god morgon 1 mars!
Vaknade eller rättare sagt väktes kl 05.55 av mina hundar, kallt inne bara 15 grader. Så jag tittade på ute tempen o den visade -12.5! Brrr, vad kallt!
Så nu har jag precis kommit in från morgon rundan m hundarna, satt fyr i spisen o väntar på att värmen ska sprida sig. Sen ut till tjejerna då det verkar bli en underbar dag.
Glad 1 mars på er alla! Ett steg närmare vår o sommar!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

god morgon
Idag är det Mars, nu börjar man faktiskt tro att våren närmar sig :)
Vasalopp idag, min "chef" ska åka där idag o man hoppas det går bra för henne !! Idag ska vi oxå försöka fixa till lite hästar o fota om vädret tillåter, igår var så fint, men det kommer säkert framåt dagen !
Lycka till ni som ska ställa ut idag, håller lite extra tumme för en som vi ägt innan och naturligtvis Annas Fernando !!!
ha en bra dag !
God morgon!
Har varit och fodrat hästarna. Hessa hade lite feber idag igen men jag hoppas att det ger med sej. Hon verkligen hatar oss nu när vi måste spruta henne varje morgon, men i morgon är det sista sprutan sedan får jag bygga upp förtroendet igen med mycket godis och kärlek
.
Ha en bra dag alla!
Godmorgon!
Vaknade nyss, ska jobba idag. Känns surt för att egentligen så skulle jag varit ledig, men pga övergång till nytt schema så blev det såhär :-/
Hingstpremiering idag, håller tummarna för min lille!

Vaknade vid tio i sex, hade tänkt sova lite längre men men… 16,5 grader inne brr… Ut till stallet o ta ut hästarna o så. Jätte fint väder, men kallt. Idag kommer en tjej som ev ska hjälpamig att rida shettisarna och kanske de andra ponnyerna :)
I morgon ska va hämta Tarik, så spännande!!!

God morgon
Här har man varit och gjort stallet och släppt ut hästarna. De var -2 grader men hästarna fick gå ut utan täcken idag också. De blir nog en underbar dag i dag. Tänkte färsöka springa med hästarna lite idag. Minns knappt hur snabbt man behövde springa med Lee
. Grusvägen till stallet är nu is fri så de känns bra. Behöver även mocka hagen idag om man får loss något från marken.
Ha en bra dag alla

God morgon.
Idag blir det brunch och shopping med en kompis.
Oppi (huden) har nu återhämtat sig till sitt pigga glada jag, hon äter inte sin vanliga mat än men tills imorgon gör hon nog det. Hon hade bl.a. dåliga kaliumvärden så hon har fått leverpastej bl.a. och det har slunkit ner…..
Lycka till alla som ska iväg idag.

#6 Vad skönt att det går åt rätt håll :)
Här hade vi sovmorgon till 7:20 jag minns inte när jag sov så länge senast. Nu ska vi ut och fixa stallet i lugn och ro ingen stress i dag inte.
Lycka till ni som ställer ut idag!

# 6 det finns inget värre än när djuren är dåliga och ingen känsla är väl så härlig som den när man ser att dom är på bättringsvägen.
Här i Katrineholm är det -12 och blå himmel.
Jag blir så sugen på att åka skidor och grilla korv när det är så här fint.
God Förmiddag!
Här är det bara ett par minusgrader och idag ska det göras ett nytt försök att hämta halm. Vi kom inte upp för vår uppfart igår med hästtransporten då det är ren is hela vägen upp till asfaltsvägen + en svag lutning uppåt
Inget kul så här års!
Maken ska byta några lampor + nåt litet till på bilen då den ska besiktigas imorgon, den skulle behöva en tvätt också men det hinns inte med.
Nu ska jag ta en kopp kaffe till sen ska jag ut och mocka innan butiken öppnar. Mycket nyhemkommet ska packas upp och prismärkas och sen har jag lite annat plock att fixa med där ute.
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia 
God morgon!
Idag SKA jag fälla mina hästar igår blev det inte av för Ida fick för sig att hon just i går skulle ha en kanin, så jag körde runt med henne hela förmiddagen och till slut hittade hon en som passade. En liten söt hona.
Ha en bra dag!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God morgon 1 mars!
Idag blir det städdag då man fyller år snart o släkten ska komma.
Lite pyssel hos hästarna på em, och hjälpa pojkvännen med hans bil.
ha en bra dag!
Halloj
Härligt vinterväder, alldeles lagom kallt, -5 och sol! Har varit på en promenad med Young, hon är så ovan vid skog, snö och allt egentligen och går hela tiden med spetsade öron och vill lukta på allt, en underbar liten ponny!
Var på bio och såg Män som hatar kvinnor igår, den var bra men boken var nog bättre…
Ha en bra dag!
#13 Åh, jag vill ju också se den, men får vänta tills nästa helg… Boken är ruggit bra, håller på med andra nu!
Delad glädje är dubbel glädje :)

