearinljus och den riktiga julmaten fick vi äta efter jul istället 
Go middag! Vilken skit dag det har varit hittills! Vaknade lite före 4 i morse…pga.värk.Efter några värktabletter blev det lite lättare,men omöjligt att somna om.Strax efter 7 gick jag ut å kollade hästarna i ÖS regnet.De var som dränkta….De har hus att gå i om de vill men tydligen så avskräckte inte det här vädret dom.När jag tittade till dom vid 10 tiden så ligger Anastacia rak lång i den värsta lerpölen.Kolik var min första tanke.Fick upp henne efter en stund och försökte få henne att röra på sej.försökte få henne lite torrare och satte på täcke.Som tur var så fanns det paraffinolja hemma,men det är inte så där jättelätt att få i en ettåring ensam.Men fick i henne en halvliter och så ut på promenad i ösregnet.Vi har gått o gått nu och efter hand så blev det längre mellan gångerna som hon ville slänga sej ner.Nu till sist så försökte hon börja söka lite att äta längs vägkanten,så jag hoppas att det är över nu……Har inte varit så glad över att en häst skitit förut som jag blev då hon gjorde det……..
God middag! 
Ganska lugnt här nu, men fy vad det blåste inatt. Tack o lov för att vi satte upp boxarna i helgen som var, så att vi kunde ta in alla hästarna igår kväll.

#14 Oj vad tråkigt! Hoppas hon mår bättre nu!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#14 Usch vad jobbigt! Kolik är aldrig roligt! Hoppas det e bättre med Anastacian nu! :)
Kom just in från hästarna och nu verkar det nog som att Anastacias kolik är över.Lät henne äta hö nu också med dom andra och hon är nog sej själv igen.Skönt!! Har inte ändrat på nåt foder den senaste tiden,de får hö och mineraler.De är rätt RUNDA alla här,så de får inget kraftfoder.Men huvudsaken att det är över.
Känns som att det skulle vara skönt att krypa i säng småningom,börjar bli lite groggy av alla värktabletter och förståss av för lite sömn och nervositeten över vår "fölgumma" som gubben min kallar henne.

Vilket oväder det är här i norr, värste stormen. enligt vädergubbarna på teven. Så e de klass3 här på ovädre. Usch!