Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1504 ggr
Kris_J
1

Kortbent ponny.....

Veritas odium paretFörvånad

Annette
0

Stackars krake…Rynkar på näsan

Mmia
0

Tycker man ser fler o fler kortbenta varelser.

Råkar dom bara visas eller har dom blivit fler ?

ThiffannyJ
0

Föräldrarna är ju i alla fall veterinärbesiktigade Flört

Stackars krake, kan inte vara lätt att hänga med alla gånger när flocken rör på sig.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Hanna-D
0

Tragiskt!

#3 Precis! Knappast ett riktigt och värdigt hästliv.

Charlotte-Aveback
0

Tycker personligen att den inte ser riktigt frisk ut … Hemsk syn!

IdaT
0

Stackare! Gråter

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Minsanne
0

Kortbent i all ära, men naturligt kortbent kan den inte vara.
Visserligen så ska man ju röntga för att vara 100%, men nog sjutton är detta en krum ponny.

sanne
0

hemskt att se, men jag undrar oxå om inte en krum ponny ser ut så ?! jag vet inte för jag har aldrig sett någon, men helt frisk kan den väl inte vara..

Maliiin
0

Usch! StackareRynkar på näsan Hade det varit min ponny hade jag nog låtit den somna in..

alskadeida
0

Vad är det för ras?

ThiffannyJ
0

#11 Shetlandsponny, det står i artikeln.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

[Teddy]
0

#6 Den här bilden är  ännu värre! Den orkar ju inte hålla upp kroppen. Stackars liten häst.

Anette
0

Men fy så hemskt. Stackars liten..=O(

imsuchadiva
0

Tycker ni lika synd om kortväxta människor/dvärgar?

Hanna-D
0

#15 Du kan väl inte jämföra människor med hästar rakt av?

IdaT
0

#15 Nej, det gör jag inte, för om du kollar på en dvärg så har dom inte en "stor människas" kropp att bära upp på små, korta och tunna ben, utan dom har en kropp där alla kroppsdelar passar in.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

UG
0

Människor med kortväxthet behöver inte alls ha ett handikapp eftersom handikapp är miljörelaterat. Anpassas miljön till individen har man inget handikapp även om funktionshindret kvarstår.

Det är dock svårare att anpassa miljön för ett kortväxt djur! Eftersom ett djur inte har samma förutsättningar som vi människor. Så jag håller med #16.

Annette
0

#17. Nja, det stämmer väl inte riktigt. Dessutom brukar väl deras livslängd vara kortare. Åtminstone hos de jag känner till.

Men jag tror att en människa som är dvärg har betydligt bättre livskvalitet än en hästdvärg.

IdaT
0

#19 Nej, det är nog lite fel förklarat, men om man tänker sig benen på hästen, jämfört med korppen, och sen skulle tänka sig dom på en människa, inte skulle den människan se ut som en dvärg då?

[Grabbarna-A]
0

När jag var liten (för så där 100 år sedan Oskyldig) så träffade jag på en shettis med extremt korta ben, bara en aningens längre än den på bilden, dock lite mindre kroppshydda. Hon såg ganska så annorlunda ut och dom där små benen var helt otroligt snabba kan jag lova. Ponnyn mådde jättebra och var riktigt livsglad. Det var inget fel på henne förutom att benen var lite korta. Hon både kördes och reds.