Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 764 ggr
powderpuff
0

Vad ska man göra??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har två hingstar som härjar och busar en massa. Albin biter av pälsen på Millimeter så h an ser hemsk ut. Finns det något man kan göra så Albin slutar?

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

icansson
0

hur gamla e dom? de bästa vore ju kanske om du kunde dela på dom. Men de är bara bus eller slåss de?

Maliiin
0

Oj då! HAn hade tagit sig ett par smakbitar på vännen visst:p

Men jag skulle som sagt försöka sära på dem ett tag. Annars får du väl smörj in hela pållen med något som smakar äckligtTungan ute

Adrina
0

Såhär gör mina två getter också. Lite annorlunda, men den ena biter av pälsen på den andra.

powderpuff
0

Dom blir 2 år i år. Det är som de leker. Albin vill gärna ha tag vid kinden för att hålla fast honon, har han grimman på sig så tag han den men vågar inte ha grimman på de när de härjar runt på det viset. Det är ju hingstar så det är ju hårda tag.

Här är en bild när Millimeter ger igen.

powderpuff
0

Och en till, synd den blev lite suddig.

ThiffannyJ
0

Det finns en vit pasta på burk som heter "No bite". värt att prova! Tips ha diskhandskar på eller nått när du smetar på det i pälsen, för sen kan du inte ha fingrarna i munnen för det smarak skit rent ut sagt!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

powderpuff
0

#6 Tack för tipset. Ska se om jag hittar det så ska det provas. Ev ska jag ställa ut honom i sommar och då vill jag inte han ska se ut så Förvånad Det ser hemskt ut Gråter

ThiffannyJ
0

Ja, våra pållar har dock aldrig sett så bitna ut, har bara haft det i topparna på manen. Är du säker på att det kanske inte är pälsätare i pälsen också? Eller man kanske ser att pälsen är avbiten?

www.minishetland.com

powderpuff
0

Han har ingen klåda och det ser väldigt ojämnt ut, ungefär som när man klipper med en trimmer och inte man får det jämt och snyggt. Ska se om jag kan ta någon närbild på det imorgon.

powderpuff
0

vet inte om man ser bättre här?  Jag har sett när drummlen Albin tar tag i skinnet på honom också.

ThiffannyJ
0

Prova och ha i No bite, så borde han sluta bita. Det har funkat på våra ungtuppar! Det regnar inte bort heller!

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Hittade på nätet, denna burk har vi!

Länk

www.minishetland.com

powderpuff
0

Ska iväg på Fredag och handla lite mat till hästaran ska kolla där om de har den hemma, annars får de ta hem den till mig. Tror de har det märket i deras sortiment.

Tack så jätte mycket för tipset Skrattande Tycker det är lite synd att dela de för de har så roligt ihop samtidigt.

VeronicaP
0

Mj salvan funkar alldeles utmärkt också ,

Perfekt att sätta i manen om man har någon kompis som äter på deras man har jag kommit på de slutar att bita där då

ThiffannyJ
0

#14 Den är också jättebra, men inte lika lätt att få ur Skrattande

www.minishetland.com

VeronicaP
0

#15 sant men yes diskmedel går det jättebra *S*

powderpuff
0

#14 Var hittar man det någonstans?

ThiffannyJ
0

#17 Kontakt uppgifter finns på Maria Jansons hemsida

http://www.lacanobia.se/

www.minishetland.com

powderpuff
0

#18 Tack ska lägga länken som bokmärke. Tänkte jag skulle prova No Bit först. Hoppas det hjälper.

powderpuff
0

har varit och köpt en burk "No Bite Cream" Idag och fick naturligtvis det på fingrarna Skrikandes. Kan ju säga att min macka smakade f*n och lite till även om jag skrubbade händerna sedan när jag kom hem från stallet. Ska bli kul att se Albins min imorgon när kompisen smakar konstigt, ha ha ha.