Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1809 ggr
Johanna-Granberg
0

Champion priser...

Vet att det har funnits en liknande tråd men hittar den inte och det skadar aldrig med nya kommentarer.

Vad skulle Ni vilja få i Champion pris??

Täcken, pokaler, finare grimmor, skålar ???

Hästrealterade saker eller icke hästrelaterade saker??

Så kom igen och ge mig förslag…

Annette
0

Täcken är alltid roligt. Och championatsrosett, såklart ;)

Ellinor Johansson
0

Vi har vunnit världen gulligaste "Turvättar" på någon utställning i Nord, de är mina favoriter av alla champion vinster vi har vunnit.Glad

Hovgarden
0

Visningsgrimma/träns, täcken, Pokal, Jacka, Keramikhäst (gärna större som man kan ha framme).

Var det jag kom på nu…

Jag gillar hästrelaterade saker, vet ju inte hur mcyket de priserna brukar kosta att köpa in för annars skulle ju typ en sele vara kul att få kanske mer ett BIS pris…

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

ThiffannyJ
0

Allt utom skålar, vaser och tallrikar/fat! Man använder dem inte och de står bara och samlar damm. (Fast inte längre, nu har jag packat ner dem och de står och tar plats på vinden i stället…)

Täcken och häst relaterade saker tycker jag är det bästa! Man använder ju ofta allt ganska mycket, och det är ju saker man inte kan få för mycket av.

#3 Om det ska vara en Sele till BIS pris, så får nog hela Sverige hjälpas åt att ragga sponsorer…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Trine
0

Rosett och andra roliga hästsaker..Grimmor går ju alltid åt ,träns ,Kanske gratis anm.avg till nån annan utställning el dylikt.

jag personligen skulle nog vara ganska högt upp bara genom o lyckas få den titeln med nån av mina pållar..Oskyldig

RebeckaSvensson
0

De små keramikhästarna som Syd har (eller iaf har haft under flera år) gillar jag.

Täcken och foder uppskattar jag också som priser, liksom finare skålar, fat och glas.

Pokaler däremot är inget alls som jag är förtjust i. De hamnar direkt i en låda och ställs undan.

Milla
0

Dom där små keramikhästarna tyckte jag var super fina. Täcken uppskattar jag också. Rosetter är också något som jag gillar. Jag gillar den där fina pokalen vi vann i går också.

Foder är inget som jag är super glad för då jag inte fodrar med kraftfoder.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

sanne
0

Rosetter o någon grimma eller så, tycker inte man behöver överdriva heller, täcken o allt till championaten..

men de små shettisarna i keramik är jätte fina !!,

jag älskar rosetterna, Öst har ju ofta lite större just för chamionaten dom har varit jätte fina. Även Väst har haft en del sånna, vi van en superfin i höstas, rosa o silverGlad

Pheobe
0

Ett presentkort på en SPA anläggning som kunde ta hand om blåmärkena man får då man ramlar eller när pålle bitit en i låret Oskyldig

Milla
0

#9 haha ja precis, har tänkt på dig idag hur gick det med benet? jag såg aldrig när det hände utan bara när du låg i gruset.

Jag håller med om att rosetterna till championaten kunde vara extra maffiga och egentligen så tycker jag att det räcker med rosetter och kanske istället ha sånt där prisbord som en del har och som syd hade i går där man fick ta vad man ville!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

MalinLarsson
0

Stora rosetter! Håller med #10

Johanna-Granberg
0

#3 Tror det kan bli svårt att få allt att gå ihop om det skulle vara en sele till BIS, det är svårt nog att få en utställning att gå runt. För att inte tala om arbetet runt omkring tex att skaffa sponsorer. Dock så väger det upp när man får träffa alla trevliga shetlandsmänniskor.Skrattande

Är det dock någon som vill ställa upp och sponsra utställningen som jag ska hålla i Köping den 20/9 så hör gärna av Er, allt mottages med stor tacksamhet.

ThiffannyJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På denna bild på hänger Öst klassvinnar rosetter samt Champion rosetter till Påskutställningen 2008. Samt äver BIS och res-BIS gehängen och sponsor rosetterna.

Tycket Öst har ett bra upplägg då man får en Silver/Guld lapp och så får man välna pris själv på ett Silver/Guld bord.

www.minishetland.com

SofieN
0

Hästrelaterade saker har man ju alltid användning för. Jag som är tokig i täcken skulle verkligen bli jätteglad för det.

Annars tycker jag inte att det är så viktigt vad man vinner, det är kul att få pris bara :)

JennyR
0

Hmm… Tycker det är jätteroligt att vinna fina priser på utställning, men jag tycker överlag att det har gått till överdrift.

Under alla år jag tävlat i andra grenar (hoppning, dressyr, körning) så fick man inte ett smack om man kom utanför placering, inte ens om man placerade sig fick man mer är rosett och ev. plakett (och ev en liten peng i premie). Ytterst få gånger, om man vann ngn större klass, kunde man vinna ett täcke eller en fodersäck eller liknande.

