Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 906 ggr
Annette
0

God Morgon 1 November

Ett väldigt tunt snötäcke ligger på marken.

Ikväll skall jag rida på ridskolan, det är föräldraridning på lovet. Vad kul det skall bli! Jag red jättemycket förr, men sedan jag fick barn har jag knappt suttit på en häst. Det har varit andra hästaktiviteter i stället.

Hanna-D
0

God morgon!

Har precis släppt ut stona som stått i sina boxar första natten. Ett tunnt snötäcke men det är plusgrader så det försvinner nog snart.

Själv är jag febrig och har nästan tappat rösten. Hoppas det blir en lugn dag…

Tigrou
0

God morgon!

Det har blåster rejält här det kändes som att vindarna skulle lyfta hela huset i natt. Vi har sluppit snön men den kommer väl snart antar jag.

#0 Lycka till på ridningen räkna med lite ömma muskler i morgon, sådana muskler som man hade glömt att man hade.

alvasens
0

STORM 7 grader kallt. Omöjligt att fodra hästarna ute, hö blåser bort, så de får äta frukost inne. Snön har blåst in från täktarna så det är upp till midjan på vägen till stallet. FY SJUTTON va tråkigt.

[Anna-N]
0

God morgon!

Ja, här är det STORM! Dessutom ganska kyligt. Runt sju minus här också. Vi fick en halvmeter snö igår så det är riktig vinter mao. Hästarna var jättepigga. To m Fernando gjorde piruetter och bocksprång i hagen- vilket inte hör till hans morgonövningar i vanliga fall :-D.

#0. Lycka till med ridningen! Glad

Yvonne S
0

Jag bor 5 mil norr om Göteborg och här är det -4, ett snötäcke på marken och lite snö i luften. Dessutom är vinden mycket hårdare idag än i förra veckan när meterologerna varnade för storm i hela landet. Har inte fått på några vinterdäck och tänker därför stanna hemma och plugga istället för att ge mig iväg till högskolan.

UG
0

Godmorgon…. eller MÖRK morgon kanske jag skulle säga. Vi har strömavbrott, minus en grad och stormstyrkor. Fick äta frukost och göra mig i ordning i skenet av stearinljus.

Sedan var jag ute och fodrade hö. Hästarna var precis som vanligt. Det är bara vi sårbara människor som märker av när strömmen går.

VeronicaP
0

Morrn morrn här är det 1+ och det snöar som bara den , blåser kallt och jag är förkyld hm .. Ska snart köra till jobbet och jobba lite jag , inte kul att vara utomhus och jobba i sådant här väder inte.

RebeckaKihlberg
0

Det är väl runt 5+ i Malmö, fast det är tok-kallt i vinden. Ni får väldigt gärna behålla er snö upper hos er….här nere blir det bara blask och en massa olyckor så fort det snöar.

Kratern
0

Morron!

-10 grader, snöar och blåser. Härligt Hemlis

Charlotte-J
0

- 2 grader och snöstorm är det här! Jag tycker det är mysigt men det tråkiga är att jag inte har hunnit byta till vinterdäck än, får väl fixa det idag eller imorgon. På lördag när Vretautställningen är ska det bli 6 plusgrader så det är ju bra.

Amor vincit omnia Kyss

moa
0

Här är också massa snö! Jätte roligt om jag inte varit tvungen att åka flera mil till jobbet idag. Hoppas det hinner smälta bort lite till i eftermiddag.

Nu är det dags att börja mocka lite!

Linnah
0

Godmorgon!

Här kräksnöar det utanför fönstret. Har precis varit och tränat på morgonen och la på 2½ kg på varje maskin bara för att jag var arg, vilket gett följden att nu är jag helt döööd…

Nåja. Bara att rycka upp sig och sätta igång med jobbet. Ska iväg till HomO och hämta saker, och sen hem och hämta mina mobiler som jag lyckades glömma hemma i morse. *suck* Så det blir till att ta sig ut i rusket.

RebeckaKihlberg
0

…och nu snöar det i Malmö

moonrose
0

Första blötsnön i södra Halland idag.
INGEN av mina var inne i ligghallen!!
Alla stod mitt ute i hagen i godan ro.
Det blåser lite men de sökete inte ens lä.
Säger ju en del om det som diskuterats i
"Hästar som tål allt"!!

RebeckaSvensson
0

God middag.

Vaknade imorse och tittade ut gnm fönstret och sedan var jag på dåligt humör… Snöar och blåser och är svinkallt. Vinterjackan fick jag letat fram, och mössan men får nog införskaffa ett par vantar och vinterskorna som är där hemma hade behövts nu.

Hemma snöade det oxå, men där lägger det sig iaf inte. Inte än så länge iaf…

#0 Ha det så kul på ridningen!
#1 Krya på dig!

Mannas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag! Vi har haft rätt bra väder idag,-8 och lite blåst.Har haft kameran som vanligt i fickan,men inga bra bilder idag heller.  :)  Hästarna hade kul när de sprang runt i skogen och lekte.