Vilken rockard har du?
Till din shettis?
Vad kostade den?
Vilken butik?hemsida?
leter efter en billig och bra med fjärding och mjuk sits.
2 st Roslagsvagnar.
Första vagnen kostade 4000:- andra vagnen är köpt några år senare och den vet jag inte vad den kostade.
Delad glädje är dubbel glädje :)
#1 precis en sån på bilden har jag till salu, svart o oanvänd. De kostar 12.000, min kan köpas för 10.000.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Ett tips är www.anderssoderlund.se mycket prisvärda och bekväma rockarder
Jag har en "Nilssonrockard" från Kungsör: Nilssons Järn och Smide http://www.westerdal.se/ 12 000:-
Jag har en från stuteri Jäboruder kostade 5000, före den är det hemma byggen.
Har iof inte hunnit provkört den än, måste ha en sele först med lös brösta.
Kolla på deras hemsida. www.jaboruder.se
Roslagsrockard, köpt för några år sedan före prishöjning. Min kostade 9995.
F ö är Jaboruders rockard MYCKET prisvärd!!!
#5 Den funderar jag på eller den blå rockarden för 4200:- som dem har.
Är den godkänd för tävling? Är ju lika bra att skaffa en godkänd vagn från början ifall att man får för sig att börja tävla. 
#7 deras model "lite större ponny-rockard" är godkänd enligt nya TR iaf.
#6 har du en sådan själv? Kört den ngt? Hur är den? Jag funderar ocså på en sådan =)
Dock skulle det ev bli prishöjning på den nu pga euron, får se vart det landar.

Jag har en rockard från Jäboruder.
Har dock inte kört med den ännu men den ser himla trevlig ut och man sitter jättebra i den (min pappa har varit häst)
#9 *fniss* tog ett tag innan jag fattade vad du menade.
Min pappa har varit häst.
Vaddå? Har din pappa varit häst? 
är det du själv som är på bilden på din Avatar isåfall? Ruskigt mystisk korsning…
#10 Jag kan intyga att Pernilla 77s pappa varit häst! Jag fick ett mms som bevis!!
Jag har en Tidaholms Rockard Nr 201.
Gav 10000 för den och den är ca 1,5 år "gammal".
Har inte använt den än för jag har ingen häst att köra än 
#3 hur bred är den o har den svängel?
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

#14: Vilket fint ekipage! 
#14 Det var verkligen inget dåligt pris! Hur är kvalitén? Är den skön att köra med?
Jag har en globus vagn och den tycker jag duger aldeles utmärkt att träna här hemma med. Jag har även haft den med när vi tränar i ridhuset och det var superenkelt att bara skruva av skaklarna och slänga in dom i bilen och sedan ställa vagnsdelen på högkant framtill i transporten. Nu ska jag bara försöka få karln att bredda och förstärka den lite så ska vi nog försöka vara med på någon liten pay n' drive i framtiden. Jag kommer inte riktigt ihåg vad den kostade men det var väl ca 3 500 kr.

#17 Du måste sänka svängeln och höja skakelfästena på selen också. 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
En Roslagsvagn och en fyrhjulig vagn, också byggd av Roslagsvagnar (köpt begagnad).

#15 Tackar
#16 Ja den håller och är kraftig faktiskt. Inget som går av här å var iaf
Å ja med en kuskkil så sitter man rätt bra tycker jag. Dock är den ju inte så hör som roslag å NHS.
Här finns två Roslagsvagnar och en från Jäboruder, den för 5000 kr. För min del är den sistnämda bäst då den är lättare att ta sig i och ur, och fullt duglig för vardags körning.
Den rockarden från jäbobruder, kan man plocka isär den för att kunna transportera den?
lurvponnyn.vimeddjur.se

Har en från Jäboruder, vet inte märket heter. Den är blå iaf och finns att se på www.jaboruder.se
Sen har jag en vagn som köptes till vår första shettis för 20 år sedan, fortfarande fullt brukbar. Vet ej märket eller varifrån den kommer. Den var ljusblå på ramen och vita säten, som ny.
Har också en 4 hjulsvagn, vet ej märket på den heller. Samt ett par shettis slädar som jag heller inte vet märke på.
Jag har en roslagsvagn, en comfort som vi köpte för 12500 i sommras. :)