På shetlandsutställningar så är det mer eller mindre regel att samtliga deltagare ska få ngt utöver rosett. Detta medför oändligt mycket merjobb i fråga att ragga sponsorer. Ibland har man medvind, och lyckas få ihop jättefina saker, men ibland är det tvärstopp nästan överallt.

Jag tycker att champions kan få ngt extra, samt självklart BIS / BIM / res. BIS. Men jag får känslan av att en del nästan kräver att det ska ösas priser över samtliga deltagare. Det är väl inte för att vinna en massa hederspriser man visar sin ponny?

(Om nu ngn tycker att jag är negativ; det är inte alls så jag menar ;-) det är jättekul med mkt priser men är det rimligt?)

RebeckaSvensson
0

#15 Jag håller helt med dig i vad du skriver.

ThiffannyJ
0

#15 Jag förstår hur du menar, men jag håller inte med dej Flört

Jag upplever det inte som att utställarna "kräver" att man ska vinna massa fina saker, tycker snarare att många blir väldigt glada över att vinna så fina priser som man faktiskt gör! Det är alltså inte något man förväntar sig. Jag tror många har föråelse för att det är MYCKET jobb bakom en utställning, och framför allt att ragga sponsorer. Frågan där är nog ner att en del utställare inte förstår hur mycket det faktiskt kostar att annordna en utställning. Och hur mycket man faktiskt måste ragga sponsorer för att kunna få alla fina priser.

Anledningen från Öst sida tror jag, var att mer "dela" ut priserna, än att bara BIS och res BIS skulle få "allt" Jag tycker det är trevligare.

Jag tror ingen visar sin ponny för att få en massa hederspriser.

www.minishetland.com

SofiaChristina
0

Jag är glad och tacksam för en fin rosett.

JennyR
0

#17 Vi har vid några tillfällen haft utställare som öppet klagat över att vi ibland haft mindre hederspriser. (Då pga av tvärstopp hos sponsorer, ibland har man som sagt medvind och får ihop massor med grejer, och ibland inte..)

Som tur är, så är dom flesta mkt nöjda :-)

RebeckaSvensson
0

#19 Jag har också varit med om att det finns de som klagar på att för lite hederspriser delas ut. Tyvärr.
För egen del anmäler jag för att få en bedömning på hästen och protokollet är det jag vill ha. Rosetter eller div andra priser är alltid trevligt, men det är inte huvudsaken för mig.

ThiffannyJ
0

#19, 20 Fy vad trist! Det har, inte vad jag vet, hänt på dem utställningar som jag varit på. Tycker att de som klagar och vill ha mer, kan bidra med att hitta fem sponsorer var till nästa tävling. 5x300=1500:- att köpa fina priser för.

www.minishetland.com

sanne
0

håller med er sista här. det är inte alltid lätt o få ihop sponsorer o priser. jag hade varit glad för en bra bedömning o rosetter, sen är det kul o få ett fint pris om man går som bis eller reserv bis !

det viktigaste är ju inte priserna ! det är ju att visa sin häst o träffa alla trevliga människor !!

AnnaLundin
0

Jag har deltagit i många utställningar där jag inte fått något annat än prisrosett och kritiklapp med mig hem. Och ärligt talat, det är det enda jag behöver. Jag blir mest positivt överraskad när jag får något extra.

För mig är priser som ska stå på en hylla och vara välputsade och fina inte alls intressanta, oavsett om det är för champion eller klassvinnare. Det är liksom inte min grej att samla pokaler och annat liknande i en hylla. Om det ska delas ut priser så uppskattar jag mycket mer det som går att använda.

Jippie fick ett lass med priser när han blev championföl på Riks i somras, så mycket grejer har jag nog aldrig fått varken förr eller senare. Han fick ett championtäcke (som han nog kanske växer i om några år), en vas, en skärbräda och en säck betfor och kanske något mer också - minns inte vad som var för klassvinst och vad som var för championat, allt hamnade i en hög och blev fullkomligt dyngsurt, som allt annat den dagen.

RebeckaSvensson
0

#23 Betforssäcken var för klassvinsten och täcket för Championatet.

Denna kommentar har tagits bort.
Hovgarden
0

Mmm jag gillar stora rosetter oxå :) nej men då förstår jag att en sele är to much!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Mmia
0

Championtäcket från Östs utställning blev jag väldigt glad för och man har stor nytta av det.

Syds keramikhästar är också alltid kul att få och har nu blivit lite av en samling med olika färger som matchade den hästen man visade.

Annars är nyttoprylar alltid uppskattat.

Öst tycker jag har ett bra system att man får en Silver resp. guld lapp där dom har olika bord som man själv får välja ett pris.

