Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 455 ggr
zettan
0

God morgon 7 Mars

Morrn morrn

Precis hemkommen från stallet. Har gjort allt klart där och hästarna är ute och äter av sitt frukost hö.
Idag blir det en vända till granngården då de har klubbdag idag. Några bra erbjudanden som jag nappat på.
Vet inte om de blir någon körning idag då jag hostar så jag blir galen. Ska försöka ta de lite lungt hemma. Städa tvätta mm

Ha en bra dag alla

Hanna-D
0

God morgon

Ingen toppendag direkt, jobbar denna helg, ont i halsen och allmänt krasslig. Är hyfsat väder i alla fall, alltid något.

Ha det bra!

Trine
0

Godmorgon!

#0 Granngården blir det för mig med.

Sen ska jag väl pyssla med mina småttingar, ikväll ska jag o sambon ut och äta lite gott. Vi firar 12 års sambos idag Förvånad Jisses vad tiden går fort..Glad.

Är nollan + här o grådassigt.

Ha en trevlig helg alla!

Annelie-P
0

God förmiddag

Jag och ett av barnen har precis mockat ur en box, helt slut i armen! Nu badas och duschas det, sedan väntar kalas och så ska vi bort på middag ikväll.

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godeftermiddag.

Nu är jag helt färdig. Idag har jag hämtat våran nya häst, det blev en Slättens Merlin. Han är precis likadan som våran Muller, fast fux. Vi är supernöjda med honom. Framtidsplanerna är parkörning, och då de fortfarande älskar varandra (det har gått 3,5 tim sen de släpptes ihop) och nu tuggar lugnt sida vid sida i samma hötuss och pussar varann med jämna mellanrum, så tror jag att de kommer att bli ett jättefint par framför vagnen.

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag .

Som sagt idag har jag haft besök av Sanna och skickat iväg Merlin till henne, jag tror också att de där två kommer att passa jättefint ihop. Kul att de var så cola med en gång . Lycka till.

Sen har jag varit iväg och lämnat iväg 2 selar och en sadel till sadelmakarn som behövde lagas lite granna+ att jag hann vara med en kvart ungefär på styrelsemötet på HPTS.

Sen var det hem , hämta Amanda och Bethoven och Ajax då de äntligen skulle få göra debut på travbanan, de uppförde sig kanon bra det var fullt med hästar och de brydde sig inte alls om de andra hästara vilket verkligen var superskönt man vet ju aldrig hur de blir.

I morgon är det ju meningen att Ajax ska bli valack därför tyckte jag det var bra att han fick en liten genomkörare idag ;-)

Milla
0

God kväll!

Dagen har jag ägnat åt att träna mina grabbar och dom var så duktiga. Sen har jag passat på att fota lite också.

När jag var ute och fixade med hästarna så fick gammmel mor vårkänslor och hoppade och stutsade. Hon sprang inget utan stod bara och hoppade upp och ner haha och jag fick chans att få det på foto också. Härligt att se henne så pigg.

Har nu i kväll gett mig in på att göra klart en enhet till skolan om nervsystemet och dess sjukdomar. Jag tror jag blir galen för jag har kört fast på en av uppgifterna.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se