Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett23-minneslunden
Läst 7111 ggr
Cattis
0

Killen RS 134 är död

Den godkände hingsten Killen RS 134 är död. Han somnade in idag, den 6 oktober 2006. Killen blev hela 31 år gammal.

Killen föddes på Hamra Ponnystuteri 1975, han var deras allra första shetlandsponnyföl. De sista åren i sitt liv tillbringade han hos Sonja Möller, på Stuteri Lillåkra. Han blev 31 år gammal.

Då han de senaste åren haft svårt att tugga, eftersom åldern tagit ut sin rätt på hans tänder, valde ägaren att låta honom somna in - innan han började må dåligt. Han hade dock gott hull ända till slutet och verkade må bra. Han visades även på utställning som hela 30 år gammal och fick en guldplakett!
Han somnade in idag, den 6 oktober 2006.

Bilden ovan är tagen i juni 2006.

Killen var Veckans Hingst här på forumet tidigare - Läs artikeln här >>

Vi beklagar Sonjas förlust!

Relaterade länkar

Av: Cattis

Datum för publicering

• 2006-10-06

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Cattis
0

Som sagt, beklagar din förlust - även om jag tycker det är starkt att fatta beslutet innan det går för långt!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

RebeckaKihlberg
0

Beklagar förlusten

VeronicaP
0

Beklagar förlusten aldrig kul att behöva göra av med en kär vän .

Charlotte-Aveback
0

Beklagar förlusten! Men han har verkligen fått leva ett långt och härligt liv! Tänk så fin han var in i det sista … Glad

Milla
0

Du gjorde helt rätt Sonja!!!! Det vet du att jag tyckte. Du gav honom ett jätte bra slut.

Naturligtvis så beklagar jag bortgången,men som sagt det var det bästa du kunde göra för honom.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Johanna-Granberg
0

Tänker på dig Sonja!

Han var speciell, vi på Hamra beklagar förlusten./Johanna

Pyttis
0

Beklagar verkligen, men ett helt rätt beslut och tänk att få minnas honom sååå fin till ända slutet!

Ann-Christine
0

Beklagar förlusten.

Carina.B
0

Beklagar förlusten, han var ju så vacker trots sin höga ålder.

[Anna-N]
0

Beklagar förlusten av din vän!

Men vad gör man när åldern tar ut sin rätt. Ett tufft beslut men med all rätt. Han har haft ett långt hästliv och var så otroligt fin och välbehållen trots sina år på nacken.

Tänker på dig, Sonja…

Hanna-D
0

Beklagar förlusten.

Sasser
0

En vän kommer föralltid att finnas i ens hjärta!

Jag antar att det var en Kille som lämnat många fina ungar efter sig och många härliga minnen. Fortsätt lev med dom.

Beklagar en stor förlust.

pernille
0

Så fin en besltning Sonja, men dog så svær. Vi tænker på dig på den anden side af sundet.

Mange hilsner Troels og Pernille

ThiffannyJ
0

Vad tråkigt… Ledsen Men vad bra det måste kännas när man har gett honom ett sådan bra slut på sitt liv! Han är ju så fin på bilden!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Sofia_Schultz
0

Beklagar sorgen!

Kristina_A
0

Beklagar din förlust, Sonja! Men ändå skönt att ta bort honom i detta läget istället för att vänta!

sonja
0

Tack alla som har skrivit, det behövs verkligen! Det här var mycket svårare än jag trodde. TACK!

Även om förnuftet säger att det var rätt, så är känslan en annan.

/sonja

Daladis
0

Beklagar sorgen! Det är aldrig något lätt beslut att ta.. men han har det nog underbart i hästhimlen med alltid gröna ängar. Verkligen en jättefin ponny.

AnitaO
0

Føler med deg i sorgen.

Jeg har selv måttet ta beslutningen om å avlive min vakre lille ponni. Og det var ikke lett, men i hennes tilfelle nødvendig. Hun var bare 7 år gammel, men var dessverre blitt syk. det er over et år siden, men tårene triller fortsatt når jeg tenker på henne. Gråter

Det som er viktig å tenke på, er at man gjør det som er rett. Ingen dyr skal måtte lide unødvendig.

Pernilla77
0

Beklagar verkligen sorgen. Det blir alltid ett krig mellan hjärnan och hjärtat. Men du får minnas honom som glad och lycklig. Han är/var verkligen vacker. Tänker på dej

AnnaLundin
0

Sonja

Jag vet bara alltför väl vad du går igenom! Gråter

Du har gett Killen en underbar ålderdom och han har fått avsluta livet med värdighet.
Jag kan bara önska att mina hade fått leva tills de var så åldersstigna, men så ville inte ödet.

Låt Killen leva vidare i ditt minne!

dajmie
0

Jag får verkligen beklaga sorgen, såg ju han i Bjärsjölagård förra året i ett toppskick. Det är tragiskt när tiden hinner i kapp dom, man blir aldrig förberedd vad som ska hända, men ändå är det ett rätt beslut när den dagen kommer, det är bara man skjälv som kan se och avgöra detta. Må så gott som går, tänker på dig. Mvh Maria.

Ellinor Johansson
0

Beklagar sorgen.

Sehvrin
0

Beklagar förlusten

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

paparatzi
0

Var stark, en sådan vän som du förlorat kommer alltid att finnas kvar även om han nu bor i hästhimlen, kram tänker på dig

Rubiinen
0

Beklagar förlusten. Det är det värsta med djur.. att dom dör nån dag Gråter Men man ska tänka på allt roligt man haft med dom :)

FeliciaS
0

Nä, fy vad sorgligt…Gråter Det är alltid svårt, men man ska tänka på alla roliga stunder man har haft tillsammans med sin kompis Flört

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

stallnysater
0

beklagar verkligen sorgen Gråter

Måste säga att jag tycker han såg oerhört fräsch ut för sin ålder.
Mina shettisar har han i sin stamtavla (han är morfar respektive mormors far)…

http://stallnysater.2u.se/

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Madelene_Udd
0

Beklagar sorgen.

Tycker att det är väldigt starkt att ta ett så svårt och klokt beslut innan han blev akut dålig. All heder åt dig och andra hästägare som orka ge sin häst ett värdigt slut.

Häls Madde