God morgon 11 Mars
Morrn morrn
Idag så ska jag först jobba några timmar. Sen blir de hem och vila och sen till pållarna. Tänkte inviga mina nya sksklar på Lee idag. Pappa har gjort träskaklar till mig som jag kan ha när jag tränar. Så nu kankse man kan komma igång med inkörningarna igen.
Var ute och körde Rosa med 4 hjulsvagnen igår. Hon tycker de är riktigt roligt.
Sen måste jag hinna putsa på tjejerna som ska med till Frillesås på Söndag.
Ha en bra dag alla

God Morgon
har precis släppt ut hästarna, dom var lika glada som vanligt, mest för att man kommre med massa mat, kan jag tro.
Det blir inget jobb för mig idag, får nog uppsöka läkaren igen, mitt öga är svullet o gör så himla ont.. eftersom de befarade liten hjärnskakning så får jag väl ta det lugnt idag då..
hoppas solen kan komma fram idag, för jag skulle så vilja ta kort på ungstona.
hoppas alla får en bra dag !!

God morgon!
Ska till arbetsförmedlingen idag och prata med en "jobbcoach". Det är tydligen regeringens nya sätt att försöka få ut oss som nyligen blivit arbetslösa till arbetslivet… Personligen tycker jag att ALLA som är intresserade skulle få denna hjälp. Kanske det är så att de som varit arbetslösa länge är det just för att de behöver hjälp med att skriva CV, persoligt brev och hitta nya vägar att söka jobb?
Sambons bror med familj kommer hit imorgon eller fredag och stannar några dagar = jobbigt! Men det är bara att bita ihop och vara glad över att jag inte tvingas bo med hans bror alltid… Måste väl baka lite kanelbullar idag så att vi har något att bjuda på…
Hoppas alla får en bra dag!
Godmorgon!
Här är vardagen ikapp… Hästarna är ute och ungarna i skolan, minsta ska jag skjussa till dagmamman strax. Själv ska jag bege mig till gymmet för första gången på mkt länge. En kompis har lyckats få med mig. Sen blir det stallsysslor innan jag ska köra grabben till tåget. Denna vecka har jag frivecka och ska inte jobba förrens till helgen.
Hoppas ni har det bra. Här i Säter, Södra Dalarna har vi snö och -4 nu på morgonen. Mvh Eva~sasser
Godmorgon!
Det har snöat hela natten o det bara fortsätter o nu har vi 1dm nysnö o nollgradigt så jag förväntar mig slask framåt dan.
Fördelen är att både hundar o hästar är rena
Annars står vardags sysslor på schemat idag.
Ha det!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
God morgon!
Idag är det skola för mig och jag ska även skriva prov, prov som jag inte har läst ett skvatt på
Ja jag vet att jag ska ju plugga men det är ju så dödstråkigt ämne, så jag får helt enkelt skylla mig själv och jag lär väl svära om jag kör på det. Jag kan helt ärligt säga att jag har varit nära att hoppa av kursen men nä nu ska jag bita i det sura äpplet och sitta och skämas över att jag inget kan.
Ida hälsar och tackar för alla grattis hälsningar.
I eftermiddag blir det möte med sonens skola och sen ska jag inte göra ett dugg mer, töserna har lovat att fixa hästarna idag då båda är lediga. Försökte dock muta Fia att åka och skriva mitt prov men hon ville inte………..hon läser samma ämne som mig. Försökte även muta en på jobb att skriva provet så kunde jag jobba istället men inte ens det gick. Får väl se det som så då att när provet är skrivet så har jag bara en inlämningsuppgift kvar sen är jag färdig med kursen. En inlämningsuppgift om hur man bytar proppar, och vad som händer om man får ström i sig, super duper intressant ja visst
Hoppas ni får en mer intressant dag i allafall!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God förmiddag!
Hästarna är fodrade och utsläppta. Hunden och katterna har varit ute på en lång morgonpromenad. Ex-jobbet har jag börjat på, men får ta en paus från det och sätta mig och försöka få ihop en artikel till en tidning om förra veckans studieresa. Tydligen är det manusstopp idag och det fick jag reda på sent igår, samtidigt som jag fick reda på att jag skulle skriva om resan.
#2 Lycka till, hoppas att det går bra idag!
#5 Flera mindre intressanta kurser har jag hunnit med att läsa under åren i Uppsala, men jag måste ändå erkänna att de allra flesta är något jag har haft nytta av senare för att kunna se sambanden. Det mesta har visat sig hänga ihop på ett eller annat sätt och ju längre utbildningen har fortgått desto mer har jag insett att det faktiskt har varit nyttiga kurser vi har läst, även om jag har hållit på att avlida av tristess under vissa kursers gång. Hoppas det blir likadant för dig, att det ändå visar sig vara bra kurser att ha läst. Kämpa på med skolan och lycka till på tentan!
Mornmorn.
Idag ska det städas och sen ska jag på min "halvårs" kontroll på sjukhuset.Måste komma ihåg o säga att jag behöver ett nytt recept , är expert på o gölmma det ,så måste man ringa och bli arg när man inte får tag i nån…
Här är det-6 och det singlar snö fortfarande, känns som det aldrig vänder…
En bild på våran underbara Cissi..

Håller tummarna för dig idag Milla ! du ska se att det går jätte bra !

regn i skåneland idag. jobbar, sen till stallet och pussa på hästarna. I natt kör vi mot Värmland för några dagars semester.
I går var Olivia med och hjälpte till att borsta pållarna. Hon blev ganska irriterad på att hennes nya rosa borste blev full med hår hela tiden… försökte förklara det här med att de fäller, men det fattade hon inte alls.
#5 Lycka till med provet!

Godförmiddag
Här har snöat flera decimeter nu, tror nästan inte vi haft så här mycket snö på hela vintern. Det är nollgradigt och snön faller fortfarande. Hästarna får snöbollar i hovskägget, kan inte vara skönt. Ska sätta mig och träna läkemedelsräkning nu.
Godförmiddag !
Här vräker snön ner för andra dagen det har kommit runt 2 dm snö, undra hur länge den blir kvar med tanke på att det är dryga +1 grad. Jag som trodde våren var på väg då de hittats tussilago och blåsippor men men den ligger väl och lurar nånstans men nu längtar man.
Blir en sväng och titta till hästarna innan jobbet i kväll, blir nog att byta täcken på dem , då det är så blöt snö som kommer ner.
#0 Åh va bra hoppas det går bra med inkörningen av damerna, och pysslet inför utställningen. Håller tummarna.
#5 Lycka till på provet, det kommer du fixa. Plugga är trist men ofta kommer man ihåg mer än man tror på proven.
Ha en fortsatt bra dag
#2 Varför är det alltid så? Känner igen mig, hoppas du står ut 
#5 Hur gick det Milla?