Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 470 ggr
FredrikN
0

Ja se Stockholmare

kolla länken

maggan
0

Känner mig inte träffadRäcka ut tungan

Kraka
0

Nöden har ingen lagFlört

Hanna-D
0

Haha… Jag känner mig inte heller träffad men ganska ironiskt egentligen.

Charlotte-Aveback
0

Dessa dagar är det sååå skönt att kunna jobba hemifrån! Skrattande

[Anna-N]
0

Håller med #2. Nöden har ingen lag, och då spelar det ingen roll om man bor i Sthlm eller i en ödslig Norrlandsby.Flört

FredrikN
0

Men måste man skita på vägen… man kunde inte sätta sig utanför vägbanan? Undar om alla hade toalettpapper eller om någon med affärssinne började sälja det han/hon hade dyrt som fanCool

Cattis
0

Haha! Stackars de som satt fast igår.

En resa som i vanliga fall tar 25 minuter tog igår fem timmar.

När min man reste hem från stan igår tog det nästan fem timmar med kommunala färdmedel, de som fortfarande gick. Sonen var redigt frusen då de kom hem. Då stod det bilar längs hela E18 som folk övergett. Det stod skrikande och gråtande barn överallt som frös som tusan. Vad hemskt! Ingen var nog riktigt klädd för gårdagens stormar. 

I vanliga fall gäller inte SL's resegaranti för "extremt väder", dvs att man får åka taxi som SL betalar. Men igår gjorde den det. Tror jag det! Den som nu lyckades få tag i en taxi - vart 17 skulle de åka? Det gick ju inte att ta sig fram med bil. Så det var nog inte vidare många som kunde utnyttja resegarantin iaf. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Niklas
0

För mig gick det åt femton liter bensin att köra från Söder till Täby i går. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Annette
0

Vilken mardröm att råka ut för något sådant när man har barn med sig.

#8. Det blev en dyr resa.

Sasser
0

….he he vilket "skitsnack". Men vad göra då? Inte kan man ju sätta det i brallorna? Eller skulle du göra det #6?

FredrikN
0

#10 som jag skrev så kan man kanske sätta sig utanför vägbanan och inte på. För den delen så kör jag pickup med kåpa. Finns alltid något bak i kåpan som man kan skita så som en spann eller dylikt. Kan ju tom stänga om mig.Cool

Sasser
0

#11, visst är det bra med kåpa*ASG*….

AnTeX
0
Margareta
0

Jag var inte så himla glad då AnTeX (och inte Du heller)  för det var då vi skulle åka till Bagarmossens djursjukhus med en katt vars värkarbete avstannat mitt under förlossningen…

Vi såg att Tranebergsbron var totalstopp och han in på Alviks klinik innan de stängde. Som tur var hade katten inga ungar för något kejsarsnitt i Bagarmossen hade vi inte fixat den kvällen. Det gick som sagt inte ta sig dit…

Numer pensionär i Nynäshamn

AnTeX
0

HAHA jag mena ja ifl ni läste artikeln ja precis det… Nöden har ingen lag^^

ASG^^

Hennum
0

hehehe… vilken tur att ja inte åkte till sthlm som ja först hade tänkt mej…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

zettan
0

hihi det var lite kul :)

Yazmine
0

Vad är det med oss svenskar igentligen,det kan ju inte vara nån nyhet att det blir vinter varje år eller Fundersam .Det var ju inte presis nån shock att det skulle bli oväder,alla viste ju om det och ändå blir det kaos Fundersam Ja ja ,men jag tycker givetvis synd om dem som blev drabade.

Margareta
0

Jag tog till mig varningsinformationen från kaos i andra delar av landet och bytte till vinterdäck innan snön kom på onsdagen och kunde därför köra förbi allihopa genom att använda vänsterfilen när vi körde från Ekerö in mot stan. När vi sen kom förbi Brommaplan låg "sommardäcken" i bägge filerna och vi tog oss inte fram längre.

Förslag till ny lag/skyltning vid vinterväglag:
Sommardäck får endast användas i högerfilen och helst inte där heller…

Numer pensionär i Nynäshamn