Transportskydd
Vad har ni för transportskydd till era shettisar.
Vart har ni köpt dem? Pris? Färg?
Jag vill gärna ha klar röda men de verkar inte finnas. 

Jag använder aldrig transportskydd.

Jag har klarröda transportskydd till mina minisar! Dock är de köpta i USA…
Till standardshettisen har jag svart-gula transportskydd. De köpte jag billigt på Blocket i strl Shetland. Begagnade men oanvända. Tror inte jag har några kort på dem här på datorn men kan kolla..

#2 Nu vart jag ju avis, vill med ha röda. 
Du får berätta vart du bor så jag kan stjäla dem av dig.
Fast iof så e "mina" ponnysar inte några minisar.
Täcket var me fint, oxå köpt i usa?

Japp, betalade ca 200 kr var för både täcket och transportskydden (omräknat från dollarn så klart). Ångrar att jag inte köpte flera uppsättningar, är väldigt nöjd med båda sakerna.
#4 Ja de kan jag tro att du är.
Du vet inte om det möjligtvis går att beställa från någon hemsida?

#5 Nu är det över ett år sedan jag köpte grejerna, men det finns många företag i USA som säljer minigrejer på postorder, och även skickar till Sverige. Bara att googla..
Problemet är att det blir en del i frakt-och tullavgifter tyvärr..
Har bara skydd om de är skodda (bara en i dagsläget). På honom lindar jag benen med paddar och fleecelindor eftersom jag inte lyckats hitta några bra transportskydd som passar.
Samma som #7 Om det är någon som är skodd. Brukar även linda bakbenen på en del av stona dagen innan tävling, mina lyckats alltis få bajs på bakbenen 
Delad glädje är dubbel glädje :)

#9 En annan färg är allt jag begär, asså… *kreverar* Lila grejer kommer inte in i mitt stall.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#10 Haha jag kan bara hålla med egentligen! Men var så trött på å linda så fick ja prova dessa skydd å dom satt perfa! Så då kunde ja inte hålla mig när ja äntligen hittat ett par som va så bra passform på. Så då valde ja lila. För inte ville ja ha rosa eller ljusblå

#11 Ljusblå hade jag möjligen kunnat leva med, men de där stjärnorna ger mig huvudvärk.
(Inget ont om dig nu, Charlotte, för att du har sålt dessa skydd!)
Varför kan det inte finnas shettisgrejer i snygga, lågmälda färger UTAN en massa stjärnor, rosetter, hjärtan, blommor och annat på? Jag är inte 9 år gammal, liksom… 
www.stuteriprecious.se

#12 Ah men på så ljusa syns ju all skit
Näe det kan man undra.. Hittar jag ett par svarta eller så ska ja köpa dem direkt
Å då e mina lila till salu för en billig/Dyr peng

#13 Förvisso sant att skiten syns bättre, men va 17, jag har tvättmaskin. 
Jag vet - jag kommer norpa dina skydd i ett obevakat ögonblick, sprätta isär dem, rita av delarna och sy egna i en lite mindre skrikig färg. *nickar*
www.stuteriprecious.se

Yammie yammie!
Kan du sy ett par åt mig med då när du ändå e i farten?

#15 Men du har ju skydd! 
www.stuteriprecious.se
Jag har hittat en som syr transportskydd. Kommer inte ihåg vem som tipsade mig, men här e iaf länken till hon som syr.
Dock tyckte jag att dem var aningens låga bak, men priset var toppen 200:-/4st. Färger att välja på är marin, röd, klarblå, knallgrön och kantband finns i svart, marin, vit och röd. Man kan blanda hur man vill.

#16 Ja men jag vill ju inte ha lila egentligen