Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 568 ggr
zettan
0

God morgon 3 Mars

God morgon

Idag regnar de blää vad trist. Jag vill såg gärna ha vår nu. Man längtar efter att skicka stona på betäckningarna. Men tiden den går fort så snart är man väl där Skrattande.
Idag blir de jobbet och sen till kvällen hästpyssel som vanligt Skrattande. Satte mig i varje box i går och tog mysstunder med alla tjejerna. De uppskattades märkte jag. När jag kom hem var mitt hår full av hö och halm Tungan ute

Ha en bra dag alla

Anette
0

GodMorgon!

Nu går det undan, gick upp vid sextiden i dag och det hade redan börjat ljusna!! Så härligt. Kvällarna är ju oxå betydligt längre nu än för bara ett kort tag sedan. Det känns som livsandarna börjar vakna till liv igen.Glad

#0 Ja du Zettan, de där mysstunderna med pållarna är verkligen något att njuta av, man blir lugn, glad och varm i hela kroppen..Kyss

Ha en bra dag alla!

Aribigga
0

Godmorgon!

Idag är det som vanligt jobb som gäller, men ikväll bär det av till min fybenta älskling :D

Ha det bäst alla!

lurvponnyn.vimeddjur.se

helenep
0

God Morgon

Grått väder idag, ska på handledning i Växjö i dag sedan ut och shoppa i stan.

Camilla sköter om pållarna, (du är guld värd). Fast lite hästjobb nlir det i kväll och lite pyssel och kel förstås.

runas
0

Godmorgon!

Gårdagens snöoväder har resulterat i nästan 1dm nysnöRynkar på näsan, klibbigt o eländigt. Ska försöka mig på att åka till en vän för fika idag men det beror på hur vägarna är annars så är det stallet som gäller.

#0 det mysigaste som finns, att sitta i boxen o mysa!

Glad snödag alla!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

shettismaffian
0

Godmorgon !

Här har det kommit en massa snö, så nu är det alldeles vitt, men tyvärr är det även nån plus grad så de kommer inte ligga långvarigt.

Säger som Sandra ( Zettan) vill ha vår nu, man har ju börjat kunna ana blommor och annat i rabatterna.

Idag är jag ledig hela dagen så det blir stallet direkt man fått iväg barnen till skolan. Måste borsta ur dem speciellt Puzz som fäller förskräkligt.

Ni får ha en riktigt bra dag

Trine
0

Godmorgon!

Ska snart åka o bada av lite unghingstar iom att det är milt så dom kan torka. Har kommit ca 5cm snö inatt igen..Obestämd Tycker det räcker nu, vill ha vår jag med. är två månader kvar till första fölningen så nu närmar det sig, vecorna går så fort.Längtar Glad

Ha en bra dag alla!

balotte
0

God morgon!

Idag fick Hessa gå ut hon är mycket piggare igen denna gången får vi hoppas att det håller. Vet ringde igår Balotte är inte dräktigGråter, kommer aldrig att få ett litet föl efter henne. Jobb som vanligt sedan hästgos.

Ha en bra dag alla!

Midlingur
0

Godmorgon!

Idag så ska jag bara jobba ett kort pass på kvällen, nu under dagen så tänkte jag städa undan lite. Förhoppningsvis har tvättstugan lite tvättider också. Känner mig lite krasslig så jag skippar stallet, var där igår.

Förhoppningvis så får jag även reda på när mitt nytillskott kan komma över på fastlandet. Spännande!

SaraDoos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Good morning!

Var i stallet tidigt och släppte ut tjejerna. Härligt när det är ljust redan kvart i 7. Ett av fåren i stallet har fått två lamm! De är hur söta som helst!

I kväll blir det en snabbis till stallet bara, är själv hemma med Olivia och jag har lovat henne att vi ska baka chokladbollar Skrattande

Charlotte-Aveback
0

#9: Grattis! Jösses, vad söta de är! Glad

SaraDoos
0

#10 jag har pållarna inhyrda, så det är stallägarens får, men de är ju inte mindre söta för det Skrattande nästan lika spännande som nya fölisar. Där är tre tackor till som ska lamma inom kort.

Lauth
0

God förmiddag.

Sitter på jobbet och ska sortera en hel hög med kallelser till besiktning av skyddsrum. Tur att iFokus finns till små mikropauser, eller ska dom kallas ifokuspaus istället för kaffepaus =)

Ute är det grått och jätteblött med all blötsnö som föll igår som nu smälter bort. Det är plusgrader och blåser sydligt, härligt tycker jag. Det känns som om våren faktiskt är på väg.

Pyttis
0

God fm!

Här fick vi 1 dm mer snö i natt, MEN nu strålar solen och +3 Glad Fick ett trevligt telefonsamtal imorse, en av våra närmaste grannar ringde från BB och talade om att de fått en kille inatt, halvmetern lång och 3,5 kg tung. Namnet var givet, HARRY, stolta nyblivna pappa är nämligen BERGSSPRÄNGARESkrattande Så nu känner man sig lite som extramormor/farmor. Såå kul det ska bli att ut och leta (shoppa) lite "Harrykläder/sakerKyss Var ju, ojojoj mer än 30 år sedan man var i den sitsen självFörvånad

Nu ska jag lägga ett fårskinn på sparken och ta en kopp kaffe I SOLENS VÄRMANDE STRÅLARCool

Ha en bra dag…