MINIHINGST säljes.
Om rätt köpare dyker upp så har jag beslutat mig för att sälja goskillen. Han var tänkt som blivande avelshingst men vägen dit är lång och jag blir långtidskonvalecent efter operation inom 3-6 månader.
Han ska komma till någon som kör, rider eller provar att ta fram honom som hingst. Givetvis passar han också till sällskap men tycker det är kul att göra något och att bli kärleksfullt ompysslad.
I somras skött, riden och körd av 4/5-åring.

Stam, ålder visad?
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Enligt webstamboken är han född 2002, rödskimmel, aldrig visad. Kommer inte ihåg pappans namn men han hade inget svenskt rs nummer. Ponnyn heter Calypso Boy så det är bara att kolla upp.

tack
www.gullsmyrastuteri.se

Susanne.B.S hade redan fått info av mig men jag valde att svara via pm.
Brukar ni svara åt andra och lämna ut info utan att fråga på denna sida?

#4 Information som stam m.m. finns att hitta på webbstamboken, det är offentliga uppgifter. Namn o adresser däremot, sköts via PM.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Ursäkta mig då. Var infon hemlig eller?? Kunde ju inte veta att du svarat henne redan. Ville bara vara snäll då jag hade kollat upp hästen i webstamboken redan men det ska jag inte göra om!!!

#6 "Ursäkta mig då. Var infon hemlig eller?? Kunde ju inte veta att du svarat henne redan. Ville bara vara snäll då jag hade kollat upp hästen i webstamboken redan men det ska jag inte göra om!!! "
Ta det lugnt! Hon visste kanske inte att dessa uppgifer var offentliga. Och vitsen med forum är ju att alla kan svara på de frågor som ställs - så du har inte gjort ngt fel.
Den info som finns om honom på webbstamboken finns här: http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=96470
/Cattis

Visst, infon på websidan är offentlig. Men om jag hade velat ha ut massor av info på denna sida hade jag skrivit den själv.
Anledningen till att jag höll tillbaka var att det finns personlig anledning till att jag inte ville skriva ut allt. Så som att jag inte talat om för förra ägaren att han kanske ska säljas, t.ex. Ville berätta det personligen först. ( Tänkte inte på att hans namn stod vid fotot. )
Att jag reagerar har en orsak till. När jag efterfrågade om en norsk hingst så blev det massor av spekulationer ang honom. Det spekulerades hej vilt ang varför han skulle säljas så billigt m.m. trots att inte jag nämnt hans namn utan det var andra som lade ut "fakta" , men som inte personligen varit i kontakt med ägaren utan spekulerade.
Försäljning/inköp av hästar handlar inte bara om pengar…utan ofta finns det människor bakom som tagit ett svårt beslut och mår inte så bra av det…trots att det kanske är det enda rätta beslutet.
Att jag själv nu har två små till salu får mig att må uruselt. Det är de två av fyra, som är absolut snällast och trevligast. Hade jag haft råd, plats ( hagmässigt) och ork så hade ingen av dem lämnat gården.
Definitivt inte denna lilla underbara hingst som verkligen blivit "min"…

Jag kan förstå dina skäl, men du kanske kan förstå att ingen lämnat ut info om din unghingst med illvilja. Det var för att ge info som var lätt tillgänglig för alla. Som hjälp.
/Cattis

Självklart! Kanske reagerar jag starkt också…men som sagt…försäljningen är inte något jag "vill" utan med tanke på hästarna, min man som blir tvungen att ta hand om dem när jag blir konvalecent m.m.
Jag ber om ursäkt om jag låtit hård men situationen är jobbig och kanske gav jag utlopp för det på fel ställe…

Ingen fara! :-)
/Cattis
Jag ber också om ursäkt för mitt snäsiga inlägg. Förstår din situation men eftersom namnet var så tydligt vid fotot så trodde jag det var ok.

Behöver inte sälja! Har i dag blivit lovad hjälp på hemmaplan! *lycklig*
Jag söker medryttarponny väger 30 kg ridit 4 år och är 11 år, maila om du är intreserad

#14 som Cattis skrev i en annan tråd… Skapa en egen tråd!
www.gullsmyrastuteri.se