Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 1240 ggr
zettan
0

God morgon 16 mars

Morrn morrn

Sjutton vad trött jag är. Vet knappt om man är vaken. Är nöjd med gårdagens resultat. Även fast hästarna var rejält trötta och uttråkade när deras tur var i ringen. Men ja gär stolt över mina tjejer att dom stod ut igår. Idag ska dom bara få njuta av friheten i hagen.
Själv ska jag iväg till jobbet

ha en bra dag alla

sanne
0

Go Morgon

ja du trött det är man allt, men det får bli sängen tidigt idag..

ska hoppa in i duschen nu o sen väcka barnen, skola o jobb väntar nu o sen ska jag bara mysa med hästarna o familjen.

hoppas alla kom hem säkert igår !! o Grattis igen till Emmmero !!!

ElisabethA
0

God morgon!
Ska sticka in en sväng till Boden om jag inte blir inringd på jobb idag. Tänkte köpa Leifs julklapp (från förra året Skäms ) men jag tyckte det var bättre att vänta och köpa något han verkligen behöver. Han kommer att bli överraskad i alla fall *hehe*

Hoppas alla får en bra dag!

helenep
0

God Morgon till alla

Har jobbat hela helgen och min suveräna stallskötare Camilla har skött om hästarna på bästa sätt. Idag är det dock jag som får rycka in igen.

Övrigt på dagens agenda, röjning av ett förråd, i em handledning i Kristianstad.

Till alla; En bra dag

SannaHolmgren
0

Godmorgon.

Så tragiskt för grannen och obehagligt för oss. En av hans största dovhjortar har blivit riven av rovdjur i hägnet jämte vår tomt. Troligtvis lodjur, spårare har sett en hona med unge här för ca 3v sedan. Hur nervös ska man vara nu, om lodjuret kan gå på så stora hjortar, kan de ta en liten ponny då?

Jag och en kompis var i frillesås och tittade några timmar i går. Såg inte så många klasser, Vi åkte hem då ungarna började ledsna efter ett tag. Många fina ponnyer. Jag ångrade mig lite att jag inte anmälde min bruna hårboll, men det får vänta till senare i år, och då tar jag med mig bägge.

Ha det så bra.

polgara
0

God morgon allihop!!!

Idag är jag trött, stöp i säng vid halv 2 inatt. Är lite trött, jobbigt att vara på utställning en hel dag. Har dessutom dragit på mig en härlig förkylning.

Hästaran vart lite förvånade när jag dök upp halv 12 i natt för att släppa in osv.

Idag blir det till o slappa o ta det lugnt, har hjälp med stallet idag

Ha en bra dag allihop!

Mija
0

God  morgon!

Solen skiner och det är faktiskt lite  vårkänsla, även om det inte är så varmt ute Glad

Idag ska jag till sjukan med lilltjejen, det är dags att åka på återbesök för hennes astma, det blir intressant om vi behöver ändra hennes medicinering eller inte.

I övrigt så rullar allt på, är bara så gruvligt trött, det har varit full fart ända sedan vi kom hem från semestern så man känner nästan att man skulle behöva åka iväg igen.

ha det gott

VeronicaP
0

God morgon

Här är man trött och kroppen har väl mått bättre men det är bara att bita ihop , det är ju själv förvållat när man åker på utställning och sitter i ett kallt ridhus hm .

Jag är jättenöjd med hästarnas resultat i allafall, mindre nöjd på hur svart Dee-Dee är idag när hon var så vit och fin igår ;-) . De var i allafall glada när vi kom hem och de fick gå ut i hagen och rulla och äta .

Snart är det dags att hoppa in i duschen och sen åka och jobba ha en bra dag alla.

SaraDoos
0

God morgon!

Också trött idag, hemma sent igår efter några dagars semester i Värmland. Upp tidigt i morse då jag bokat tid hos tandläkaren innan jobbet. Måste dit igen då jag hade ett HÅL *gah* jaha, första hålet på 34 år, kanske det var på tiden vad vet jag….

I kväll ska jag borsta päls och gosa med mina pållar som jag inte träffat sedan i onsdags.

Ha en bra dag!

ingrid
0

God morgon,

Var ute med en kompis och lät hundarna rasa av sig sent igår. Hörde världens boom så både vi och hundarna hoppade till och tittade. Var så högt att det inte riktigt gick att säga var det kom ifrån. Oppi och Alfons lekte vidare (stackars Eskil som är lite skotträdd ville gå hem).

Imorse fick jag reda på att det var handgranater som någon smällt! Vi var bara ett par hundra meter bort, hade jag gått min vanliga runda istället hade jag gått rakt på dem!

Polispådraget är stort idag. Kan se en polisbil hela tiden.

runas
0

God förmiddag!

Fick för 5min sen tillbaka min telefon o internet efter att ha varit utan sedan i torsdags då gubbarna på gården körde av telefonlinjen. Är såå glad!! Har känt mig lite efter o utanför utan internet. Men nu är ordningen återställd o våren verkar äntligen vara på G!!!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Hanna-D
0

#9 Som sagt, jag är lite orolig för dig! Du hamnar i den ena obehagliga situationen efter den andra…