Årets första shettis föl?
Lilla Gåva kom 14/2 2009 Hur söt som helst pigg och glad. En riktig litet hjärteföl.
Tyvärr så har hon ingen stam…

Sötnos :)
grattis till fölet, synd på stammen men fin ändå !

grattis till fölis

En alla hjärtans gåva då, söt liten tjej

Grattis grattis och lycka till!
grattis va söt hon är

Finns här någon som väntar föl nu runt månads skiftet?
Gud va söt, grattis!

japp vi väntar 2 st !

Grattis till fölet!
#6 Jag väntar en i början på april
Grattis och lycka till
Grattis till en sötnos!
Vad gulligt…
Grattis till ditt föl!
Men något shettisföl är det inte. Det är ju endast fullstammade shettisar som ÄR shettisar, har ditt föl ingen stam så är det ingen shetlandsponny även om det ser ut som en sådan.
/glädjedödaren 

måste bara fråga på nr 14.
Om man vet vilka föräldrarna är.. att dem är shettisar. Fast pappan kanske inte är godkänd.
Vad säger man då om fölet? Korsningsponny?
Jag skulle nog iaf säga shettis…

#15. Endast de som registreras i SSS är Shetlandsponnyer.
Fy vad löjligt jag tycker det är att de ska vara så mycket diskutioner om att de inte e en shettis om den har okända föräldrar. vet man att fölet har shettisar som föräldrar är det en shettis i mina ögon…en korsningsponny kan vara en stor ponny med o för att vara mer tydligen hur hästen/ponnyn ser ut så är det ju en shettis.
är en ardenner inte ardenner om den har okända föräldrar då ? ni som tycker så gäller det alla raser?
0# STORT GRATTIS till ditt underbara shettisföl
#17 Hur vet man att föräldrana är shettisar? För att de ser ut som shettisar?
Veritas odium paretFörvånad
18# ex mitt sto ska föla jag vet vem hingsten är han har stam men ej godkänd o mitt sto har ju med stam o då vet jag ju vad de är o i mina ögon shettis.

Grattis till ditt ponnyföl ,skönt när allt går vägen :-)
#19 Var får du registrera ditt föl, ASRP eller SSS.
Veritas odium paretFörvånad

#17. Så du menar att allt som liknar en viss ras skall vara den rasen då även om stam saknas?
är en ardenner inte ardenner om den har okända föräldrar då ? ni som tycker så gäller det alla raser?
Nej, det är ingen Ardenner om den saknar stam. Det gäller alla raser av alla djurslag.
#21 asrp
#22 jag har kanske varit lite otydlig men vet man att de är två ardennrar med stam som har fått föl tillsammans o då vet man att de är en ardenner så anser jag.
likaså andra raser vet man att två fjordingar MED STAM fått föl anser jag fölet är en fjording vare sig föräldrar är godkända eller ej.

Grattis till fölet!
#23 Shetlandsföl registreras i SSS
Ponny utan godkända föräldrar, dvs inte en ren, kontrollerad shetland, i Asrp
En mycket bra regel tycker jag, annars har vi snart inga renrasiga Shetlandsponnyer kvar utan bara dessa ponnyer av Shetlandstyp som idag finns på marknaden utan något som helst värde.
Ni som avlar på/med ponnyer utan pass, borde ju rimligen förstå oss SHETLANDS uppfödare att vi inte vill förväxlas med någonting sådant.
Vi arbetar för att främja rasen med bla. att få upp värdet/priserna på våra renrasiga ponnyer med pass i våran förening.
Detta är min åsikt!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#25 jag själv skulle aldrig betäcka mitt sto med icke godkänd hingst(tyvärr har de hänt innan jag köpte henne). är mycket noga med att de ska bli rätt. tycker det är fel att avla på ostammade shettisar då man inte ha någon stam o titta på kan de lätt sluta med inavel.
Jag skulle inte avla på icke godkända hingstar heller men de som gör de är tråkigt men tycker ändå att det är en shettis för det,men blir passet i asrp o man säljer hästen kan man ju inte se föräldrana o då är det inget shettis om man som ny ägare på hästen inte vet vilka föräldranra är.Väldigt struligt är de men tycker nog (a-ponny utan stam) är bästa altenativet o beskriva en ostammad "shettis"
Hoppas ni förstår hur jag menar

#0 Jättesöt! 
#23 En shettis är det inte som ditt sto har i magen, oavsett blodet som flyter i ådrorna, men en A-ponny är det! (Om den håller sig inom 107 cm förstås, annars blir det ju en B-ponny.)
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Hej
Tack för alla grattis
Gåvas mamma Smulan köpte jag som sällskap till min dåvarande foder ponny. Smulan var då ev dräktig och ingen visste väl säkert om det skulle bli något föl. Gåva kommer att stanna på gården och användas till körponny. Gåva är en frisk och pigg unge och så klart helt ljuvlig
Jag är medveten om att en shettis utan stam ses som en korsning, men snällare ponny än mamma Smulan får man leta efter, i stallet finns även ett tre års sto efter Äppelbo Leo. Två utan stam och en med har jag. Fram över kommer det att bli shettisar med stam.
Mina två oäktingar kommer jag behålla i resten av deras liv.
Grattis till fölet!
Grattis till ett jätte sött föl!
Hon är jätte fin tycker jag.
Åh så många tillrättaläggande!
Låt Picasso njuta och vara glad över sin lilla goding: AV SHETLANDSTYP!!!
Grattis Picasso!!! Är det en skäck? Ser att hon har vita strumpor i alla fall.
Tack Teddy
Hon har vita strumpor en vit svans och en liten vit fläck på ena skinkan så ja hon räknas väl som skäck
Jag trivs med mina hmm A ponny av shetlands typ
Gisses vad jag längtar efter mina ev kommande bebisar när jag ser denna godingen
GRATTIS

Ja, en annan väntar ju sitt FÖRSTA föl någonsin. Gåva är bedårande, med eller utan stam!
ja de låter väl bäst a-ponny av shetlandstyp!så slipper man förknippningen.
vänar ju också ett a-ponny föl av shetlandstyp
Tack tack
Gåva är mitt första föl någonsin också och hon kunde ju inte komma på en bättre dag
Lycka till alla ni som väntar föl oavsett om det är shettis eller a-ponnyföl.
Grattis till det fina fölet!
Grattis till din lilla guldklimp, gud så fölsjuk jag blir 
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se