Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett26-efterlysningar
Läst 1583 ggr
Sasser
0

Almdalas Attila

Jag har nu kommit fram till att ponnyn jag fick i slutet av december är ALMDALAS ATTILA. http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=13126

Mycket arbete ligger bakom och jag vill verkligen veta allt som finns att veta om denna herre. Har du den minsta lilla information att lämna så blir jag verkligen jätteglad.

Vänliga hälsningar Eva~sasser

[Teddy]
0

Har ja missat något? Har du fått en okänd häst?

Sasser
0

Jag har fått en ponny från ett djurskydd. Det enda jag fick veta var att han var född 1993, skimmel, hingst och kallades Atte. Att han var hingst och skimmel kunde jag ju se själv Flört men de andra knappa uppgifterna var viktiga i sökandet.

Jag har även fått bekräftat vissa detaljer av stort värde av uppfödaren.

Uppfödaren sålde Atte 1994 till en familj i Sjöbo. Sen vet vi inte mkt av vad som hänt honom förutom sista "hemmet"….Gråter

Pyttis
0

Vad bra att Du fått lite info iaf…..Obestämd

Annelie-P
0

Kan tyvärr inte bidra med något. Men jag vill säga att han ser ut att ha en riktigt trevlig uppsyn! Fin!

[Teddy]
0

Vilket charmtroll! Ska han vara kvar hos dig?

IdaS-A
0

har du sett denna sidan? http://hem.passagen.se/guah0928/

Milla
0

men gud så skoj att du har fått veta mer om din lille vita springare!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Sasser
0

#6 Jo, det är en av stenarna i länken. Den personen är som uppslukad av jorden. Hennes telefonnummer har nya "ägare". Den hemsidan lades ner 1998. Tack iaf Ida!

#5 Han ska vara kvar. Känns som att han fått sin del av resor i livet. Nästa resa blir till andra sidan.

#7 Det känns som man vill veta mer…och ALLT om hans liv. Varför ska vissa människor ha djur dom inte kan hantera? Det borde vara körkort på att skaffa djur och barn….

Jag vill så gärna komma i kontakt med alla som vet något! Jag ska inte hänga någon utan bara ta reda på hur Attes liv sett ut…

IdaS-A
0

#8 Jag hittade minst 5 hemsidor som ägs av henne.. googla hennes namn, kennelnamn så kanske du hittar någon aktuell sida.

[Teddy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara visa kompisens troll. Han ser ut att vara lik Atte.
Fast dom är inte släkt!

på bilden är han och hälsar på på mattes jobb!

Sasser
0

#9 Tack igen:)

#10 Men… en ponny på ett sjukhem?? *asg* Va kul:)

IdaS-A
0

#11 kul att kunna hjälpa till.

http://www.heaprodukter.se/

den uppdaterades 2008

Sasser
0

#12 jag var precis där inne jag oxå… Lite sent att ringa nu, jag mejlade och få se om jag tar luren i morgon.

Sasser
0

Nu har jag hittat ägaren mellan åren 1994-2004.

Mmia
0

#6 den sidan kommer jag ihåg att jag har varit inne på för många år sen. Dom var då inte intresserad att sälja honom då jag sökte en parhäst till min lilla skimmel jag hade då.

Hanna-D
0

Har du fått pass på honom nu Eva? Eller det kanske är därför du söker gamla ägaren? Glad

Visst är det kul när man hittar info om stammen, var likadant med min valack Emil, efter DNA-typning (blod på den tiden) fick vi pass från SSS på honom!

Milla
0

#12 dom bor ju granne med mig, måste kolla vem det kan vara Oskyldig

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Ninnii
0

#8 Vilken going!

Sasser
0

#16 Inget pass ännu, men det blir väl av nu när jag med säkerhet vet att det är A Attila. 1:a ägaren som hade honom mellan åren 1994 och 2005 har inget papper på honom, det kan vara kastat (!!!)vi en flytt så det blir DNA-typning. Jag är glad att vi får räta på lite frågetecken.

#17 Spännande:)!

#18 Han är ju söt som socker men vissa svårigheter att hålla mun & fötter där dom ska:). Han har nog tagit en del han inte borde de sista 4 åren…

Sasser
0

Almdalas Attila med våran gamle valack Wänga Ivanhoe. Attila är född 1993 och detta möte med Ivan var hans första möte med en häst sen han flyttade från sin uppfödare 1994… Bilden är tagen i Januari 2009. Så kan det gå… Jag finner iaf inga ord..

Hanna-D
0

#20 Underbar bild! Hur har han det i sin flock nu? Förstår han hästspråk efter så lång tid ensam? Vilken tur att du har tagit hand om honom!

Sasser
0

#21 Han tar sig sakta men säkert. Just nu går han ensam i hage bredvid mina andra hingstar. Dom har möjlighet att "känna på varandra" över stängslet. Han står i en hage i hingsthagen, vilket fungerar jättebra. Camaro står ofta bredvid och "snackar" och "vaktar" över Atte. Boxen han står i under natten är gallerfri så där kan han "känna/lukta" på Gant. Han kanske kommer förstå hästspråket men jag antar att det kommer ta tid…. Ivan är inte hemma just nu då en kompis hastigt fick slakta sin storhäst o hennes shettis-dam blev ensam. Atte går det ingen nöd på… Det som inte dödar härdar…Eller???

TACK alla som hjälpt till att ordna fram information som gjort att jag nu spårat upp det jag ville veta.

Denna tråd kan om ni vill, plockas bort!

Jag är nöjd och mycket tacksam!!

Tack säger jag, sasser och Almdalas Attila…

[Teddy]
0

Ursäkta en nyfiken, men hur hade det innan du tog hand om honom?

Sasser
0

#23 Jag förstår inte riktigt frågan?

Jag vill påpeka igen att jag inte vill HÄNGA UT någon, jag vill bara att människor ska se hur det kan gå när dom drar på sig djur utan kunskap. Atte kommer via ett djurskydd i Göteborg till mig i Dalarna. Hoppas att det kan vara ett svar till alla som undrar. Att man beslagtar djur hör kanske inte till vanligheterna men i detta fall var det nödvändigt.

ATTE har ett bra liv nu och jag hoppas att han kommer få en bra tid här hos oss.

[Teddy]
0

Eftersom du har fått frågan om han förstår hästspråk osv, far ju tankarna iväg. Jag är inte ett dugg intresserad av VEM som haft honom, men lite nyfiken på HUR han haft det, eftersom alltså är beslagtagen.

Sasser
0

#25 Nej jag syfta absolut inte på dig heller. Jag vet bara hur fel det kan bli när man läst andra trådar… ATTEs liv har varit kantat av ensamhet, ätit av det som funnits att tillgå.

Idag har han fri tillgång på hö, han får kraftfoder, vitaminer-mineraler och vattentillgång förjämnan. Kan kanske tyckas vara en självklarhet men för Atte var det inte det.  Han blev försäkrad den 28/12 några dagar innan han fyllde 16. Jag tror faktiskt att han trivs. Han har sitt lilla täcke om vädret är allt för dåligt…och framförallt han har hästar och människor omkring sig förjämnan.:)