Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 612 ggr
alskadeida
0

Körning vs ridning

Även om inte alla här inne rider sin shettis så vill jag höra alla + och - men körning och ridning.

Varför skall man just köra?

Varför skall man just rida?

Har sedan flera år tillbaka alltid vela lära mig köra, men när jag väl tänker på det så känns det som att jag bara skall rida då jag kan det, rädd att jag ångrar mig om jag köper en körhäst.

Vill nu höra er.

Skall kolla på några små om dem passar vad jag söker.

[Teddy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför ska man köra?
För att det är så j-a kul!!!!!!!!!!!!!

Charlotte-Aveback
0

#1: Vilket fint ekipage! Kyss

[Teddy]
0

#2 TACK!

SHV-Pysen
0

Köra är skitkul, men det är ridning också!

Det beror ju lite på vad man är för person också. Vissa trivs inte med att köra alls. De tycker det är jätteläskigt medan andra tycker det är jätteläskigt eller obehagligt och svårt att rida. Själv så tycker jag om att köra jättemycket, men jag bor i ett sådant län så att det inte finns mycket kuskar eller bra körvägar så man tröttnar lätt, så för att få variation (och motion) så rider jag också. Just nu kan jag ju inte heller köra pga av vagnen.

Varf man ska köra eller rida tycker jag är lite svårt att säga, för det beror ju på vad man själv tycker och givetvis vad hästen tkr är kul. Men båda är shitroliga enligt mig!

[Teddy]
0

Kanske ska förklara mig lite… eftersomjag inte kan rida shettis själv, blir det naturliga valet körning. Men hittar jag en duktig ryttare får mina små mer än gärna ridas!

Därför är ju det här valet att rida eller köra shettsi ganska lätt för oss vuxna!

Ahnna
0

Varierad träning är alltid bäst för hästen, så helt bör den både ridas och köras. (Förutsatt att det görs på korrekt sätt, förstås.) Jag tillhör kategorin som inte kan vara utan varken det ena eller det andra, så jag har ponnyer som jag kör och ett fullblod som jag rider. Flört

Både och är väldigt kul, men på olika sätt. Det finns dagar då jag funderar på att sluta rida, alternativt sluta köra, men så ger jag mig ut och rider/kör för första gången på länge och så är det jätteroligt igen! Lyckligtvis har jag möjliget att ha flera hästar i dagsläget, så jag slipper göra ett val. (Men självklart finns det hästraser som man kan göra båda delarna med, oavsett hur man själv ser ut i kroppen. fullblod går ju att köra de också, men jag har inte ett fullblod som är så lämpligt för just det.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Maliiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Körning är ju superkulSkrattande Å ja är alldeles för stor för att rida shettisTungan ute Här bild på mig och Sixton=)