En fundersam Lady

Vilka härliga bilder, det är ju nästan så jag längtar efter snö…
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

#0 Vad fin hon ser ut!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Vilka mysiga bilder,men vad mycket snö ni har vi fick lite i natt men bara nån cm :)
vad söt hon var:) Så härligt med snö verkar hon tänka…
Har tyvärr inget foto-tips. Ville bara säga at jag vill ha snöööö….efter att ha sett dina bilder. Troligtvis kommer det snö här på tisdag…får väl hoppas att det stämmer nu då.

Jättesöt liten pålle!
Är det normalt att ha så mkt snö så här tidigt? Hoppas att det dröjer lääänge innan vi får ngt här.
Vi bor rätt långt norrut så här är det nog vanligt att ha snö den här tiden på året och det har utlovats mera snö nästa vecka.Snö är ok bara det är några minus grader då också så att det inte är så blött och plaskigt.

Gör ju rätt mkt på sig om den bara ligger kvar. Hemma är vi vana vid att den kommer ena dagen och sedan blåser det konstant så allt ligger på vägarna, tills den börjar smälta bort dag två.
#11 Vad mysigt! Är det en riktig gammal kälke?
#12 Det är en militärpulka. Inköpt för nå'n hundring på ÖB.
Hur bra som helst. Sprutar kanske lite väl mycket snö när det går undan, men det är så'na smällar man får ta. 

#6 Se till att alltid ha solen precis bakom dig så blir det inte lika mkt skuggor på hästen.
/Cattis
brrr så kallt, vi har bara 4 grader här nu, kallt kallt
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Ja landet är avlångt, jag tog in sista hästen från bete i går.
#13 En sådan måste jag bara ha!
Jag har också en precis likadan pulka. Inköpt för 100 kr. Jättemysig att åka i.
Jag ska ringa ÖB i Malmö imorgon och fråga om de har någon inne! 
Hej
Här är det ingen snö på lång väg ännu o det är jag evigt tacksam för då vi fortfarande inte fått vårt spån till boxarna. Skit säger jag! Kan ju inte ta in dem förrän dess att där är spån på golvet.
I dag har det verkligen varit kallt. Så hoppas det ligger spån i längan när jag kommer hem från jobbet.
Hur har ni ordnat det med skaklar förresten?
Men gud va härligt :) vad avundsjuk ja blir! Vill ha snö :)
# 6 Kan det kanske hjälpa att använda blixt???
Även om det är soligt o ljust ute.

#23 Det kan hjälpa, om inte solljuset räcker.
/Cattis
#21 Skaklar föjler med på köpet. Vi har fått "bända ut" dem lite för att de ska passa våra "feta" shettisar. De är ju gjorda för människor.
Mycket lätta att "haka på" selen förresten.
#23 Blixt ger ofta platta och tråkiga bilder, iaf om man använder kamerans inbyggda blixt (och det är väl inte många som släpar med sig handhållen blixt med diffusorer och grejer ut i hagen ;) ). Då är det bättre att köra standardtipset som Cattis sa, dvs ha solen i ryggen, eller snett bakifrån (åt den sida som hästens huvud är) i alla fall.
#0 Det ser ut som ett trevligt litet sto du har! Himla fint huvud. Vad är det för stam på henne?

#27 e. Furunäs Bonzo, u. Anoeska v.d. Voorstraat. :-)
/Cattis
#28 Ah. :P
Okej,kanske det är för att jag alltid har haft på den inbyggda blixten som bilderna inte blir bra??Men om solen är rakt i ryggen så då kommer väl min skugga att synas på bilden..
Tack!Hon är fin tycker jag också,och busig.

#30 Nej då, du får ställa dig så pass lång ifrån/nära att du kan ta bilden utan att din skugga faller på hästen. Du har väl zoom på kameran :-)
/Cattis
jo nog har jag det :) kanske det största problemet är att kameran är för avancerad för mej. :)

Jusses
for en FIIN ponni og så mye deilig snø og likevel fint vær!!!