Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 382 ggr
Cattis
0

Snacka om kaos!

Stockholm är helt totalt kaotiskt just nu. Inga bussar går, allt är inställt. Det står helt stilla på vägarna och de bussar som redan var på motorvägen då stormen kom (mitt i rusningstrafiken slog den till) glider i sidled över vägbanorna.

Min man o hans son står på bussterminalen i Danderyd o har väntat på buss i över en timme. De kan inte ens ta T-banan tillbaka till stan för att fördriva tiden, då tågen står still pga alla människor som försöker ta sig hem. Nu ska de försöka ta sig den km som är till Rosalgsbanan och försöka ta sig hem den vägen istället. Där det lär vara knökfullt pga alla som valt den vägen istf buss. Stackars Leon, han är troligen inte alls klädd för storm…

Niklas sitter i en bil på väg från stan, och har på en timme tagit sig ett par hundra meter. Hur kul som helst.

Stackars alla de som har fått soppatorsk och nu promenerar längs vägarna. Det enda bra för dem, är att de kommer fram snabbare än bilarna… :-)

Vilken kväll!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

maggan
0

Det är superkaos.Nyss hemkommen från stallet fick stanna ibland för man såg ingenting och bilar åt alla håll både på vägen i diket.Jätteläbbigt!

Angel
0

Ja, här i Sumpan går det inte att köra på tvätgatorna (som lutar lite)… Traffiken står helt still, bilar kör ihop och kommer ingenstans. tur jag åkte tidigare från jobbet idag! annars hade jag hamnat i pendeltågskaoset. Uscha! Tränade på ett nästan tomt gym. ganska nice. Får jag säga att jag gillar snö?! Glad

Daladis
0

Puh, stackars dina nära och kära!

Här är (förhoppningsvis) det värsta över. Vi hade storm i går kväll, fick ta in hästarna via pannrummet! Det blåste av jättegrenar av tallarna på vår väg, samt träd låg över väg 272 mellan Sandviken och Ockelbo så Mattias fick stanna och ta med svärfars motorsåg för att ta sig hem (han jobbade em. igår). Här har det varit strömlöst från lunch i går till idag vid 16. Hemskt!

Anna Johansson
0

å fy rutti!! Tur att man bor där man bor då…

RebeckaSvensson
0

Hoppas det är bättre väder i morgon bitti då jag ska köra min bror till Arlanda… Får först försöka få ut bilen.

Murre_Uddiz
0

Ja, jag va ju i stallet idag, och vid kl 5 ringde vi å ville hem:P Och mina kompisar, dom e systrar, bor i täby, så deras mamma kunde typ nästan inte komma fram! Så dom kanske får sova hos min ridlärares föräldrar, som bor på gården…LOL

[Jemla]
0

Ja, usch! Tur att vi hann hem från stallet innan snöstormen kom, annars hade vi nog vackert fått stanna där ett bra tag *brr*

Mina föräldrar åkte från jobbet för 3 resp. 4 timmar sen och har ännu inte kommit hem (i vanliga fall tar det mindre än en timme). De sitter i varsin bilkö och sniglar sig lååångsamt framåt…

Efter en enda dag med snö har jag redan tröttnat på vintern och längtar efter sommar och sol! Flört

Cattis
0

#6 Täby/Vallentuna är totalkaos. De som varit på väg hem i bil från stan kommer inte ens hem. De är kvar där efter två timmar. Finns tydligen inte ens bärgningsbil att få tag i, de jobbar som attan överallt här omkring.

Vilket stall håller ni till i?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Tigrou
0

Jag fattar ingenting, tänk att det är snökaos. Här i Örebrotrakterna har det varit strålande solsken hela dagen och nu är det stjärnklart. I bland ska man bo på rätt ställeFlört Bara det blir bättre till lördagen så alla kan komma till Vreta.

AnTeX
0

Fortsatt KAOS i sthlm iaf