Agria inför begränsningar
Med hänvsning till tråden om försäkringar så tycker jag att det här kan vara relevant.
Agria inför nu vissa begränsningar på sina försäkringar.
Mvh
Fredrik
Har mina i If (och hoppas att dom aldrig kommer att införa rörlig självrisk!).
#1 Vad jag vet så är det inte ens tal om det 
Delad glädje är dubbel glädje :)

Jag bytte över min sista till If i förra veckan, så nu är äntligen alla på samma ställe.

Jag har både If och agria kanske dags att ta tag i det nu.
#2 Hoppas du har rätt, tror de vinner många kunder på det 
#2. Precis. If har inga planer på att ta bort sin fasta självrisk.

Jag har haft både Agria och IF men har bytat bort båda mot Sveland och är hur nöjd som helst med dem .
jag har Folksam och tycker dom är super. Har ing planer på att byta.
Har nyss bytt till If
så det verkar ju rätt…iaf när jag jämförde premiekostnaden/pålle

Vi bytte från Folksam till If för några år sedan och det blev en väldig skillnad på premien!!
Dessutom var dom väldigt bra att ha att göra med då jag i sommras tyvärr var tvungen att ta kontakt med dom i ett ledsamt ärende. Det tycker jag är viktigt.
Alltså, jag vet inte vad det är att bli upprörd över? Att man sätter ett maxtak för vad hältproblem ersätts med?
jag har inte läst hela villkoren, men jag vet ju att villkoren ändras nästan varje år på ett eller annat sätt. Och det gäller säkert alla försäkringsbolag.
Jag har Agria och är fullt nöjd med det.
#11 Det som avgjorde mitt byte från Agria till If är 2 anledningar, dels den stora skillnaden i premie, trots höjt liv + vet.vårders. om/när ngt inträffar samt att Agria ff envisas med "flytande självrisk". Hos If är det fast självrisk, klart och färdigt. Det låter på många som jag pratat med att Agria förlorar lite "fotfäste" mest p.g.a. sin "flytande självrisk"
Jag har sveland o är såå nöjd.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

#11 Anta att du måste operera för t ex senkontrakturer. En operation som 2006 gick på 16 000 kr. Med rörlig självrisk och ett tak för ersättning blir det många tusenlappar för ägaren. De flesta köper försäkringar för att man inte ska behöva fundera på om man har råd att behandla eller ej. Med tanke på vad ett shetlandsföl är värderat till rent marknadsmässigt, så kanske flera av rent ekonomiska skäl väljer att ta bort ett sådant föl, fastän prognosen vid operation är mycket god. Vad vet jag.
Nu är detta bara ett exempel. Jag vet inte ens om senkontrakturer går under hältor/rörelsestörningar eller kanske under benkorrigering eller annat. Vet bara att min ponny fick reservation för just hältor/rörelsestörningar efter sin operation (då försäkrad hos Agria).
Jag tycker inte att det är konstigt om man blir upprörd över att villkoren försämras. Innan jag bytte försäkringsbolag, gjordes ändringar i försäkringarna som medförde att jag fick betala betydligt mer för en sämre försäkring… Men huvudsaken är förstås att var och en kan känna sej tillfreds med den försäkring man valt.
Har If och är nöjd med dem. Hoppas bara de behåller sina villkor.
Här har vi if och den äldsta i Fs, är nöjd med båda bolagen även om jag var lite besviken då jag var på ATG med Akleja. det kostade 5700 kr, fick inget tillbaka då.
Ni som har IF, när ni kontaktat dem ang skador/sjukdomar; har det gått smidigt då?
Har varit fundersam när det gäller att byta, jag vet inte om jag vågar! Ena hästen har varit på helgvistelse på Regiondjursjukhuset pga sitt öga och den andra har haft kolik. Vill inte ha reservationer….
Dessutom har Agria sänkt sina premier, iallafall för mina shettisar. Kostar 85:-/månaden nu.
När jag har haft kontakt med IF har de varit väldigt snabba och tillmötesgående… är supernöjd med dem… men jag kanske har haft tur och fått pratat med "rätt personer".
#18 När vi var tugna att ta bort vår Märtan, så var allt klart innan. Vi behövde bara skicka in intyget på att hon var avlivad. Gick jättesmidigt, och pengarna som skulle tillbaka satt på kontot två eller tre dagar senare. Inte ett endra strul. De hade heller inte hågon gräns på att vi var tvugna på att ta bort henne innom en viss tid, efter att vi fått ok från dem.
Delad glädje är dubbel glädje :)

Jag har ju haft IF till en häst innan och syrran hade en och mina erfarenheter av IF är ju inte positiva men vi hade väl oturen båda 2 att få prata med otrevliga och snorkiga personer kan jag tro.
Men tyvärr 'är det sådan som gör att man väljer bort sådana bolag
Agria valde vi bort pga de hela tiden ändrade i försäkringarna precis som de gör nu , de tar bort förmåner som funnits innan osv.
Att det blev Sveland beror ju på att vi hade dem till våra första hästar utan några som helst problem med dem , även vid avlivning har all kontakt fungerat bra.
Är supernöjd med IF, har avlivat häst utan problem. Har även buköppnat Flis (kolik, stopp i tarm dec.98) . Har alltid fått väldigt bra bemötande.
Har precis suttit och räknat ut vad mina försäkringar kostar hos IF samt nuvarande Agria. If var betydligt dyrare på alla mina hästar
Så jag fattar inte hur en del kan säg att de skulle vara billigare än Agria? Dessutom så har ju eller ska Agria höja åldern för att försäkra äldre hästar i vetvårds försäkrings 21 år.. Vilket jag tycker är bra.
#18: Turligt nog har det inte varit några större saker, men vi har haft ett par fölungar på djursjukhus och en äldre som räkningarna slutat på runt 50 000 :-/st och det har bara varit självrisken vi betalt + medicin eftersom vi då inte hade "plus".
Peppar, peppar alltså inga problem eller krångel.
har folksam o de e super tivs kanon med dom o då jagg har nästan allt annat med föräkrat där så e det skönt o ha allt på samma ställe
Min älskade Lillasyster hade jag på djursjukhus då hon fick hyperlipemi. Hennes räkning blev 50.000 kronor!!! Jag betalade 2500kr och hade jag haft självrisk som Agria har skulle jag behövt betala häpnandsväckande 12500kronor. Jag känner mej mer än nöjd faktiskt. Fick förvisso betala 100kr för direktregleringsavgift utöver de 2500kr men det kan jag leva med.
Jag har använt mej av försäkringarna så himla mycket att jag lätt kommit upp i 50.000kr om jag skulle ha flytande självrisk. Då skulle jag inte längre kunna ha hästar.
Jag har haft flera olika bolag men If är den jag är mest nöjd med.
Folksam har helt ok premie men dom går inte att få tag i på obekväma tider eller helger samt att dom tidigare iaf inte kunde direktreglera. Och 50.000 kan man kanske inte betala för att få ut sin häst.
#18 Jag hamnade med en av mina större ponnyer på Ulltuna förra året. Det blev en dyr historia men iom IF och direktreglering så betalade jag bara självrisken.
Mitt ombud är mina hästars hovslagare, Det känns skönt att ha ett ombud som känner mig och mina hästar. Han berättade om Agrias "nyheter" som var på gång för mig, men jag har IF och har varit supernöjd i många år så mitt val är gjort redan för längelänge sen.