Men som sagt så är man ju där för att få bedömning på sin häst coh priserna är en Bonus.

Trine
0

En sak som jag gillar och har fått på 4 av 6av utställningarna jag har varit med på i min "kariär" är morot eller hårdbröd till dom riktiga stjärnorna Skrattande, DET uppskattasFlört.

sanne
0

Färra året i Frillesås hade dom fixat små påsar med äpple o morötter till hästarna, det tycker jag var ett kanon bra pris ! det fick alla dessutom :)

Pheobe
0

#10 Blå på både benet och ena skinkan… Måste ha sparkat mej själv på nåt vis =)

Tycker själv att rosetter av olika slag är kul. Skulle hellre få en extra rosett som utmärker sig än ett glas som klassvinst.

Att man kan välja från ett bord är ju kul men det ska vl egentligen också bara vara till de högt prisade ponnyerna tycker jag. Klassvinnare, championaten etc.

Johanna-Granberg
0

Fler som har idéer om championpriser??

Ahnna
0

CHOKLAD!!! Skrattande Såna däringa Dalahästar i belgisk choklad som de hade på RIKS i somras funkar för mig! (Jag tycker synd om alla allergiker som inte kan få uppleva sant chokladfrosseri!)

Annars älskar jag pokaler, rosetter, plaketter, täcken, Medaljer, prydnadsmojjänger med hästanknytning och allt annat som kan få pryda min prisvägg här hemma. (Läs: Stora ego-väggen!) Jag hänger alltid upp allt jag vinner, om det inte är rena bruksföremål eller ätbara saker.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

ElisabethA
0

#35 Kanske inget direkt förslag, men det championpris jag blivit allra gladast för var trollpackan Gardenia fick på nords Halloweenutställning 2006. Den står alltid framme i ett av fönstrena i vardagsrummet och alla som kommer på besök kommenterar alltid hur häftig de tycker den är Skrattande

Emma-Andersson
0

Visningsgrimmor/träns, pokaler, Glas, keramikshettis och självklart en så pass stor rosett att huvudet på hästen nästan asar i marken. Barnsligt roligt med rosetter.

Ellinor Johansson
0

# 37 Å den kommer jag ihåg, den var verkligen något extra. Jag skulle också vilja ha en sån häxa( jätteavundsjuk).

ElisabethA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#39 Ja, visst var den!
Hmm, när jag tittar på bilderna ser jag att det nog var klassvinsten jag fick den för… I vilket fall, så är det den grej jag uppskattat mest i pris på shettisutställning :)

Ellinor Johansson
0

# 40 SUCK den hade passat hemma hos mig också. Häxan är verkligen läcker!

Ninnii
0

#40 Vilken cool häxa!

ElisabethA
0

#41 o 42 Cool

Jag får väl passa på att tacka fam Granberg igen för den fina häxan/trollpackan Skrattande

Johanna-Granberg
0

#43 Ska hälsa mamma och pappaCool

Vad kul att ni tycker om häxan, kanske kan det bli sådana i champion priser, fast är inte det mer passande till Halloween eller??

Pernilla77
0

Jag gillar inte att få foder i champion pris.
Det är väldigt sällan det är mitt fodermärke och jag vill inte hålla på och byta foder för en säck.

Betfor är bra att få, täcken

ElisabethA
0

#44 Jo, helt klart passar den allra bäst till Halloweenutställningar! (tycker jag) Det är liksom "rätt" tema till det :)

stallostby
0

Jag vill ha en extra fin rosett och gärna en liten tjusig pokal att ställa i prisskåpet (som jag inte har). Helst skall man kunna gravera in vad priset gäller om det inte redan står.

Jag har inte (och kommer troligen inte få) det problemet att priserna "står och samlar damm" och måste packas ned för att ställas på vinden…Flört

Täcken är väl kul, om det står typ Champion 2009 på det.. Men jag använder nästan aldrig täcke så det är inte så viktigt, grimma är OK.

Helst inte prydnadssaker… Presentkort är ju bra annars! Kanske ett fritt medlemskap i ett år… Fri betäckning med en hingst!Obestämd(för dyrt kanske)…det var bara några snabba förslag från min sida…

Carita
0

Jag tycker de stora rosetterna är roligast att få det är ju jätte svårt att ha priser som alla gillar.

Presentkort tycker jag är en bra grej annars. Tex ett presentkort på en hamburgerkedja så bjuder championatsvinnarna de andra på mat efter utställningen och glass förstås efter maten ;)

Ahnna
0

Annars är det ju en klassiker att ge bort en påse med champinjoner! Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ellinor Johansson
0

# 48 Mycket bra idé!GladGlad

SannaHolmgren
0

Jag har inte ställt ut så ofta, men klassvinstrosetten är den som är finast, och keramikponnyn. Protokollen är värdehandlingar för mig,Glad de ligger mycket säkert instoppade i en pärm.

#49 hihi. nu fattar jag…