Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 831 ggr
anna-mana
0

Vilket bett när ni kör

Undrar bara vad ni har för bett när ni kör era shettisa?

Trine
0

tredelat .

SannaHolmgren
0

Rakt tränsbett. Ibland tredelat.

UG
0

Jag har ett tredelat fullcheek till unghästarna.
Rak stång med fasta D-ringar till träning hemma.
Körbett med två ringar ner och kindkedja på tävling, för säkerhetens skull.

HanniBunni
0

Jag använder tredelat för det tycker jag ligger bäst i munnen.

Ahnna
0

3-delat tränsbett, så smalt som möjligt. Har kört med körstänger förut men det passar inte nuvarande tävlingshästen alls.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

runas
0

3-delat tränsbett. på unghästen m tandbyte använder jag rakt bett så det inte stör m bettskrammel.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Rubiinen
0

Jag kör med ett vanligt tredelat, men jag söker ett lite finare körbett, någon som vet vart det går att hitta?

Ahnna
0

#7 Jag har ett postkandar till salu, som förvisso är tingat men jag får inte så mycket respons från den som tingade det. (Eller? Jag vet att du läser såna här trådar! Flört)

www.stuteriprecious.se

SHV-Pysen
0

grodstång som jag fått köpa av Ahnna (hoppas du får dina pengar snart för det, för jag har gett en lapp med PG till päronen!)

Rubiinen
0
#8, Finns det någon länk till den tråden så ja får se hur det ser ut? :)
Ahnna
0

#10 Nej, men titta på postkandar i t.ex. Höökskatalogen. Det äfr ett sånt jag säljer i storlek 10,5.

www.stuteriprecious.se

StuteriSolo
0

http://www.ponnytravprylar.e-butiken.se har ett stort bettsortiment.

Själv kör jag de flesta med tredelat bett, eller stång när de blivit varma i kläderna.

Lauth
0

Kör mest med smala 3-delade bett, har även ett smalt 2-delat som en av flickorna tycker allra bäst om.

Rubiinen
0

#11, hur mycket vill du ha för ditt bett? Om det inte är sålt innan Säva kanske du kan ta med det så jag kan få ta en titt? Glad

zettan
0

använder rakt tränsbett på mina tjejer. Dom fungerar mkt bra på de.

Pyttis
0

Tredelat så tunnt som möjligt, fullcheck också tredelat, rakt tunnt, har även små liverpool och postkandar(om det skulle behövas i framtiden)

Hanna-D
0

Tunna två- eller tredelade (oftast) samt tredelat fullcheck på unghästarna. Har ett rakt tränsbett också.

Ahnna
0

#14 150:- vill jag ha. Ska höra med personen som har tingat om hon ska ha det.

www.stuteriprecious.se

niare
0

tvådelat tränsbett

Rubiinen
0

#18,  Haha oj, läste lite fel, första siffrorna som hjärnan reagerade var 14 150:- Förvånad För det priset kan jag få en ny vagn! Hah. 150kr var inte så farligt däremot.
Är det mycket använt? Fick ett mail angående ett likadant bett i samma storlek som var nytt för 200:-

Ahnna
0

#20 Tror att det är använt 3 gånger totalt. Har hängt orört i fler år och passar inte min nuvarande enda vuxna shettis, så därför säljer jag det.

www.stuteriprecious.se

Ninnii
0

Jag kör på ett raktbett med rörliga ringar. Sen har jag ett rakt bett i gummi som jag kör ibland på. Brukar variera ibland.  Har prövat tredelat och tvådelat men det funkar inte på Bill.

SofiaChristina
0

Det är lite olika vad jag har för bett på pållarna, men flera av dom trivs bäst på tredelat.

Maliiin
0

Jag använder för det mesta tredelat tränsbett när jag kör vallacken. Men på tävling och så kör jag på liverpoolstång. Stoet är inte helt inkör än. Men hittills har jag använt tredelat till henne.

Aribigga
0

Ett helt vanligt tränsbett, fungerar hur bra som helst än så länge.

lurvponnyn.vimeddjur.se

h00jff
0

Jag använder just nu grodstång, har en liverpoolstång som jag också använt, men jag upplever att hon trivs bättre med grodstången. Körde till en början med tredelat bett, men upplevde att hon blev för stark då hon har lite bråttom på hemvägen.

balotte
0

Alla mina hästar trivs med olika bett, men tredelat över lag