Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 795 ggr
zettan
0

Vilken vinkel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken vinkel ska skaklarna vara i? Hur mycket ska jag sänka skaklarna i selen? Eller tycker ni att den är bra som den är?  Vagnen står i en liten uppförsbacke på detta kortet.

Jätte tacksam för tips.

JMax
0

Jag tycker skacklarna ser lite korta ut.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ninnii
0

Jag tycker att de borde ner lite grann.  Sen skulle jag velat att skacklarna var någon dm längre. Fast det kanske skulle bli bättre om skacklarna kom ner.

zettan
0

#1 hm kan kanske flytta bak dom lite Obestämd

bjornbarup
0

Inte lätt med alla synpunkter. Glad Jag tycker för min del att skakelöglorna sitter bra. Det är ju lättare att se när hästen står i drag (men det är svårt att fota samtidigt, om man inte har hjälp förstås). Skaklarna sticker ut ganska långt fram men jag misstänker att det blir bättre i drag. Det viktiga är trots allt att skaklarna inte tar i hästen när den rör sig. 

Framför allt är det en väldigt fin häst du har. Älskar skäckar! Vagnen är ju lite låg, men fin ändå. Kan säkert ha mycket kul med den!

/Björn

Ahnna
0

Vinkeln på skaklarna ska vara densamma som för draglinorna. De ska gå parallellt hela vägen mellan selen och vagnen. Jag skulle också vilja se ditt ekipage i drag, men jag tror att det blr bra om du sänker skaklarna en liten bit, kanske 5-10 cm så att de hamnar precis parallellt med draglinornas linje.

För övrigt ser vagnen liiiite väl låg ut för en standardshetland, jag skulle vilja höja skaklarna där de fäster i vagnen. Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se