Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett19-om-sajten
Läst 1292 ggr
sanne
0

Fokus poäng

Hur tycker ni det är med poängen här på fokus ? nu har det varit igång ett tag o det vore kul o höra om ni andra tittar på poängen. hur ni tycker det funkar…

sanne
0

själv tycker jag det är lite kul o följa poängen, förutom att när man kommit upp lite i poäng så försvinner helt plötsligt en 20 p… så man kommer inte vidare. Fast jag tycker att jag är aktiv här, men det ska inte vara lätt när det kan vara svårt !

men jag blir impad på dem som redan har gula stenar… oj.. det är väl massor av poäng ?

polgara
0

Jag bryr mig inte om poängen över huvudtaget

Cattis
0

Om man klickar på sin egen sten i den svarta rutan, uppe i det högra hörnet, så får man fram bland annat denna information:

De olika stenarna för personligt aktivitetsindex är:

• Glas
  • Kristall (100 poäng)
  • Ametist (500 poäng)
  • Akvamarin (2500 poäng)
  • Opal (5000 poäng)
  • Topas (10000 poäng)
  • Smaragd (30000 poäng)
  • Safir (50000 poäng)
  • Rubin (100000 poäng)
  • Diamant (250000 poäng)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

helenep
0

Är inte heller så intresserad av poängen

Rubiinen
0

Jag tycker det är lite roligt :) Ett sätt att se hur aktiv man är.

Rubiinen
0

En fråga bara, varför får man inga poäng av att skicka mail när man får det för gästboksinlägg?

ElisabethA
0

Tycker inte det är speciellt intressant med poängen…

Ahnna
0

Jag klarar mig utan poängen, men den stör mig inte. Dock har vi på min sajt haft lite diskussioner kring reglerna för poängen eftersom det inte är rättvist. Man förlorar massor av poäng om man bara loggar in en gång om dagen och är aktiv i 2-3 timmar, jämfört med om man loggar in 10 gånger om dagen i 5 minuter åt gången. Jag tycker att det är fel att straffa folk som inte är aktiva dygnet runt - det hade varit mer schysst att dra av poäng från folk som inte loggar in på flera dagar. (Tycker vi på Medeltiden.)

För att inte nämna att man får 5 poäng per inlägg men kan förlora 1 poäng i taget. Om poängen har ett "bäst före-datum" så borde man ju förlora poängen i 5:or eftersom man har haft de 5 poängen lika länge. (De kom ju in på kontot samtidigt.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

VeronicaP
0

Jag är ju nästan alltid inloggad då jag inte orkar logga ut och in hela tiden ;-)

Hovgarden
0

Tycker det är lite kul med poängen inte så att jag bryr mig jätte mycket mend et ger ju en fingervisning om hur aktiva folk här inne :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

imsuchadiva
0

jag stör mig på två saker och det är  om man varit sjuk typ två dagar så har man tappat massa med poäng, och nyss så tappade jag typ 20 poäng medans jag satt o skrev. (kom iofs tillbaka efter någon minut men ändå)
Och så är det så många som skriver enbart för att få poäng..

Hanna-D
0

Bryr mig inte om dem och förstår inte alls hur dom räknas ut.

zettan
0

Jag gillar min ametist och vill inte ha någon annan sten Cool, Ne men skämt sido de är kul med poängen. Men jag är ju inte jätte aktiv här så är väl därför jag inte har så mkt poäng.

IdaT
0

#11 Det är för att det är två olika servrar som iFokus drivs ifrån, och dom hinner inte alltid synkronisera, och när man går till en ny sida så skickas man slumpmässigt till en av dom två servrarna, så det som hände när dina poäng försvann var helt enkelt att du skickades till den andra servern, som inte visste att du hade dom där 20 poängen.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Emma-Andersson
0

Har slutat att bry mig om poängen då den som bekant hoppar vilt.

Sen att man får ner drag på bara några timmar tycker inte jag om ska man bara sitta på iFokus hela dagarna och inte ha nåt annat liv?

Stallmima
0

Dessa poäng lever sina egna liv Glad skämt å sida, men har märkt att ju högre poäng man har desto fler försvinner om man har varit inaktiv och inte skrivit i något inlägg. Många skriver nog bara någon kommentar här och där bara för att få lite poäng. Men som sagt ovan man kan ju inte bara sitta här och inte göra något annat. I sommar kommer jag nog inte vara så aktiv som nu i alla fall, då skall jag vara ute i solen och umgås mer med alla pållar Skrattande

Ahnna
0

#16 Att det försvinner fler poäng om du har varit mycket aktiv under en period är jst för att programmet är uppbyggt så. Du ska inte kunna tjäna ihop maxpoäng för att du är aktiv en kort stund. Poängen försvinner i samma takt som du tjänat ihop dem.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Maliiin
0

Jag tycker allt att det är lite kul med dessa poängCool Men visst skulle man klara sig utan dem så. Men man slänger en blick på sina poäng då och då=)

olesen
0

jag hade nyss 117p och när jag logga ut och in igen så fick jag plötsligt 72 :S

murkla
0

Tycker att de är rätt roligt med dessa poäng här.