Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 883 ggr
Hallonbuske
0

Tv-tips!

Kika på Uppdrag granskning i kväll klockan 20:00 på svt1.. Handlar om de "försvunna" hästarna som misstänks ha slaktats svart på Knorrevångens slakteri.

Citerat från svt hemsida:ONSDAG 11 MARS: Fem olika hästägare i södra Sverige har på samma sätt lurats att lämna ifrån sig sina hästar - som sedan försvunnit. Uppdrag gransknings Kristina Hedberg har tagit reda på vart spåren leder.slut citat

icansson
0

det ska jag titta på tack för tipset!

sanne
0

Det vill jag verkligen se.

Hovgarden
0

Tack för tipset!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

exitingsvillemo
0

japp, då blev det soffan i kväll dåSkrattande tack för tipset.

Hanna-D
0

Tack för tipset! Känns som det varit ganska mycket granskning av hästrelaterade saker på sistone, t ex Insider. Vilket är positivt tycker jag.

Maliiin
0

Tack för tipset! Det ska jag försöka komma ihågOskyldig

#5 Kan bara hålla med. Mera häst!

icansson
0

#5 håller med man blir glad när problemen i hästvärlden lyfts fram så dessa älskade djur kan hjälpas.

icansson
0

vilken människa usch nu får man se upp vad man säljer sina hästar till.

CamillaE
0

Man undrar vart säljarna skickat passen. Om hennes adress inte fanns så måste ju passen ha kommit tillbaka?!! Men urs va hemst! Jag lider med dom.

Annette
0

Jag har redigerat rubriken, så innehållet blir lite tydligare.

RC71
0

#9 Säkerligen fick hon passet i handen när hästarna hämtades.

runas
0

Läskigt. Man undrar ju var de 3 andra hästarna är…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

maria-s
0

Hu så hemskt vilken människa, riktigt elak hur kan man va sån

sanne
0

det var värt att se inslaget. Sen tycker jag att det finns väldigt mkt oklarheter fortfarande.

Personligen tror jag att alla hästarna har slaktats så fort de kommit dit, eftersom dom exporterar köttet så tror jag inte dom bryr sig. Veterinär finns säkert inte där dygnet runt. tror inte alla pass finns där heller… men jag är misstänksam.

usch, det är otäckt. men vi ska vara glada att slaktvärdet är inte så högt på våra småttingar !

Maliiin
0

Damn! Glömde ju=( De e som vanligt!

icansson
0

hmm hoppas bara inte det fortsätter…

Hanna-D
0

Tyckte det var ganska onödigt inslag. Man kom inte fram till något och att det slaktas hästar och skickar utomlands är ju inget nytt. Det positiva var kanske att endel nog fick upp ögonen för detta men något nytt fenomen är det ju tyvärr inte.

UG
0

Otroligt bra att sådant här uppmärksammas mer. Helt förskräckligt, jag är så tagen!

icansson
0

#18 håller med blev helt tagen av detta o går o tänker på det ännu nä nu vågar jag inte sälja några hästar…..

Annette
0

Men är det inte så att dessa hästar nästan skänkts bort? Jag såg inte programmet, men det var en artikel i vår lokaltidning om en person från mina trakter som sålt sin häst till den här personen.
Hon hade sålt hästen (en travare, tror jag det var) för 2500:- till en vilt främmande människa.

Säljer man sina hästar till mer normalt pris tror jag inte risken är så stor. För vem köper en häst för tex 10.000:- för att sen slakta den och få ut en bråkdel Obestämd.

Trine
0

#17 Håller med Hanna, kom ju inte fram med nå nytt, och  hästägarna Borde väl kanske erkänna att dom blivit blåst men samtidigt vara glad att/om pållarna är döda (alla förmodligen) för hur det än är så lider dom ju inte då..

Men nu kanske många är mer försiktiga innan dom skänker bort dom för att vara "snälla" mot sina djur..