Chipmärkningskurs
Shetland Syd kommer att anordna chipmärkningskurs den 8/11 hos Roland Fransson i Långasjö.
Kursledare är Helena Kättström.
Kursen kostar 800 kr för medlemmar och 1200 kr icke medlemmar.
Begränsat antal platser. Medlemmar i Shetland Syd och SSS har förtur.
Anmälan görs till:
Rebecka Svensson
018-155321, 0709-840003
rebecka@svenssonsmaskinstation.se
man måste ha id-kursen innan eller???
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Man måste vara IDkontrollant för att kunna bli chipmärkare.

Oj, blev lite fel på datumen. Kursen är den 8/11 och inget annat.

*putt*
jag är inte id-konrtollant än menjga fnderar på att bli både det och chippmärkare förståss, mne jag undrar hur lång tid tar kursen?
/Emelie :)

#5 Kursen tar en dag, men innan man går chipkursen måste man vara godkänd id-kontrollant.
#6 jaha vad smidigt! jag trodde det va en lång process! :) dethär med id-kontrollant?, hur lång tid tar dte och vart kna man få inormation om vart sådant kommer att hållas?
tack för svaret:)
#7 ID-kursen är också en dag. Kolla på www.svehast.se eller kontakta dem för info om kurser.
#8 tack snälla:)
Hur många var det som anmälde sig?

#10 Vi är 11 st just nu, så jag hoppas att ytterligare tre st anmäler sig innan det är dags för kursen.
Jag skulle gärna gå… men var ligger Långasjö??? På ett ungefär… Ex i förhållande till Jönköping eller Gislaved.

Ligger vid Tingsryd.

#12 har du anmält dig madeleine ??? tänkte på att vi kan samåka i så fall. hör av dig om så är fallet.
Är det många från Väst som anmält sig ??
Jag har anmält mig och betalat in anmälningsvgiften.
Även jag åker ju den vägen… Tänkte åka Svenljunga, Gislaved, Värnamo, Växjö osv.

Om man utbildar sig till chipmärkare antar jag att man måste investera i en scanner? Hur mycket kostar en sådan? (Jag har hört 2500:-)
Det finns två typer av avläsare, den ena tar lite fler typer av chip. Denna avläsare kostar 2 500:-. Den andra avläsaren kan kostar 2 100:-. Chipförpackningar á 10st chip kostar 750:-/förp.
När börjar kursen????
Nej jag har inte anmält mig, men det vore ju toppen om vi kunde samåka!!!
Måste kolla att jag får ledigt från jobbet och att det finns platser kvar… Hör av mig igen!
Häls Madde

#18 Inte bestämt än. Infobrev kommer att skickas ut.
#19 Platser finns fortfarande kvar, så är du intresserad är du välkommen att höra av dig.

När du vet Madde så skicka ett pm, vore kul.

Puttar upp igen, inga fler som är intresserade?
Madde är anmäld… Lika så jag och du Sanne… mfl…

Plus ett antal till….