Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 23-säljes
Läst 1240 ggr
Cim-Zetterblom
0

Till Salu - Den perfekta allroundponnyn!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Leciha's Brin RS 5857  

Brin är ett svart shetlandsponny sto född 30 maj 2004, hon är alltså 5 år gammal. Brin erhöll avelsdiplom som treåring och är visad med guld ett par gånger på utställning. Brin är även både riden och körd och går idag tillsammans med en stor häst. Det är en lugn och sansad dam som snällt väntar i hagen när hennes kompis försvinner iväg på en ridtur.

Körd i skog och mark men inte tävlad. Kördes och reds in som treåring. Sporadiskt riden pga avsaknad av ryttare. Tjänstgjorde på ponnyridning i midsomras. Riden av en lite vanare tjej två månader i somras. En trevlig tjej att använda som snällt går med på allt man ber om.

Brin är uppfödd av oss. Hon har pass, är chipmärkt, vaccinerad mot stelkramp och hästinfluensa samt regelbundet verkad och avmaskad. På det hela taget, den perfekta allroundponnyn och familjemedlemmen!

Välkommen att kontakta oss om du är intresserad av Brin eller vill veta mer!

Cim Zetterblom
Carthorse Stuteri
Tel. 070-341 25 34
E-post: stuteri@carthorse.se

Mer information och bilder på Brin hittar du på vår hemsida under avelsston (men hon har inte haft föl än) www.carthorse.se

Cim-Zetterblom
0

En bild på när vår treåriga dotter red henne i somras.

Cim-Zetterblom
0

Och en när hon är midsommarfin på ponnyridningen.

[Teddy]
0

#2 Diabetesvarning!!! Så himla sockersött, Cim!!Glad

Cim-Zetterblom
0

#3 Tack! Visst är hon Skrattande

Cim-Zetterblom
0

En bild på Brin när hon tittar fram bakom vassen i vår sommarhage.

Amanda90
0

Hejsan! Var finns Brin? :)

Cim-Zetterblom
0

#6 Brin finns mittemellan Katrineholm och Nyköping i Södermanland.

Lorita
0

#2 helt underbar bild.

Jag vill bara påpeka en sak om bukgjorden, den ska inte spännas så hårt, utan används när man fångar kor, och ska vara löst hängande. Normalt så tar man bort den gjorden när man rider eftersom det finns en viss risk för att hästen fastna med ett bak ben (så lös ska den alltså spännas)

Jag tycker det är jättebra att du skaffat en western sadel till ponnyn, då det ger en mycket säkrare ridning för små barn Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Cim-Zetterblom
0

#8 Tack för informationen, alltid kul att lära sig nya saker. Nu vet jag i och för sig att gjorden inte ska sitta speciellt hårt men då damen var lite smått rund fanns det inte mycket att spela på och pga att sadeln är lite "lätt" bak så fick den sitta kvar ändå Flört Men jag ska tänka på det nästa gång vi använder den så klart!

Och visst är det skönt med en westernsadel till de minsta, de känner sig också tryggare med en stadig knopp att hålla i Glad