Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 948 ggr
Anette
0

God Morgon! 6/3

God Morgon!

Bara dryga timmen kvar på jobbet nu. Det har blåst rejält här i natt, jag jobbar på 11:e våningen och det tjuter i vindbyarna.

När jag vaknat lite senare i dag ska jag städa klart och fixa lite med pållarna. På kvällen är Roger och jag bjudna till äldsta dottern med familj på fredagsmys!Glad Så lyxigt att få sätta sig vid dukat bord, särskilt när man vakat av. Bara njuta, leka med barnbarnen en stund och ta´t lugnt.

Önskar er alla en härlig fredag!

zettan
0

God morgon

Här har alla krafter försvunnit under natten. Har börjat få en rejäl hosta och känner mig helt uppsvullen i halsen. At man ska bli sjuk IGEN gör mig galen. Men hoppas att de går över under dagen.
Igår mockade jag i hästarnas hage. Äntligen hade de börjat tina så man fick bort de värsta. Så när regnet kommer så kan de så fint börja växa gräs i hagen Glad.
Ska strax sätta mig på bussen och åka till jobbet.

Ha en bra dag

runas
0

Godmorgon!

Nyss inkommen från morgonprommisen m hundarna, det har varit nån minus i natt o allt slask har fryst så hundarna var tack o lov torra när vi kom in!

Idag står massiv pälsvård av ponnys på schemat, jösses vad de fäller! Tränsträning o tömkörning står oxå på agendan.

Ha en trevlig dag.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Trine
0

Godmorgon!

Sitter o vaknar på nu..Ska pyssla lite med ponnysarna idag och kanske ta en tur med släden.Iem så är det ridlektion med Wilma, lät som hon ville ha Cissi med idag.

Nu är det frukost som gäller..

En god dag önskas alla!

Hanna-D
0

God morgon

Hästarna åkte ut vid 4-tiden även i morse, lagom populärt… Även jag är bjuden på middag i kväll Glad Skulle behöva borsta igenom pälsar i dag, får se om det hinns med.

Ha en trevlig dag!

ElisabethA
0

God morgon!
Bjuden på lunch i Boden idag och sedan blir det bio med sambon i Lulä. Tänkte gå på eftermiddagsföreställningen av "Män som hatar kvinnor". Jag älskade boken men har ställt in mig på att filmen inte kommer att vara lika bra och förhoppningsvis blir jag positivt överaskad :)

Ikväll är det skytte och jag hoppas vara fortsatt familjemästare när kvällen är över ;)

Hoppas alla får en bra dag!

Emma-Andersson
0

Godmorron!

Ska först gå i skolan till 12, vi ska gå igenom vad vi ska laga för mat på måndag och onsdag. Sen ska jag städa, och baka samt slänga ihop en smörgåstårta till imorron då jag ska hålla födelsedagskalas.

Ha en bra dag allihopa!

Midlingur
0

Godmorgon!

Vaknade sju på min lediga dag för att tvätta :P Känns långtifrån kul. Men, när det är gjort så ska jag till stallet och fortsätta med hagarbetet. Tror att vi blir klara idag.

Ha en bra dag alla!

shettismaffian
0

Godmorgon !

Här har man alla 3 barnen hemma idag, fast endast en av dem är egentligen sjuk. Han är förkyld de andra 2 är hemma pga tt hälften av skolan ligger i vinter kräksjukan. Och då jag och sambon jobbar om varandra så kan barnen vara hemma och få läxor. Älsta sonen är väldigt svårinställd diabetiker och har en tendens att hamna på sjukhus vid kräksjukor.

Igår fick lill pluttan hoppa och de tyckte hon va kul, hon rejsade varv på varv själv, idag blir det en snabb titt och lite borstning innan jobbet.

Här är det mildgrader och snön som kom igår morse är snart borta, nu VILL jag ha vår.

Ha en bra dag

Ninnii
0

God eftermiddag!

Idag ligger vi utslagana i soffan, har haft maginfluensa men det är lite bättre idag. Jag tycker inte om maginfluensa.

Idag anmälde jag mig till en clinic den 16-17maj med Marie Kahrle. Det blir andra gången jag kör för henne. Hon är verkligen bra att köra för. Man lär sig masser och hon ser inte ner på en bara för att man har en liten häst. Utan ger lika mycket till alla. Nu längtar jag till majGlad

Tänkte se om vi kunde ålka upp till ridhuset i kväll och longera. Känner att jag måste komma ut lite.

Ha en bra dag!

SaraDoos
0

God eftermiddag!

Snart fikadags på jobbet. Har beställt en chokladboll av den som handlar idag (vi är grymma på att fika här!). Har förbaskat ont i korsryggen, annars är allt bra - det är ju FREDAG!

Lugn hemmakväll efter stallet idag. Ska tillbringa helgen i Köpenhamn, så stallägaren fixar in- och utstläpp.

ThiffannyJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag!

Är nyss hemmkommen från kolmården!

Tog massa bilder på lejonen, vilka häftiga djur!

Lägger ut en bild här, mer kommer att finnas i mitt fotoalbum på hemisdan senare.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com