Jag föredrar maj-juni.
Slutet av maj-juli.
Veritas odium paretFörvånad

Helst Maj, men väntar två i början av April o en i Maj..

Samma som #2
Mitten av april-juni nån gång

Spannet: slutet på maj-början juli.
Skulle föredra i maj.

Föredrar början av maj till början av juli.

maj-juni
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag tycker maj.

jag vill helst ha tidiga maj föl
Maj-juni när det är fint väder så de kan vara ute direkt från födseln.
Jag föredrar början på maj - juni
Nu i mitten av april (förhoppningsvis om hon inte går över tiden) får vi en fölunge, har haft så sent som i slutet av juli förut (annat sto) tidigare än april vill jag nog ej ha med tanke på att det kan finnas snö och är kallt. Ju tidigare de kan beta gräs som unga blir dom starka av och tidigt utvecklade. Så jag säger april-tidig maj.

Maj - juni

Jag lånade ut mitt sto till en "seriös" uppfödare . Hon lät betäcka stoet i november/december . Jag tycker inte det känns så skoj att få en liten bebis mitt i vintern.

Maj-Juni

Maj - juni
#16 Det låter inte i mina öron som en seriös uppfödare som inte vill att fölet skall födas under en tid på året då det kan gå ute och beta när tillgången på gräs är god. Dessutom kanske den stackaren tvingas stå inne mycket.

Månaderna juni - juli föredrar jag att få föl i.
maj
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#19 det är ju det hon menar… den uppfödaren är inte så seriös som hon vill låta men Silenos har inte betäckt sitt sto så sent, det var fodervärden..
#22 Det framgick med all tydlighet i inlägg 16 att det var fodervärden, även jag förstod det utan att få det förklarat för mig.
Missade dock att tolka situationstecknena rätt.

Slutet av maj - början av juni känns som det optimala här uppe på mitt berg.
Då jag inte har betet på gården utan en liten bit hemifrån vill jag nog ha fölen i början på maj så jag hinner "bekanta" mig med dom några veckor innan de ska till betet.
Mitten-slutet på maj.

Maj och början/mitten av juni.
Jag föredrar maj månad, men har fått föl allt från april till augusti och det har gått bra det med 

slutet april-juni
maj om det är fint väder annars juni.
mitten på april-slutet på maj
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Maj-juni
Föredrar mitten av maj - till mitten av juni.

Vill helst ha april-maj

April-maj (i skåne) lär säkert ändra uppfattning när jag upplevt en vår i norrland… När jag betäckte mitt sto i maj förra året var jag dock medveten om min flytt norrut men valde ändå (av olika anledningar) att få ett "tidigt" föl…