Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 819 ggr
monzun
0

Vilken sele?

Vilken sele skulle ni rekomendera på denna sida?

Funderar på någon runt 2000:-

Eller skulle ni hellre ta denna?

Är ute efter en bra sele som man kan ha som första sele. Tanken är alltså att jag skall byta upp mig senare, då eventuellt till denna som jag tycker verkar toppen.

Kom gärna med tips och förslag.

Rubiinen
0

Jag har nyss fått hem min sele från en återförsäljare i Oskarshamn. Jag är supernöjd med min. Selen jag köpte ligger på drygt 4000, men hon säljer en sele för 2 200kr som ska vara väldigt bra för det priset. Har några bilder på den som jag fått från Maliin här på forumet (hon har en sån och är jättenöjd, hon tävlar även med den). Fråga henne om bilder om du vill se den. Vet ej om hon vill att jag lägger ut dom.

Gå annars in på hemidan och ta kontakt med ägaren av butiken, Eva Ottosson 
Mobil: Mobil: 070-608 33 28

http://www.dovestadhastcenter.se/

Denna kommentar har tagits bort.
monzun
0

#1 hm ditt inlägg gav mig inte så jätte mkt måste jag säga.

Vad är det för sele? Köpte du den för 4000:- eller 2200:-???

Har du någon erfarenhet från dem som jag funderade på???

Aribigga
0

Jag köpte den selen från drive out som du länkar till och jag kan bara säga att jag är sjukt nöjd med min! Den känns rejäl och bra, har dock bara tömkört med min eftersom min James inte är inkörd ännu.

lurvponnyn.vimeddjur.se

monzun
0

#4 Ja den verkar vara bra.

Och som det ser ut nu kan jag inte lägga ut så mkt på sele å vagn. Svårt att kombinera billigt men bra. Men här verkar det som att kobinationen har lyckats.

Aribigga
0

Jag började med selen, har fortfarande ingen vagn då jag var tvungen att lägga en massa pengar på bilen. Nytt avgassystem är inte billigt >.< Men nu kan jag ta mig till träning i vilket fall.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Rubiinen
0

#3, ja har den för 4000kr.
Men Maliin här på forumet har den sele för 2200kr, den som jag skulle ha köpt. Den ska tydligen vara jättebra. Det säger hon och hennes kompisar som också har den.

Länkar till tråden jag skrev om selen för ett par månader sedan. Inlägg #10 är den selen jag funderade på.

http://www.shetlandsponny.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=3567c453-c9ba-4bea-8e26-55ea6647feb7&GroupId=2db958cf-2a75-4101-99b3-cb47c56ac192&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=1

monzun
0

#7 Vart är selen köpt?

Nu när jag kollar på olika selar som olika folk har så upptäckte jag en sak. Den lilla konstiga "piggen" som sitter mitt på däckeln åt vilket håll skall den vara vänd? Ser att någon har den framåt och någon har den bakåt…? Och vad är den till för?

Pyttis
0

#8 Du kan även höra med Anne (Jäboruder) om selar, hon säljer och brukar även ha begagnade sådana.

Ahnna
0

#8 Kroken sitter numera bara på selarna av gammal tradition, den fyller ingen funktion längre. Den ska vara rund framåt och ha den "öppna" sidan bakåt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ahnna
0

#0 Jag hade satsat på en Pfiff Vario istället för en Economic. Lite dyrare, men mycket hållbarare.

www.stuteriprecious.se

Pyttis
0

Pfiff Varios däckel tycker JAG är alldeles för "klumpig och stel" när jag sett och känt på den, inget som föll mig "på läppen" alls. Däremot Globus nya sele (Driveout) som finns i svart samt brun gillar jag (från bilden iaf) men den ligger ju i en högre prisklass, tyvärr.

monzun
0

#11 Ja men nu var det ju så hade jag hade inte så mkt pengar på att lägga på en sele just nu så jag vill ha en okej sele nu, och tänkte sedan byta upp mig när jag har råd.

Ahnna
0

#13 Varion kostar 2500:- hos Ponnytravprylar. Du hade ju tänkt dig nåt kring 2000:-, skrev du, och 500:- till för en mycket bättre sele är inte många kronor.

www.stuteriprecious.se

monzun
0

#14 Trodde att den var dyrare.

Har du en sån själv?

Står ju inte mkt info om den å man ser knappt något på kortet. Rynkar på näsan

Ahnna
0

#15 Leta i tråden "Sele Pfiff Vario" som syns till vänster just nu.

www.stuteriprecious.se