God middag! Redan mars! Tiden flyger verkligen fram.
Vaknade till -24 grader och soldis. Nu har det blivit ungefär -10 och solsken. Alla grannar är ute med sina skotrar och jag ska strax ge mig ut på dagens träningsrunda. Har inte bestämt mig för om det blir skidor eller löpning idag… får se hur jag känner om en stund… Har hunnit städa och baka medan jag har hållit ett öga på tv:n och vasaloppet :) Härligt med svensk seger! Jag är oerhört imponerad över Tynells fysiska och psykiska styrka!!
Hoppas alla får en bra dag!
God eftermiddag!
Idag har vi vart och handlat lite små saker till våran nya familje medlem, Folle! Matilda fick en hamster av min syster när hon fyllde år. I går var den 4 veckor och redo att hämtas. Folle har stamtavla och i maj ska vi åka och ställa ut lille Folle på hamster utställning. Spännande, har aldrig vart på någon sådan utställning förut.
Idag ska jag gå ut och gå med Bill, han fick massage i går, så då var det bra att de skrittade.
Annars är det väldigt lungt här hemma.
Skickar med en bild på Folle och matilda
#15 Oj vad nöjd hon ser ut 
#16 Ja det kan man verkligen säga, hon fick vänta 3 veckor innan han kom hem. Så han var efterlängtad!

#6 skönt att det har blivit bättre , vi hade några katter som hade fått dåligt kalium värde , en var så dålig och vi trodde också att de hade fått i sig råttgift men det visade sig att den kattmaten de åt hade för dåliga värden då det var flera som hade blivit sjuka.
God kväll idag har vi varit i skåne i Högseröd som ligger i Löberöd hm roliga namn där nere*S* . Det var årsmöte i skåneruss och det var en himla trevlig tillställning med mycket folk och god smörgåstårta och trevligt snack :-)
I morgon ska jag börja jobba , snabba ryck de ringde i fredags och funkar allt så ska jag jobba fram till skolavslutningen .
Ska jobba på ett fritidshem som ligger på skolan och hjälpa till där och bara jobba halvtid men som sagt bättre än inget alls och helt okey tider :-)

#18 Kollade med vetten, fodret hon har ska ge henne tillräckligt med kalium, men han rekommenderade att ge henne en rå morot eller lite leverpastej för att stabilisera nu när hon inte äter sin mat. Tänk vad man förlitar sig på sina "helfoder" dock…

#19 Vad skönt att det går åt rätt håll med Oppi!

#10 Sockersöt kanin
. Är det en löwen?
Å vad jag saknar vår hona som vi sålde i somras. Men så tänker man på allt jobb efter tjuvparningar och alla de många, många små söta kaniner som blir då, och tänker att det är nog bra som det är med våra två skuttande killar som är kvar…
Idag har jag ledigt efter att ha jobbat hela helgen. Har tvätt och torka golv på schemat. Om jag hinner så ska jag försöka se över den nya lokselen och börja planera viss ombyggnad av den.

Såg att jag ligger en dag fel. Det är visst den 2:a idag…
#21 hrm nu skäms jag ju, jag har ingen som helst anning 
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se