Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 1523 ggr
India
0

Arbetskraft

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på vår duktiga Bella när hon hjälper oss att dra hem ved. Visst är det väl roligt att kunna använda sin häst. Jag tror nog att Bella själv också tyckte att det var kul att få vara med och hjälpa till. Hon fick dessutom en stor morot när vi var klara. Vår duktiga och snälla BellaKyss.

Stallmima
0

Duktig häst   Glad det är kul att man kan använda hästarna till annat än motionskörning för tävling

Hanna-D
0

Kul att se shetlandsponnyer "in action" Glad

India
0

Jag har helt klart fått blodad tand och skulle vilja lära mig med. Tex en skogskörningskurs! Några förslag, någon?

niare
0

jag har var med på x antal skogskörningsdagar här nere där jag bor då, dock e det mkt adenner och nordsvensk men jg har ju med mig shettisen såklart :) så vet inte hur mkt ved jag dragit ut de senaste åren :P skickar med en bild (jag tar kortet därav e jag ej med) så har ni en häst som aldrig gjort detta förr hjälper vi alla till då vi har många efarna bönder med haha :P

niare
0

en bild till på när han drar,

India
0

Oj, vilka fina bilder. Vi har skog och det vore bra om Bella kunde hjälpa till att dra undan träd o dyl. Men man vill ju ha lite koll på vad man gör också..Vart håller ni till? Jag tror inte att det finns någon som kör med häst i skogen här på Singö (Roslagen).

ElisabethA
0

Ser riktigt härligt ut!

jen
0

snacka om "svart" arbetskrafft!

ser riktigt härligt ut.

Det får mig att sakna de shettisar man haft. Mysiga små hästar det där

India
0

Svart arbetskraft…hihihi

SofiaChristina
0

Jätte kul att se bilder på era små som jobbar.Glad

JennyR
0

En ponny jag hade tidigare brukade hjälpa till med att dra stockar och nedfallna träd, och även hjälpa till att dra lös nån i snön fastkörd bil då och då :-) Har tyvärr ingen bild..

Emma-Andersson
0

Mycket härligt att se en ponny som används.

Själv brukar jag harva paddocken med hjälp av mina.

Hallonbuske
0

#5 Är det skavsår ponnyn har vid buken/flanken?

niare
0

#13 kvällen innan vi skulle åka när vi tog in han hade han gjort något i hagen, självklart liksom. men han ömmade inte eller något så på med bluespray :P visst kan hästarna skada sej när vi är ute med dem men detta var dock innan.