Avulon-sele, bra eller inte?
Någon som har sett en sånhär sele live? http://www.driveout.se/selkammaren/index.php?act=viewProd&productId=353
Jag blev helt kär i den, jag som inte ens gillar svart/london i normala fall.
(Det är mässingsbeslagen som gör hela skillnaden!)
Att bröstan och bakselen är lite smala ser jag och den har inte snabbkopplingar. Men jag har inte haft någon sele med snabbkopplingar förut heller, så jag är inte så kinkig.
I övrigt ser den hyfsad ut på bild, men är den det? Någon som ver hur den är i storleken?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
brösten är som sagt väl smal, iallafall i mina ögon. Ingen bra tryckyta liksom, men iof finns det ju bra paddar att köpa.
Mycket fin var den iaf. Jag ÄLSKAR svart/london
Jag har den selen! Är kanonöjd! Den är ganska rymlig i stl. Har shetlandstl till standard och det finns gott om plats. En himla fin sele och bra läder för dom slantarna.
Fast jag köpte min på http://ponnytravprylar.e-butiken.se/. Lite billigare dessutom! 

#1 Den ser smal ut, ja, men å andra sidan så verkar den ligga bra både över bogspetsen och under strupen om du tittar på bilden. Lite bredare anläggningsyta hade inte skadat, men då hade den ju legat obekvämt mot strupen istället. Knivigt, det där… (I värsta fall kan man ju nånläderkunnig person sy på en lite bredare vaddering.)
#2 Aha! Har de den också? Jag tyckte den var billig redan på Drive Out, jag! Hur stor är din standard som kan ha den?
www.stuteriprecious.se
#3: 98 cm - 100 cm….

#4 Men det är ju perfekt! 
www.stuteriprecious.se
#5 du har ju en i samma märke som är helsvart oxå, du som inte gillade svart/london. Ännu billigare t om

#6 Helsvart är jag trött på, så jag vill antingen ha brunt läder eller en med mässingsbeslag. *drömmer*
www.stuteriprecious.se
oj vad vi tycker olika
själv gillar jag inte alls mässingbeslag.

#8 Pja, man vill ha det man inte kan få, kanske!
Jag har aldrig haft en med nåt annat än svart läder och cromade beslag, så jag vill ha nåt annorlunda nu. Allra helt en helt brun sele, de är så läckra! (Men dyra…)
www.stuteriprecious.se
jag är desperat just nu, tar vad som helst bara jag får tag på en sele

#10 Äh, det finns massor!
Vagnar tycker jag är värre…
www.stuteriprecious.se
#4 Var det den Oliver hade när jag körde honom? Eller var det kanske någon av Marias selar han hade? 
Dom selarna kan jag ta hem också. 
Amor vincit omnia 
Den selen på Driveout ÄR nylonförstärkt, vilket INTE den är från ponnytravbutiken, kanske av den orsaken prisskillnaden?
#15 konstigt, bilden visar ju exakt samma sele, t om samma häst. Märkligt om en sele kan heta likadant och visas likadant me vara 2 olika selar…
#16 Jag har endast läst innantill på resp. hemsida (infot vid selen).
#12: Det var Marias sele Oliver hade då ;-)
Den här är i stort sätt lika dan som den.
#18 Okej för den hon hade var ruskigt fin! 

#14 Kan du få hem den i brunt i storlek shetland? *håller tumme* Ponnytravprylar (tror jag det var) hade den bara i svart.
www.stuteriprecious.se

#15 Frågan är om de har missat att skriva att den är nylonförstärkt eller om den verkligen inte är det. Det brukar stå väldigt olika information om samma varor på olika sajter, har jag märkt.
www.stuteriprecious.se
#21 Den i inlägg 14 ska finnas i den bruna som på bilden. Kan kolla med leverantören. Maila mig på kryddgarden@telia.com så kan vi ta detta där istället.
Amor vincit omnia 

#22 Kolla gärna, jag är väldigt intresserad av en brun shettissele.
Dock är nog 3500-4000:- max, för blir det dyrare väljer jag nog en IDEAL istället som jag vet är prisvärd. Premier-selen vet jag inget om alls.
www.stuteriprecious.se