Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettpremiering
Läst 1081 ggr
Lulan
0

hur gick det i Piteå??

det var ju avelsvärdering av shettisar i Piteå i helgen - hur har det gått? är ju skitnyfiken ju!!

Cattis
0
  • Skäpperöds Ulysses   8 8 7 7 8 = 38
  • Lotus af Sörtå  7 7 6 7 7 = 34  travmeriter
  • Ytterhalls Playboy  8 7 6 7 7 = 35  Kprov 9 10 9 10 =38
  • One of a Kind  8 8 6 7 8 = 37  Kprov 7 7 8 8 = 30
  • Näsvallens Amper  7 8 6 7 8 = 36
  • Bellman Pinocio  8 8 5 6 7 = 34  Rprov 5 5 5 4 = 19 (godkänd i Norge, misslyckat ridprov men fick tydligen använda sig av de norska meriterna)
  • Skäpperöds Trajanus  7 7 6 8 8 = 36  Kprov 6 8 6 7 = 27

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

Det var ju inga glada siffror ..

PP
0

Är det dax att börja oroa sej över alla 6:or och 5:an på benstället?!

Cattis
0

Vem var premieringsförrättare i Piteå?

/Cattis

paparatzi
0

Jag tycker det är bra att det selekteras hårt på avelsvärderingarna,  men konstigt är ju att så många svenskfödda får så illa på benen!!

Vad kan det bero på?

paparatzi
0

#4 Morgan och Ljungstorp

VeronicaP
0

mm men både Morgan och ljungstorp är väldigt hårda på benen med och det tycker jag är bra

ja nu vet jag ju inte vilka som är mamma och pappa till de här hästarna också kan ju bero en del på dem också ju..

paparatzi
0

#7 bero på vem menar du?

VeronicaP
0

Ingen speciell av dem faktistk , men den norska hästen som fick 5 på benen tex …

Lulan
0

Tack så mycket Cattis!

japp det var väl inga "glada" siffror - vad beror det på? har vi sämre hingstar här uppe, är vi "sämre" på få fram hingstar?

ett grattis till playboy iaf som verkar ha gjort ett strålande bruksprov - KUL!! (jaa jag är liite insnöad i körningen - men jag tycker det är oerhört viktigt att vi använder oss av våra små vänner, och bevisligen gör de himla bra ifrån sig..)

paparatzi
0

#9 Han är ju av svensk stam, vet någon vem Docka eller Harviestoun Rusko är?

Cattis
0

Harviestoun Rusko SPSB 1560 - e. Harviestoun Signet, u . Harviestoun Rene. Svart hingst, född 1952.

/Cattis

paparatzi
0

#12 Docka då?

Cattis
0

#13 Som du ju redan vet, då det var du som påpekade bristen av stam för mig, så har hon okänd härstamning.

/Cattis

paparatzi
0

#14 Jo! men min fråga var om någon visste någonting om dessa, Docka är ju av gamla stammen

paparatzi
0

Jag frågar igen: vet någon vem Docka eller Harviestoun Rusko är?      ( minus infon Cattis gav om hingsten)

VeronicaP
0

Cattis vart hittar du svaren och finns det ingenstans man kan gå in och titta i katalogen?

Cattis
0

#15 Ja att den är gammal det är jag med på, men vilken stam hon är av kan jag inte uttala mig om då det ju står okänd. Kolla med Patrons, om det är ngn kvar där som minns. De har ju betäckt mest med hennes son, Stor-Johan.

/Cattis

Cattis
0

#17 Vilka svar? Menar du poängen så fick jag dem per mail.

/Cattis

Cattis
0

Ett tillägg, Harviestoun Rusko står utan stam i webbstamboken. Men, de engelska hästarna saknar ofta komplettstam (de äldre) men det betyder inte att de inte har ngn. Rusko själv har stam så långt bak det går att söka.

/Cattis

paparatzi
0

#18 Vem är Patrons?

Ska det inte gå att få fram mer om hästarna än vad som står i stamboken.

Lever Stor Johan fortfarande?

Hur blir det med en häst nu då föräldrarna inte har fulländad stamtavla i tre led bakåt?

Det måste väl gå att göra något?

Hur blir för en hingst eller sto som redan är godkänd och stamboksförs, men som ej har fullständig stamtavla?

paparatzi
0

#20 Det har man ju förstått…synd nog.

Men kul med Rusko iallafall…

VeronicaP
0

#19 Ja jag menade resultaten och om det fanns någon katalog från premieringen där?

Lena R
0

Bilder från premieringen finns att se på våran hemsida, gå in på min personliga sida här och klicka på länkenGlad.//Lena

Hanna-D
0

#21 Stor-Johan föddes -56 och togs ur avel -81 så nog är han död alltid.

paparatzi
0

Någon som vet något om stoet Docka?

paparatzi
0

#24 Fina bilder!! En del av hingstarna var verkligen fina, och så duktig Sussi och Play Boy var, undras om hon kan ha intagit några CN:s innan hon gick till startHemlis

stallupponer
0

#21 tyvärr dog Brita som hade patrons stuteri för 5-6år sedan, o den enda som vet något om hennes avel är hennes son, men han är tyvärr inte mer hemma på dom än att hennes sista häst var Patrons Murkel så de finns nog ingen som längre känner till hennes ston o hingstar.

kacka
0

Ulysses var den enda som hade "godkända" ben…

kacka
0

#24… Var hittar man bilderna på premieringen på er sida då?

Lena R
0

#24 om du går in på dagboken på vår hemsida,klickar på tidigare månader och klicka där på mars..för där har det jag skrivit under majmånad hamnat. På nåt förunderligt visGenerad. Där är iallafall bilderna en bit nedGlad

kacka
0

Ah! Tack för hjälpen! Så "fula" tycker jag inte de var… men man kan ju inte bedöma benen på kort heller…

Lotus tyckte jag var fin på kortet… vad var det för fel på hans rastyp? Trojanus såg väl också söt ut?

paparatzi
0

#32 Du får väl fråga premieringsförättarna..Räcka ut tungan

murkel
0

Hej! Jag ser att Patrons Murkel RS 132 var nämd här. Vi köpte honom av Brita 1998. En mycket trevlig hingst även om hans utställningspoäng inte var något att skryta över. Han gav oss tre små underbara föl.