Ändring "Uddevalla-utställningen"
Information från Shetland Väst:
Pga dubbelbokning av anläggningen är "Uddevalla-utställningen" som hålls den 7 juni flyttad till Färgelanda Ridhus. Domare är som planerat Lars Gerth och bedömningen kommer att ske i ridhus.
Hjälp till att sprida den här informationen, eftersom ändringen inte finns med i den kommande medlemstidningen.
#0 hur mycket längre är det ungefär, alltså hur långt är det från vanliga platsen (som jag precis glömde namnet på)? Känns som obyggden…
Veritas odium paretFörvånad

#1. Det är ca 4 mil från den vanliga platsen enligt Eniro.
#2Tack!

hm den anläggningen känner ju jag igen , undra om jag inte har varit där innan *S*
Får kolla med släkten i ljungkile och Udevalla då ;-)

Vad dumt, ännu längre bort
jag som hade tänkt åka till Uddevalla.

Från en som är lite vilse i geografin. Åt vilket håll är den flyttad? Norrut eller?

Tackar!

#8 Åt rätt håll för dig alltså :)

#5. 8 mil hit eller dit… Anmäl du
.

Får väl se till att inkvartera oss hos släkten så man slipper gå upp så tidigt kanske ;-)

kollade vägbeskrivningen o det skulle ta mer än 2.5 timmar härifrån, känns lite tråkigt.. men vi får se hur vi gör, har sett fram emot att visa för Lasse…

#12 Men Sanne då vi har ju 3 timmar till Udevalla ;-) , det är bara att köra och se glad ut :-)

#13 ja ja.. jag tror nog säkert att vi åker..men det var lite tråkigt… gillar Uddevalla..

Jag tycker uppriktigt sagt att dessa få mil inte är mycket att klaga över. 2,5 timme är väl ingenting. Tänk på de i Norrland hur långt de får köra överallt.

iof, men får vi inte skoja ?

#16. Jag uppfattade inte ditt inlägg i #12 som något skämt.

#17 nje vi tycker kanske det är lite långt, men sen skojade ju jag o Gonkan, Man måste väl få tycka att det är långt ? Vi brukar väl åka ändå ?!

Blir nog inget för min del. Men man hiner ju ångra sig 100 gånger.

#18 Visst är det långt och det är många gånger jag har undrat var i he----te har jag anmält dit , gillar ju också Udevalla utställningen .
Vi har ju i allafall 22 mil dit (ev lite längre) så det blir ju några mil extra att köra till Färgelanda så det är klart att man tar sig en funderare på vad man håller på med ibland.
Jag måste ju även ha koll på så att det inte krockar med någon travtävling *S* måste ju ha koll på sådant med.
Fast lite tråkigt är det ju att det kommer att vara inomhus.
Finns ju ett ridhus/ridskola till I Udevalla som ligger jättefint 

För 10 år sedan var det också så att det inte gick att vara på ordinarie plats, då var utställningen flyttatd till en plats vid havet. Det var fruktansvärt blåsigt och kallt, manarna stod rätt upp…Då är det bättre att vara innomhus.

"#21 hehe jasså du gillar inte stående manar *garv*
Mm men det blir som sagt lite längre bort för mig västare*S*
Jag har ju 2 utställningar som jag brukar åka på inom väst och det är Frillesås och Udevalla .
Frillesås är ju närmast för mig i väst , de andra ligger ju oftast rätt långt bort *S* men så är det att bo i den nedre delen av väst regionen 
#22 Jag förstår din belägenhet, du har väl ca 13-14 mil till mig, så några mil extra blir jobbigt. För egen del var det så lagom lång till Uddevalla, näst närmast bortsett från Frillesås (3 mil).
Hittade en länk till ridklubben som ligger 5 km norr om Färgelanda.
#21 Åh den utställningen kommer jag i håg… Var inte med, men mamma åkte på den, var det inte så att det vräkte ner regn också?
Delad glädje är dubbel glädje :)

Nu har jag kollat upp hur långt det blir och man kanske inte ska gnälla innan man tagit reda på fakta
för det blir ungefär 2 mil extra för mig.
Kanske ska ta mig en funderare iallafall 

#23 vad bra då får jag kolla upp allt och se om det är möjligt att åka , är ju bra när man vet vart det ligger ;-)